Nyteknik
Bannad
Eller är det bara jag som gärna skulle se att 2010 års R1 hade motorn vänd så som nya YZF 450:
• Insug framåt
• Avgas bakåt
Någon som vet varför radfyrorna har suttit åt andra hållet de senaste 40 åren?
För övrigt kan 2010 års YZF 450 beställas med en ”GYTR® Power Tuner” som kopplas in i tändboxen och gör att föraren kan ”adjust air/fuel mixture and ignition timing maps to match engine performance characteristics to the rider and track conditions.”
Påminner om styrreglaget på GSX-R där man kan välja mellan olika tändkurvor, men jag föreställer mig att YZF-grejen är mer avancerad än så.
Är det bara jag som tycker att japanska sporthojar borde vara anpassade för individuell justering i mycket högre grad? Fotpinnar, styre, säte, effektkurva, fjädring (elektroniskt) etc.
• Insug framåt
• Avgas bakåt
Någon som vet varför radfyrorna har suttit åt andra hållet de senaste 40 åren?
För övrigt kan 2010 års YZF 450 beställas med en ”GYTR® Power Tuner” som kopplas in i tändboxen och gör att föraren kan ”adjust air/fuel mixture and ignition timing maps to match engine performance characteristics to the rider and track conditions.”
Påminner om styrreglaget på GSX-R där man kan välja mellan olika tändkurvor, men jag föreställer mig att YZF-grejen är mer avancerad än så.
Är det bara jag som tycker att japanska sporthojar borde vara anpassade för individuell justering i mycket högre grad? Fotpinnar, styre, säte, effektkurva, fjädring (elektroniskt) etc.
Bifogat
Last edited: