Det stora problemet är inte ingenjörerna utan de fruktansvärt konservativa kunderna som nöjer sig med att nya modellen väger något kilo mindre och har någon hästkraft till....
Titta bara vilket liv det blev när Yamaha lanserade crossplanevev, för första gången på länge steg inte toppeffekten i papperna och snacket bland kunderna började gå om att nya sucka/Honda/whatever var mycket grymmare.
Ingen är beredd att betala 5kkr mer för en cykel som har justerbar ECU, men massor av folk köper en PCIII. Vem är beredd att betala 15kkr mer för en cykel som har riktigt bra fjädring och en styrdämpare som inte måste bytas ut för banåka? Nej skall kunderna betala 15kkr extra så skall det vara för mer skryteffekt på ett papper....
Lagstiftarna hejdar en del kreativitet med buller/miljö-krav, ekonominissarna förstör end el men emst av allt förstör kunderna som vill ha något som går i samma invanda spår.....
Titta bara vilket liv det blev när Yamaha lanserade crossplanevev, för första gången på länge steg inte toppeffekten i papperna och snacket bland kunderna började gå om att nya sucka/Honda/whatever var mycket grymmare.
Ingen är beredd att betala 5kkr mer för en cykel som har justerbar ECU, men massor av folk köper en PCIII. Vem är beredd att betala 15kkr mer för en cykel som har riktigt bra fjädring och en styrdämpare som inte måste bytas ut för banåka? Nej skall kunderna betala 15kkr extra så skall det vara för mer skryteffekt på ett papper....
Lagstiftarna hejdar en del kreativitet med buller/miljö-krav, ekonominissarna förstör end el men emst av allt förstör kunderna som vill ha något som går i samma invanda spår.....