Sporthoj som pendlarhoj till jobb?

MonoMan

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2007
Ort
I min kropp
Hoj
Kawasaki 125:a (vässad)
Byta ut sporthoj mot en skitig offroadhoj! Då kommer kvinnorna att flockas runt dig!:yoparty

Dock kommer denna situation att, för mig, kännas obekväm då jag arbetar med skjorta och att då komma inglidandes med en nersölad offroad är svår att få ihop. Ett tänkbart scenario är att likt en känd "stålman" byta om på nolltid i hissen upp till kontoret. Ju mer jag tänker på Din idé desto mer låter den som en gångbar väg till en kvinnas hjärta, vad har jag att förlora?
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
jag dog av skratt när jag såg de på tv idag,
Det lät så jävla klockrent!

ajaj.. baksmälla har man fan haft hela dagen men efter 2 liter vatten och lite piller så blev de bättre
 

Vvalon

.
Gick med
11 Sep 2009
Ort
skåne
Hoj
zx6r 2009
2 wordds,
bulk up!

ne men jag känner dom flesta på gymnasiet så tror inte dom skulle försöka sig på något på min hoj när dom vet de e min,
däremot dom som man inte känner eller inte vet att de e min hoj är väl en annan sak, men den står 1 km drygt från "den stora delen" av gymnasiet så de e ingen fara, står lite väl skyddat också
Cykel and buss is no option,
buss=går ingen ut till mig
cykel=fucking berg o dalbana på vägen till skolan så de e no go såvida mopeden/hojen strejkar

Går du på bergagymnasiet :)?
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Tycker samma. Om det nu ar sa g-a coolt att kora bana varfor ens kora pa gatan...Kop banhoj o va 'cool'...
(Jag kor 3-5ggr/ar pa bana och det ar ju nice de me)...
En av de mest onodiga tradarna jag sett. Snacka om 'i-landsproblem'....

:klappar:hojbusa:hojsmilie
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...ännu ett icke problem på SH. :hihi

Pendlar gör man med farthållare, stolvärme och ljudböcker.
Kör gör man på två hjul.

Naturligtvis godkännes en kombination av ovanstående, men enbart om krokig 70-väg finnes på väg till jobbet, och vädret är gött.

Jag har en lirare på 1098 som jobbar i kontoret bredvid mitt, verkar bo i mina trakter, och jag har *aldrig* sett honom mer än på väg till jobbet, på den tråkigaste 2-1-vägen i mannaminne...(till och med i regn :näsblod ).

För de som ännu inte haft glädjen att köra ducce superbike rakt fram i låg hastighet under en längre stund kan jag meddela:

Nej.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Därför du kör hoj :va

Tänkte väl mer att det finns bekvämare, mer lämpade fordon att ta till jobbet kanske. Om man nu inte är ute efter att enbart synas.



Iofs, ordet penda låter kanske fel för er som inte inser hur långt det är till jobbet då. Tar drygt 10 min med trampcykel

Tycker bara det är jävulskt lustigt hur man lägger ut så mycket pengar i försäkringspremier, omkostnader och annat. Alla lägger pengar på precis vad dem vill, tycker bara det är sjukt att man tillåter sig själv att kosta på sin image så mycket[/QUOTE]

Vaför kör någon till jobbet över huvudtaget? Jag menar, varför åker inte alla buss? Eller varför åker inte alla Smart? Jo, det KAN vara så att de valt andra alternativ. För ff finns möjligheten att själv välja :)

jag har tänkt lite på en grej,
Jag e 16 just nu och har kommit igång med körkortet lite och skaffat mig en mito med 34 hästar, Innan pendlade ja runt på en 50 kubiks scooter med 4 hästar ungefär, som var avstrypt så den gick i 65-70,
Nu behöver jag lite tips om vad man ska säga till föräldrarna för att få pendla med motorcykel till gymnasiet
för jag kommer inte ha kvar mopeden

Jag har kommit på
1.Jag kör i max 90 och har mycket bättre bromsar
2.Jag kommer ha lite mera skyddsutrustning(typ mc jacka och hjälm såklart)
3.bensinkostnaden är mindre (förvånande nog)
4.jag kan komma in snabbare
5.om polisen tar mig är de mycket mindre risk jag åker ditt för olovlig körning (ostrypt lätt mc som blir mellantung mc)
Och de var nog allt,

Ideér?
för mina föräldrar anser att jag absolut inte får göra de utan full mc utrustning, och de kan jag inte ha för jag har ingen stans att förvara de plus jag kommer inte ha allt de på mig för 6-7 km

Dina föräldrar verkar vara förnuftiga människor.
1. De sponsrar ditt hojintresse.
2. De säkerställer att du åker hyfsat safe.

sporthoj - vet jag vad det är

kromsläde - vet jag vad det är

parkinssonmojäng - UPPLYS MIG, tyckte det var ett roligt uttryck

Ren gissning:
Parkingsson - Skakigt
HD - Skakigt
 
Last edited:

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
jag har tänkt lite på en grej,
Jag e 16 just nu och har kommit igång med körkortet lite och skaffat mig en mito med 34 hästar, Innan pendlade ja runt på en 50 kubiks scooter med 4 hästar ungefär, som var avstrypt så den gick i 65-70,
Nu behöver jag lite tips om vad man ska säga till föräldrarna för att få pendla med motorcykel till gymnasiet
för jag kommer inte ha kvar mopeden

Jag har kommit på
1.Jag kör i max 90 och har mycket bättre bromsar
2.Jag kommer ha lite mera skyddsutrustning(typ mc jacka och hjälm såklart)
3.bensinkostnaden är mindre (förvånande nog)
4.jag kan komma in snabbare
5.om polisen tar mig är de mycket mindre risk jag åker ditt för olovlig körning (ostrypt lätt mc som blir mellantung mc)
Och de var nog allt,

Ideér?
för mina föräldrar anser att jag absolut inte får göra de utan full mc utrustning, och de kan jag inte ha för jag har ingen stans att förvara de plus jag kommer inte ha allt de på mig för 6-7 km

FULL MC UTRUSTNING PÅ ANNARS FÅR DU GÅ!

Lyssna på dina föräldrar och ställ inte till med onödiga dumheter!
JAG vet precis hur ont det gör att gå omkull med hojen med full skyddsutrustning, så utan den ja då skulle man dö av smärta DireCkt!
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Går du på bergagymnasiet :)?
ska börja nästa år :)
Dina föräldrar verkar vara förnuftiga människor.
1. De sponsrar ditt hojintresse.
2. De säkerställer att du åker hyfsat safe.



Ren gissning:
Parkingsson - Skakigt
HD - Skakigt
Hyfsat safe är ju med mc som har bra bromsar och mc jacka,
gemfört med mopeden

Sen har de faktiskt inte sponsrat en enda krona, utan jag har själv lånat och jobbat ihop pengar/kommer jobba ihop pengarna till lånet

FULL MC UTRUSTNING PÅ ANNARS FÅR DU GÅ!

Lyssna på dina föräldrar och ställ inte till med onödiga dumheter!
JAG vet precis hur ont det gör att gå omkull med hojen med full skyddsutrustning, så utan den ja då skulle man dö av smärta DireCkt!

ja vet de låter lite korkat men helt ärligt, de gör minst lika ont att ramla med mopeden och då kör jag helt utan skyddsutrustning (förutom hjälm)
så i min åsyn är de säkrare att köra mc med mc jacka och hjälm än moped i t-shirt och hjälm,

Sen säger du kanske att man åker mkt snabbare med en mc än moped men jag e inte så dum i huvudet att köra i 80+ när jag ska in till skolan bara, även om flesta 16 åringar ger mer 10 gånger så mkt gas som broms
dock så vet jag du har varit med om några olyckor men jag har själv krockat och själv blivit påkörd vilket har orsakat skador såsom brytit lårben och utvecklats till ryggproblem
och även om dom kollisionerna var på en moped som gick i 80 så hade jag bara min kära hjälm och hoodtröja att tacka för,


så krockar jag så krockar jag och jag tror jag har större chans att förhindra de på en motorcykel
 
Last edited:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Trots att jag endast har 5 min till jobbet så får det mig på bra humör att ta hojen. Värdens tråkigaste väg men myser ändå iförd min hjälm och luftiga kläder. Sen ska man ju hem också, då får man njuta 5 minuter till :)
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Varför stör sig folk på vad andra gör hela tiden?
Har alla så lite eget att tänka på att man går o tänker på vad andra gör o inte gör.


Kan tillägga att jag har 10min med bil till jobb. Kör jag hoj tar det mig 25min pga att jag skall släpa ut hojen ur förrådet samt dra på mig skinnstället o dyl. Sen skall ju allt av igen på jobb.
Blir bil varje dag, kan ju sova 15min längre.
 
Last edited:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
fattar inte heller varför endel tar hojen till jobbet om det tar 5-10min att gå/cyckla. allt över 1mil enkelväg till jobbet med mc = javisst, men kortrare? O kör man inte annars utan avänder sporthojen endast till/från jobbet för "imagens" skull och inte är ute o gasar på nån gång... tja folk får göra som de vill men personligen tycker jag det verkar korkat
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Det ovannämnda är väl en jättebra argumentation

Det jag försökte nå ut med tråden i första början var dock att en del tenderar så jävulskt att skaffa en hoj för att det skapar någon falsk värsting-image.

Jag skiter väl fullständigt i om folk pendlar på sin hoj till jobbet eller hur man tar sig till jobbet. och trådrubriken blev så sjukt fel så jag borde skämmas. hela inledningen blev så fel. :love



Läs mina inlägg och försök få en uppfattning om vad jag egentligen menade.

Jag fattar att du retar dig på dem, jag skulle oxå reta miga på folk som bor granne med mig och inte vill ut o smiska liet då och då..

Fast de e bara att du gillar läget dina grannar vet förmodligen inte om att du e förbannad och om dom vet så skiter dom i det, så den enda som lider av det är du just nu, plus att du lyckats reta några till på SH :D:D:D
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Jag fattar att du retar dig på dem, jag skulle oxå reta miga på folk som bor granne med mig och inte vill ut o smiska liet då och då..

Fast de e bara att du gillar läget dina grannar vet förmodligen inte om att du e förbannad och om dom vet så skiter dom i det, så den enda som lider av det är du just nu, plus att du lyckats reta några till på SH :D:D:D

:tummenupp

Haha nä, jag är egentligen inte förbannad, var bara på humör igår att starta en tråd i ämnet, blev ju helt fel dock, det får jag skämmas för idag ;). Ok lite förbannad för att folk inte följer med ut och bombar då!

Hoppas alla har irriterat sig klart och kan ut å köra hoj nu, 20+, blå himel, vindstilla, nu skall jag i alla fall inte köra hoj, min sambo är i stockholm och jag å min dotter skall ut och gräva i sanden! :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top