E.Bulén
Gudomlig sporthojare
Fungerar utmärkt att köra blade till skola/jobb. Även när det regnar.
Låt folk göra som de vill, och köra den hoj de vill, i det syfte de själv vill.
jag har tänkt lite på en grej,
Jag e 16 just nu och har kommit igång med körkortet lite och skaffat mig en mito med 34 hästar, Innan pendlade ja runt på en 50 kubiks scooter med 4 hästar ungefär, som var avstrypt så den gick i 65-70,
Nu behöver jag lite tips om vad man ska säga till föräldrarna för att få pendla med motorcykel till gymnasiet
för jag kommer inte ha kvar mopeden
Jag har kommit på
1.Jag kör i max 90 och har mycket bättre bromsar
2.Jag kommer ha lite mera skyddsutrustning(typ mc jacka och hjälm såklart)
3.bensinkostnaden är mindre (förvånande nog)
4.jag kan komma in snabbare
5.om polisen tar mig är de mycket mindre risk jag åker ditt för olovlig körning (ostrypt lätt mc som blir mellantung mc)
Och de var nog allt,
Ideér?
för mina föräldrar anser att jag absolut inte får göra de utan full mc utrustning, och de kan jag inte ha för jag har ingen stans att förvara de plus jag kommer inte ha allt de på mig för 6-7 km
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Det där var något som Benedict behövde höra
Ta till dig Benedict
/Petai
jag har tänkt lite på en grej,
Jag e 16 just nu och har kommit igång med körkortet lite och skaffat mig en mito med 34 hästar, Innan pendlade ja runt på en 50 kubiks scooter med 4 hästar ungefär, som var avstrypt så den gick i 65-70,
Nu behöver jag lite tips om vad man ska säga till föräldrarna för att få pendla med motorcykel till gymnasiet
för jag kommer inte ha kvar mopeden
Jag har kommit på
1.Jag kör i max 90 och har mycket bättre bromsar
2.Jag kommer ha lite mera skyddsutrustning(typ mc jacka och hjälm såklart)
3.bensinkostnaden är mindre (förvånande nog)
4.jag kan komma in snabbare
5.om polisen tar mig är de mycket mindre risk jag åker ditt för olovlig körning (ostrypt lätt mc som blir mellantung mc)
Och de var nog allt,
Ideér?
för mina föräldrar anser att jag absolut inte får göra de utan full mc utrustning, och de kan jag inte ha för jag har ingen stans att förvara de plus jag kommer inte ha allt de på mig för 6-7 km
jag kommer inte ha allt de på mig för 6-7 km
Jag har testat sporthoj till jobbet ett tag för att eventuellt väcka intresse hos "bönorna" i kontoren runtom men hittills har jag kammat noll. Har även testat med attiraljer såsom chorizo i fickan och "chest protection" för att framhäva min manlighet men icke, inte en enda reaktion eller kommentar. Jag ställer knarren mellan kontorshusen så att alla kan se den och den är välpolerad och ren. Vad mer kan jag göra?
Vad mer kan jag göra?
Byta ut sporthoj mot en skitig offroadhoj! Då kommer kvinnorna att flockas runt dig!
2 wordds,Hur vågar du ställa 125an.. På skolan? Det är emot all lag!
Alla kommer att stå å pilla på den, jag blir helt tokig när folk gör det.
Om du tar körkoret nån gång så kommer du ju att köra 10 gånger säkrare med 125an än mopeden. Du går ju igenom massa riskutbildningar m.m.
Hade jag varit du hade jag antingen cyklat eller tagit buss.. No way att min skrothög ska få stå där och bli antastad av ghettoungar.
Edit:
Benedict vad får man för image om man kör sporthoj?
Att man kör jete snabbT och posar vid korvmojen? Skit tufft!
Inte tänkt på att dom kanske gillar just den sorten av mc, just den HOJEN? Hojen som dom alltid velat ha. Då offrar dom komfort m.m. och kör på sin ''pärla'' istället. Bara en liten teori
..
/Petai
Den får också gärna läcka olja så man kan smutsa ner sig och se händig ut
skaffa goldwing!
motorcyklarnas husvagn,
då kan du göra pappersjobbet på den!
Haha nu börjar tråden likna det som den egentligen skulle vara. Du kan ju få en husvagn till din goldwing! "Ska du me in och kolla min skivsamling"
eller "kamma hem" med brudarna i den vet ja
Inget charmar upp en tjej som massage säng och 40 tums platt tv i köket
Man slipper kedjan då
Nu är vinet slut och sängen ropar.
Lås nu den här skittråden
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha