Rasorblade
Ny medlem
Nå....hur gick det...blev det ngt byte?
Rasorblade skrev:2416895Nå....hur gick det...blev det ngt byte?
Trucken skrev:2416992Sälj din Gsxr och köp en ktm 660 så blir du garanterat nöjd
Folkezx9r skrev:2417236Köp inte motard !!! Du gör bort dig fullkomligt !! Du kommer aldrig mer vilja ha en sporthoj , så enkelt är det... Det är helt enkelt inte kul längre !
Väg o is spelar ingen roll om du har 660 eller husa. Skogen är det tungkört med 660:n även om det finns kraft så det räcker... Det skiljer väl ca 20 kg på 660:n o husan.
Även om husan har lite mer pulver o är lite lättare , så hade jag valt 660:n i alla fall. Husan lämnar väl ca 56-57 hk på slangen o det är ca 5 hk mer än 660:n original. Med ett akra helsystem o rätt munstycke i så har du 60 på slangen på ktm:en o det räcker gott o väl för att rycka upp den på bakhjulet i 130 km/h.
Service = fördel ktm !
nilzz skrev:2417368Tackar för bra svar och tack alla andra som hjälper mig med detta svåra beslut!
Har du någon koll på servicen på ktm? Att det är mkt oljebyte service på en husa har jag fått klart för mig. Men att det blir en del skruva gör inte så mkt, då jag tycker det är helt okej.
nilzz skrev:2416956Står ett par svar bakåt i tråden...
Vi får se vad som händer, men det lutar åt det hållet.
Det är ju som sagt inte heller bara oljan som e dyr på en Husa, utan lager och kolvar och sånt...Rasorblade skrev:2417464ahaaaa!! ok!! lycka till!!
har du inget emot täta oljebyten så byt till Husa.....har själv en KTM 660 som jag är grymt nöjd med.........men sneglar lite åt en Husa.....det enda som tar emot är ju som sagt de täta oljebytena.....vissrligen bara en liter...men många bäckar små.....
Kan rekommendera 660 i alla fall.....och så kan man ju dreva om lite
Emmi skrev:2417616Det är ju som sagt inte heller bara oljan som e dyr på en Husa, utan lager och kolvar och sånt...
Cervantes skrev:2417721Pillande är det ju på 660n också.. en motard är ju sällan helt utan underhåll.. Det som gör att jag inte skulle köpa en husa är inte täta oljebyten för det är som sagt bara en liter och går fort.. 04:an och frammåt har dessutom 15h mellan bytena Det jobbiga är ju som sagt kolv, lager mm samt att den mår dåligt av konstant fart och bakhjulsåka..
nilzz skrev:2417865Det låter lita som att ni försöker få in mig på Ktm, kan hända att ni lyckas också
Hur ofta kan det röra sig om kolvbyten och lagerbyten på en husa?
wheelie82 skrev:2418295Precis, många glömmer att det är motordelar som slits hårt i husabergmotorer. Inte BARA att kolla ventiler och byta olja/filter. Som i en annons t.ex. där det står "servad enligt boken" har ägaren bytt vevlager och balansaxellager vid 45-60 timmar(lite olika beroende på årsmodell) ? Lite vanskligt att köpa begagnad husaberg tyvärr, men har man haft den ett tag så har man snart kollat över det mesta. Jag själv mekar gärna under vintern eller lämnar iväg motorn för att få åka husaberg, men alla är olika.
nilzz skrev:2418319Har du kört någon Ktm 660? Vill veta lite mera hur dom står sig mot varandra om man glömmer allt det med service.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |