TukTuk skrev:2423312Tänkte skjuta in en (dum) fråga i en annars intressant tråd...
VAD är det egentligen som gör att motarderna slits/behöver så mycket mer service? Lättare men mindre starkt material? Starkare krafter? ...
Hur är det med garantierna? Måste de in på licenserade verkstäder för att gälla eller struntar man i det?
Knack knack... har du missat japsarna.nilzz skrev:2421163Att det ska vara så svårt!!!!
Blir tokigt på detta i lands problem snart.
Nu har det dykt upp 2 st till kandidater en Aprilia sxv 550 nån som vet nått mera om den?
Sen så även Hysqvarna 510 smr, samma här nån som vet nått om den?
nilzz skrev:2421690Man blev ganska öm i baken men det är väll en vanesak.
supermoppe skrev:2423707Knack knack... har du missat japsarna.
Cervantes skrev:2423738Japp man vänjer sig! det är samma som den ömmande ryggen och handlederna man fick av sporthojjen
Supermoto skrev:2423831Alltså....
Jämför äpplen med äpplen och päron med päron!
Om vi snackar gatbetonade hojar är KTMs LC4-modeller (625, 640, 660, Duke) att jämföra med t.ex XR650 XT660 osv. I det sällskapet hamnar LC4orna på den rejsigare sidan av skalan (tycker jag) men kanske kräver lite mer service. Et tips i det här gänget skulle kunna vara HVAs nya generation av 610n.
Bland de mer rejsbetonade är KTMs RFS (SC, ECX, SMR) att jämföra med Husas modeller, HVA SMR, Japsarnas 450or (CRF, YZ osv). Alla är rätt lika vad gäller driftsäkerhet och kostnader men skillnader finns såklart. Själv skulle jag aldrig titta på en 450/500 om jag skulle köra gata. Kvar blir FS650 - KUNGEN av mångsidighet.
Vad du själv ska ha avgör du själv efter att ha provat de hojjar som finns på marknaden. Skit i vad alla "har hört" blablabla.
Tre snabba exempel hur jag tänker:
Skulle jag leta gatbetonad hoj som fortfarande är rätt sportig ligger HVAs nya 610 fint till
Gathoj som inte lämpar sig jättebra på liten bana men som aldrig behöver servas och funkar bra på landsväg = XT660 (oj, min är visst till salu)
Rejshoj som går bra att ta ut på stan och kortare turer på landsväg = FS650.
Bara mina två ören
Honke skrev:2423881Nu kommar jag med en fråga tänker köpa en supermotard nästa sommar jag med! efter som att jag tycker om att leka lite
men jag ska bara köra på gatan & lite små turer! vad är best då ra?
vill kunna leka utan problem & inte behöva tänkte så mycket på service och allt sånt!
vilken motard är bäst då rA? är det husa ellet ktm??
Japp, det har jag! Som jag skrivit i andra trådar så är WR450 en väldigt tålig rejsmoppe och som jag VET tål att nötas gata och motorväg med utan att man behöver skruva ihjäl sig.nilzz skrev:2423768Japp!
Det har jag gjort, har du några roliga förslag?
20/20 borde inte de va så bra de kan? hmm ähh vi frågar ktmfolketK.Svensson skrev:
eppe skrev:242541120/20 borde inte de va så bra de kan? hmm ähh vi frågar ktmfolket
K.Svensson skrev:
Honke skrev:2429607hur ofta var service intervalleran på husan?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |