Sporthoj som pendlarhoj till jobb?

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
jag har tänkt lite på en grej,
Jag e 16 just nu och har kommit igång med körkortet lite och skaffat mig en mito med 34 hästar, Innan pendlade ja runt på en 50 kubiks scooter med 4 hästar ungefär, som var avstrypt så den gick i 65-70,
Nu behöver jag lite tips om vad man ska säga till föräldrarna för att få pendla med motorcykel till gymnasiet
för jag kommer inte ha kvar mopeden

Jag har kommit på
1.Jag kör i max 90 och har mycket bättre bromsar
2.Jag kommer ha lite mera skyddsutrustning(typ mc jacka och hjälm såklart)
3.bensinkostnaden är mindre (förvånande nog)
4.jag kan komma in snabbare
5.om polisen tar mig är de mycket mindre risk jag åker ditt för olovlig körning (ostrypt lätt mc som blir mellantung mc)
Och de var nog allt,

Ideér?
för mina föräldrar anser att jag absolut inte får göra de utan full mc utrustning, och de kan jag inte ha för jag har ingen stans att förvara de plus jag kommer inte ha allt de på mig för 6-7 km
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
jag har tänkt lite på en grej,
Jag e 16 just nu och har kommit igång med körkortet lite och skaffat mig en mito med 34 hästar, Innan pendlade ja runt på en 50 kubiks scooter med 4 hästar ungefär, som var avstrypt så den gick i 65-70,
Nu behöver jag lite tips om vad man ska säga till föräldrarna för att få pendla med motorcykel till gymnasiet
för jag kommer inte ha kvar mopeden

Jag har kommit på
1.Jag kör i max 90 och har mycket bättre bromsar
2.Jag kommer ha lite mera skyddsutrustning(typ mc jacka och hjälm såklart)
3.bensinkostnaden är mindre (förvånande nog)
4.jag kan komma in snabbare
5.om polisen tar mig är de mycket mindre risk jag åker ditt för olovlig körning (ostrypt lätt mc som blir mellantung mc)
Och de var nog allt,

Ideér?
för mina föräldrar anser att jag absolut inte får göra de utan full mc utrustning, och de kan jag inte ha för jag har ingen stans att förvara de plus jag kommer inte ha allt de på mig för 6-7 km

Det ovannämnda är väl en jättebra argumentation

Det jag försökte nå ut med tråden i första början var dock att en del tenderar så jävulskt att skaffa en hoj för att det skapar någon falsk värsting-image.

Jag skiter väl fullständigt i om folk pendlar på sin hoj till jobbet eller hur man tar sig till jobbet. och trådrubriken blev så sjukt fel så jag borde skämmas. hela inledningen blev så fel. :love

:bow


Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Det där var något som Benedict behövde höra:fakta
Ta till dig Benedict :såjaponken

/Petai

Läs mina inlägg och försök få en uppfattning om vad jag egentligen menade.
 
Last edited:

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Snart Bulten IGEN..
Hoj
Snabbare än förra!
Mamma säger...

jag har tänkt lite på en grej,
Jag e 16 just nu och har kommit igång med körkortet lite och skaffat mig en mito med 34 hästar, Innan pendlade ja runt på en 50 kubiks scooter med 4 hästar ungefär, som var avstrypt så den gick i 65-70,
Nu behöver jag lite tips om vad man ska säga till föräldrarna för att få pendla med motorcykel till gymnasiet
för jag kommer inte ha kvar mopeden

Jag har kommit på
1.Jag kör i max 90 och har mycket bättre bromsar
2.Jag kommer ha lite mera skyddsutrustning(typ mc jacka och hjälm såklart)
3.bensinkostnaden är mindre (förvånande nog)
4.jag kan komma in snabbare
5.om polisen tar mig är de mycket mindre risk jag åker ditt för olovlig körning (ostrypt lätt mc som blir mellantung mc)
Och de var nog allt,

