Sporthoj Skellefteå

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
körning ikväll.

Vi tänkte ta en tur till piteå ikväll.
Alla som kan/vill får givetvis mer än gärna haka på.
Vi kommer att träffas på klubben vid 17.00 och fara vid 17.30.
Vi är i skrivande stund 4st, hoppas på fler...:)
Ses /Mattias

Viklund73

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Bandit 1200 Speedtriple 1050 07
Tänkte komma och hälsa på er imorgonkväll. Ni kör väl som vanligt 1800 hoppas jag!

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hornet 900 -02
Tänkte låna farsans hoj om jag får köra den försäkringsmässigt..
sen tänkte jag och :tuttar dra en fika i Stan eller nåt senare ikväll..

Kommer inte att hänga med till Pite, mitt drivpaket är kass.. men jag har fått hem mitt nya idag.. saknas bara 1 sak sen.. men den kommer nog i veckan..

Ses nästa Onsdag annars..

Annars kl 19.30-20.00 nångång på Ainas om nån annan är sugen på en fika..

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Så var man tillbaka efter en längre tur. Ske-hamn - Bureå - Burträsk - Åsträsk - Bastuträsk - Ske-å blev färdvägen med stopp i Burträsk för intag av viss avkylande fryst mejeriprodukt för att klara av hela etappen utan att flyta bort i värmen.
Skaplig uppslutning med 10st från start men tyvärr var Kenneth (gurkis) tvungen att återvända pga pyspunka pga fälgproblem (förmodligen fälg av "Suzuki-" eller "Kawasakikvalitet"... :rolleyes: )

Sista onsdagskörningen med tonat visir :hjälm för min del känns det som. Det börjar skymma tidigt numera. :(

Viklund73

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Bandit 1200 Speedtriple 1050 07
Hemma! +17 ute otroligt! Tack för en mycket trevlig sväng och trevligt sällskap!! Det blev 35 mil för mej så nu känner jag mej nöjd..
Vi synes....:)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
På lördagmorgon 9-12 kommer vi träna supermot i Piteå (Haraholmen, på gokartbanan ute vid motocross/rallycrossen). Jag kommer ta med mig två egna hojjar så det kommer finnas möjlighet att provköra om man är sugen på det här me motard och bankörning eller sugen på Aprilia SXV. Är grinden stängd så har vi antagligen kört förbi på sidan om, inte alltid det låses upp. Regnar det kan vi utebliva...

Jag vill också göra er uppmärksamma på den här tråden för supermoto/offroad-folk:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=163398

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Tja Skellefteåbor.

Vi från Umeå pratade med några av er på Deltaträffen och ni sa att ni skulle ha en fest snart. Kommer inte riktigt ihåg nu vilka jag pratade med, tror ölen hade en negativ effekt på minnet.. :va
Hur blir det med den? Vi är ett gäng som gärna kommer upp och dricker upp det nu bjuder på :yoparty

Hör av er i UMCC-forumet om ni tänker genomföra den med detaljer.

//Thommy från UMCC

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Lördag 1/9 2007 är det dags för storpartaj på SMCK i Skellefteå.

kl 17:00 slår vi upp portarna till klubben och när sista ölen är slut slår vi igen.
Musik i alla dess former.
Pilsner till lagoma priser.
40kr vid dörren.

Alkohol köps på plats, alltså ingen medhavd.

Gratis boende i kvartersgård ca 20min gång från klubben kan bokas genom pm till mig (ghandi) med antal personer och telefon nummer där man kan nå er, ta med sovsäck och liggunderlag. Parkering för hojar och bilar finns både på klubben och vid kvartersgården.

Har tidigare haft runt 100 besökare under kvällen och har nu tänkt knäcka det rekordet med stormsteg.

Last edited:

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Vilket jävla flyt man har. Igår ringde min bror och sa att jag hade borta bultarna till bakdrevet,fyra hade rallat lös och det satt fast i två stycken som hade börjat ralla upp också.
Fyfan det hade kunnat bli otäckt:gnissla

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
KTM 950sm
Vilket jävla flyt man har. Igår ringde min bror och sa att jag hade borta bultarna till bakdrevet,fyra hade rallat lös och det satt fast i två stycken som hade börjat ralla upp också.
Fyfan det hade kunnat bli otäckt:gnissla

Satan vilken tur att det upptäcktes i tid...
Jag använder alltid Loctite 243 på alla bultar som jag är orolig att dom ska
ralla upp, som tex bakdrevet...
Och har man en 660 så kan använda det på alla bultar man inte vill ska skaka lös :D

Mr.Rackel

Speedoman
Gick med
15 Jun 2006
Hoj
Stunt Japanare
Vill tacka för min tid och de gånger jag varit med och kört med er i SH gänget !!!

Nu lär det däremot dröja ett BRA tag innan jag får känna vindbrus i 200km/h + ( med stilla stående framhjul :tummenupp )

Rettan är nämligen borta!!! :confused:

Mina tävlingsgener har tagit över.. Och nu när jag blir ledig varje helg så är det dax att damma av peltor hjälmen och ge sig in i hetluften igen :D

Rallycrossbilen är införskaffad. Och Rettan fick stryka på foten. Tyvärr har jag redan i dagsläget dåligt om tid för alla mina leksaker, Så bara inse sanningen att med full tävlings säsong blir det inte många mil sporthoj..

Kan hända att ni får dras med mig här på forumet en del ialf. Trots allt så blir det mycket kolfiberavgassystem som skall tillverkas till hojar. Så måste hålla mig up to date :tummenupp

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Lycka till med rallycrosstävlandet. Snart kommer suget för mc-åkning tillbaka och då är du "fast" igen... :nicka

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept