Sporthoj som pendlarhoj till jobb?

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
:tummenupp

Haha nä, jag är egentligen inte förbannad, var bara på humör igår att starta en tråd i ämnet, blev ju helt fel dock, det får jag skämmas för idag ;). Ok lite förbannad för att folk inte följer med ut och bombar då!

Hoppas alla har irriterat sig klart och kan ut å köra hoj nu, 20+, blå himel, vindstilla, nu skall jag i alla fall inte köra hoj, min sambo är i stockholm och jag å min dotter skall ut och gräva i sanden! :yoparty

:) Du ser du, ja e liet förbannad för att det inte finns tid till att åka både cross och gata har unte hunnit ut med Turbon ännu.

Grabben åker sx 50 o jag crf 450 cuklarna kör tillsammans minst 5 pass i veckan så är det tvätta reparera köpa delar då har det blivit slut på tiden:gnissla

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
2 wordds,
bulk up!

ne men jag känner dom flesta på gymnasiet så tror inte dom skulle försöka sig på något på min hoj när dom vet de e min,
däremot dom som man inte känner eller inte vet att de e min hoj är väl en annan sak, men den står 1 km drygt från "den stora delen" av gymnasiet så de e ingen fara, står lite väl skyddat också
Cykel and buss is no option,
buss=går ingen ut till mig
cykel=fucking berg o dalbana på vägen till skolan så de e no go såvida mopeden/hojen strejkar

Nej men det är just det, polare som kanske vill driva med dig?? Jag tycker bara inte om att lämna skithögen osedd.. 1km.. Blir ju långt för dig att springa ifall något händer :tungan
Okej, illa. Skit i att sälja mopeden och pendla på den? Det borde ju funka..
Men det är din hoj, du väljer :)

FULL MC UTRUSTNING PÅ ANNARS FÅR DU GÅ!

Lyssna på dina föräldrar och ställ inte till med onödiga dumheter!
JAG vet precis hur ont det gör att gå omkull med hojen med full skyddsutrustning, så utan den ja då skulle man dö av smärta DireCkt!

Eller så undviker man att ramla.. Kör med huvudet och ta det lugnt.. Speciellt när man pendlar, finns väl ingen trafik där Andreas bor? :gnissla

/Petai

Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Nej men det är just det, polare som kanske vill driva med dig?? Jag tycker bara inte om att lämna skithögen osedd.. 1km.. Blir ju långt för dig att springa ifall något händer :tungan
Okej, illa. Skit i att sälja mopeden och pendla på den? Det borde ju funka..
Men det är din hoj, du väljer :)

/Petai

Jo men jag vill inte va skyldig en vän 11 000, om ja hade haft mer pengar hade ja endån lånat och köpt en mkt finare,
Men iallfall så missförstod du saken

Här är berga
O

1km

Här är stället jag har mina lektioner osv
o

Så den personen som vill röra min hoj blir antagligen en fjolla i förkläde som leker cool,
sen att pendla till gymnasiet med lätt mc får en att vakna i skrevet av vibrationerna

EDIT PETAI:

nja en enstaka traktor och några motorcyklar:rolleyes:

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Så den personen som vill röra min hoj blir antagligen en fjolla i förkläde som leker cool,
sen att pendla till gymnasiet med lätt mc får en att vakna i skrevet av vibrationerna

EDIT PETAI:

nja en enstaka traktor och några motorcyklar:rolleyes:

Försök hitta en billig baotian, går ju som ett jas :hojraket
Mjo, men jag vet av egna erfarenheter att klä på sig full utrustning. På morgonen och sen till skolan.. Sen då? Ska du ha med dig en gigantisk väska med vanliga kläder?:p Sen så går man och oroar sig för hojen, men det är jag de..
Vibrerar Cagivan mycket? Jag känner knappt av några vibrationer när jag kör :tungan
Låter ju bra! Har ni några vägar vid namn Bulten där borta? Eller liknande då flyttar jag direkt!

/Petai

Mountain Blue

Färsking
Gick med
13 Oct 2009
Hoj
ZX9r
...ännu ett icke problem på SH. :hihi

Naturligtvis godkännes en kombination av ovanstående, men enbart om krokig 70-väg finnes på väg till jobbet, och vädret är gött.

Puh, tur att man har just krokig 70-sträcka på väg till jobbet och att vädret oftast samarbetar. SH-pendling ftw! :banana

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Försök hitta en billig baotian, går ju som ett jas :hojraket
Mjo, men jag vet av egna erfarenheter att klä på sig full utrustning. På morgonen och sen till skolan.. Sen då? Ska du ha med dig en gigantisk väska med vanliga kläder?:p Sen så går man och oroar sig för hojen, men det är jag de..
Vibrerar Cagivan mycket? Jag känner knappt av några vibrationer när jag kör :tungan
Låter ju bra! Har ni några vägar vid namn Bulten där borta? Eller liknande då flyttar jag direkt!

/Petai

Upp tilll mormor brukar de vara stora jävla konvojer nästan som kör, sjukt härliga vägar, första vägen jag ska köra när ja får kortet,

Nedå men den vibrerar ju mer än mopeden haha

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...