Ideér?
för mina föräldrar anser att jag absolut inte får göra de utan full mc utrustning, och de kan jag inte ha för jag har ingen stans att förvara de plus jag kommer inte ha allt de på mig för 6-7 km

Hur vågar du ställa 125an.. På skolan? Det är emot all lag!
Alla kommer att stå å pilla på den, jag blir helt tokig när folk gör det.
Om du tar körkoret nån gång så kommer du ju att köra 10 gånger säkrare med 125an än mopeden. Du går ju igenom massa riskutbildningar m.m.
Hade jag varit du hade jag antingen cyklat eller tagit buss.. No way att min skrothög ska få stå där och bli antastad av ghettoungar.

Edit:
Benedict vad får man för image om man kör sporthoj?
Att man kör jete snabbT och posar vid korvmojen? Skit tufft!
Inte tänkt på att dom kanske gillar just den sorten av mc, just den HOJEN? Hojen som dom alltid velat ha. Då offrar dom komfort m.m. och kör på sin ''pärla'' istället. Bara en liten teori :tungan

/Petai
 
Last edited:

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Kan ju va så att det är roligare att ta sig till jobbet på en sporthoj än en billig ful praktisk pendlarbil.

Om alla bara tänkte säkert, förnuftigt och ekonomiskt skulle ingen äga en motorcykel...
 

MonoMan

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2007
Ort
I min kropp
Hoj
Kawasaki 125:a (vässad)
Jag har testat sporthoj till jobbet ett tag för att eventuellt väcka intresse hos "bönorna" i kontoren runtom men hittills har jag kammat noll. Har även testat med attiraljer såsom chorizo i fickan och "chest protection" för att framhäva min manlighet men icke, inte en enda reaktion eller kommentar. Jag ställer knarren mellan kontorshusen så att alla kan se den och den är välpolerad och ren. Vad mer kan jag göra?
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Jag har testat sporthoj till jobbet ett tag för att eventuellt väcka intresse hos "bönorna" i kontoren runtom men hittills har jag kammat noll. Har även testat med attiraljer såsom chorizo i fickan och "chest protection" för att framhäva min manlighet men icke, inte en enda reaktion eller kommentar. Jag ställer knarren mellan kontorshusen så att alla kan se den och den är välpolerad och ren. Vad mer kan jag göra?

Haha :tummenupp
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Hur vågar du ställa 125an.. På skolan? Det är emot all lag!
Alla kommer att stå å pilla på den, jag blir helt tokig när folk gör det.
Om du tar körkoret nån gång så kommer du ju att köra 10 gånger säkrare med 125an än mopeden. Du går ju igenom massa riskutbildningar m.m.
Hade jag varit du hade jag antingen cyklat eller tagit buss.. No way att min skrothög ska få stå där och bli antastad av ghettoungar.

Edit:
Benedict vad får man för image om man kör sporthoj?
Att man kör jete snabbT och posar vid korvmojen? Skit tufft!
Inte tänkt på att dom kanske gillar just den sorten av mc, just den HOJEN? Hojen som dom alltid velat ha. Då offrar dom komfort m.m. och kör på sin ''pärla'' istället. Bara en liten teori :tungan
..
/Petai
2 wordds,
bulk up!

ne men jag känner dom flesta på gymnasiet så tror inte dom skulle försöka sig på något på min hoj när dom vet de e min,
däremot dom som man inte känner eller inte vet att de e min hoj är väl en annan sak, men den står 1 km drygt från "den stora delen" av gymnasiet så de e ingen fara, står lite väl skyddat också
Cykel and buss is no option,
buss=går ingen ut till mig
cykel=fucking berg o dalbana på vägen till skolan så de e no go såvida mopeden/hojen strejkar
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Haha nu börjar tråden likna det som den egentligen skulle vara. Du kan ju få en husvagn till din goldwing! "Ska du me in och kolla min skivsamling"

eller "kamma hem" med brudarna i den vet ja :)
Inget charmar upp en tjej som massage säng och 40 tums platt tv i köket :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top