Sporthoj som pendlarhoj till jobb?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
På gatan där jag bor är det minst två personer som har sporthojar (1000RR 05 och 954RR) som enbart kör med hojarna till sitt jobb. (regn=bil) Körandes i jeans, vanlig jacka och DC-shoes typ. Varför gör man så? Är som ett frågetecken varje gång jag tänker på det.

Vi har en riktigt bra sporthojsklubb här i skellefte, men man ser dagligen folk som använder hojarna enbart till och från jobbet, och nån runda genom stan. Får man så mycket större penis av att köra hoj? :hihi
 

Wiklund

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Blåsta
Hoj
GSXR 1000 K8
[ Får man så mycket större penis av att köra hoj? :hihi[/QUOTE]

Därför du kör hoj :va
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Det är väl okej att pendla till jobbet, men har man inget intresse av att åka mer än så har man kanske valt fel fordon om man åker sporthoj...
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det är väl okej att pendla till jobbet, men har man inget intresse av att åka mer än så har man kanske valt fel fordon om man åker sporthoj...

Bättre sporthoj än kromsläde eller parkinssonmojänger.
De kanske tar en och annan sväng när TS inte kollar status på P-läget för aktuella hojar. :)
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Hondor är erkänt driftsäkra, en blade är utmärkt pendlarhoj.
Man behöver inte märkesjeans heller, men somliga går i det ändå. Bara för man pendlar vill man kanske inte förknippas med en scoter?
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
[ Får man så mycket större penis av att köra hoj? :hihi

Därför du kör hoj :va[/QUOTE]

Tänkte väl mer att det finns bekvämare, mer lämpade fordon att ta till jobbet kanske. Om man nu inte är ute efter att enbart synas.

Hondor är erkänt driftsäkra, en blade är utmärkt pendlarhoj.
Man behöver inte märkesjeans heller, men somliga går i det ändå. Bara för man pendlar vill man kanske inte förknippas med en scoter?

Iofs, ordet penda låter kanske fel för er som inte inser hur långt det är till jobbet då. Tar drygt 10 min med trampcykel

Tycker bara det är jävulskt lustigt hur man lägger ut så mycket pengar i försäkringspremier, omkostnader och annat. Alla lägger pengar på precis vad dem vill, tycker bara det är sjukt att man tillåter sig själv att kosta på sin image så mycket
 
Last edited:

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Vara
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Jag gör så :va
Kör dock med allvädersskyddsjacka..

Varför inte?

Hur kul är en sunkig Audi A3 med mindre hästkrafter än hojen trots dubbel bensinförbrukning :gnissla

Sen nyttjar jag ju hojen till mer än pendling, såklart, men det bästa med att pendla med hojen är att man hinner busa på vägen till jobbet :arsele
 

Lokander

Spettmek.
Gick med
5 Jun 2009
Ort
På jobbet
Hoj
Aim 50
Därför du kör hoj :va

Tänkte väl mer att det finns bekvämare, mer lämpade fordon att ta till jobbet kanske. Om man nu inte är ute efter att enbart synas.



Iofs, ordet penda låter kanske fel för er som inte inser hur långt det är till jobbet då. Tar drygt 10 min med trampcykel

Tycker bara det är jävulskt lustigt hur man lägger ut så mycket pengar i försäkringspremier, omkostnader och annat. Alla lägger pengar på precis vad dem vill, tycker bara det är sjukt att man tillåter sig själv att kosta på sin image så mycket[/QUOTE]

Eller så har dom redan lagt ut dom pengarna endå för att dom vill köra nån gång ibland, och när dom endå har hojen som det sällan blir av att dom åker (pga. tidsbrist eller annat) så kan dom ju i alla fall ta dom till jobbet, så dom slipper cykla 10 min till jobbet...
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Jag gör så :va
Kör dock med allvädersskyddsjacka..

Varför inte?

Hur kul är en sunkig Audi A3 med mindre hästkrafter än hojen trots dubbel bensinförbrukning :gnissla

Sen nyttjar jag ju hojen till mer än pendling, såklart, men det bästa med att pendla med hojen är att man hinner busa på vägen till jobbet :arsele

Jag utgår ju helt utifrån mig själv, därför det kanske är så främmande. Använder man den till annat än att pendla är det annorlunda. Eller pendla, 0800, 2km, 1600, 2km + en sväng genom stan. Värt.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
pendlat med min R6a 16mil om dagen sommar tid, helt ok.. lite dyrt dock :p
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
De kanske tar världens bombar repa i sina kevlar jeans med förtäckta skydd. Vad vet jag ... 007 skulle gjort så.

Du, jag har faktiskt klämt på jeansen, Ullareds-kopior!!

pendlat med min R6a 16mil om dagen sommar tid, helt ok.. lite dyrt dock :p

Det hade jag gärna gjort, 16 mil / dag skulle vara skönt att få köra.
 
Last edited:

Wiklund

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Blåsta
Hoj
GSXR 1000 K8
Nog tror jag det, för det stör mig nå in i jävulskt. Mest att mina lampor i köksfönstret vibrerar som om det vore dildos istället för lampor i dem

Allvarligt du,har juh sporthoj själv....Man kan juh inte reta upp sig på likasinnade bara för att de kliver upp lite tidigare än en själv...

Vad gnäller du egentligen om? :va
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Allvarligt du,har juh sporthoj själv....Man kan juh inte reta upp sig på likasinnade bara för att de kliver upp lite tidigare än en själv...

Vad gnäller du egentligen om? :va


Ja? Ovanstående var ett inlägg med kryddad ironi.

Sympatiserar du precis lika med alla som äger en sporthoj?

[YOUTUBE-ID]fAqbtimnNZg[/YOUTUBE-ID]

:rofl
 
Last edited:

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Vara
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Nog tror jag det, för det stör mig nå in i jävulskt. Mest att mina lampor i köksfönstret vibrerar som om det vore dildos istället för lampor i dem

Bara att kasta upp kärringen på en då så blir hon nöjd :tummenupp

Man sparar en jävla massa tid på att pendla med hojen också, och vi ska inte ens prata om hur poppis man blir med flugor och gråsparvar splattade i jeansen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top