Sporthojar slumpas bort

Status
Ej öppen för fler svar.

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Hemma med mina 3 Tjejer
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
Dr Gixxer skrev:
Ha ha ha ja allt är ju relaitv, en hoj med torrvikt på 170 pannor kan kanske sägas vara klumpig, vad är då tex en gammal kawa 750 :) ett järnlok eller?

Hur som helst så är det en underbar marknad för köpare just nu, skulle inte ge en spänn över 65 för en Gixxer 1000 -02, och tror inte det behövs heller om jag ska ha en sådan. :banana



Ja och jag skulle inte ge dig en krona över 65001:- för din 03:a :tuttar
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
tomas_e skrev:
Jag tackar ödmjukast för dina tips! Omdrevning kan vara något, bra tänkt! Spjället du beskriver togs bort när jag bytte system, men jag bytte inte krökarna men allt ner till dem dvs inte bara slutburk utan även allt efter det till krökarna som är original!!
Kan PC vara ett alternativ då? Vem är bäst på detta till min hoj??
Vad får hojen för egenskaper som blir bättre vid en drevning av det slag du beskriver?
// Kenta

Tog de bort spjället? Det är inte så att de liksom vi tog bort vakumslangen som styr det och plugga den då? Vi hade tänkt ta bort det men vi kom fram till att man skulle behöva sänka ner motorn ur ramen för att kunna få bort det. Hade vi fel och det finns enklare sätt eller gjordes det på din?

Sitter å funderar på varför inte krökarna ingick när du bytte system. Kan tänka mig att just krökarna kanske är rätt bra redan från början och att det inte har så stor betydelse att byta dem. Sen kanske det är för att få ner priset som man låter krökarna sitta kvar. Den största strypningen är ju det där spjället i systemet lite längre bak och huvudsaken är att få bort den så det blir lite bättre genomströmning.

Vad gäller PCIII till din hoj vet jag inte så mycket, tror att du har små möjligheter att tjäna nå mer effekt utan den gör mest nytta om du är intresserad av att ändra effektkurvan så du har mer i mellanregistret eller liknande.

Vad gäller drevning är det så billigt och enkelt att jag tycker att du genast ska åka å köpa ett nytt drev och prova så får du se! Ett nytt framdrev går på under 100 lappen. Jag rekomenderar dock att du byter bakdrevet, typ 300kr, då ett mindre framdrev gör att det slits fortare och ändrar kedjans dragning till en tajtare. Det gäller bara att du har tillräckligt långt att flytta fram bakhjulet på så du får tillräckligt med kedja för att nå runt det större bakdrevet. Fördelen med det är att bakhjulet hamnar så långt fram som möjligt vilket ger lite kortare hjulbas. Den är ju lång nog som den är på den där hojen :rolleyes: Vill man kunna få upp maskinen på slangen lättare i fart så är det ju en fördel med så kort hjulbas som möjligt, därav bättre att byta bakdrev så bakhjulet kommer fram än framdrev då man måste flytta bak bakhjulet och därmed upphäver en del av effekten man får av nerdrevningen.

Anledningen till att dreva ner är framförallt att det blir lättare att slanga så är du helt ointresserad av att åka på bakhjulet är väl fördelarna inte så många.
Men även om du nu bara åker på två hjul blir accelerationen bättre och maskinen känns piggare vilket väl är tillräcklig anledning till att prova. Man når toppfart fortare men den är inte lika hög, tappar ca 15 km/h på topp men upp till tex 270 verklig fart blir den snabbare. Nu är det inte några stora skillnader men här jagar vi hundradelar :D

Om du liksom jag och min kompis gillar att provocera upp hojen på slangen titt som tätt och även i farter kring 200 så blir det helt enkelt lättare med lite lägre drevning. Sen är det väldigt mycket teknik med så kan man inte före så blir det inte nån skillnad men om man har lite koll på det så kan man märka av en hel del förändring.

Hör av dig om vad du tycker när du provat!!

Edit:
Var i Trosa å körde lite för tre veckor sen, trevlig håla :D

Angående priser på beg hojar just nu köpte en kompis just en -02 R1 med 1700 mil i fint skick för 57 000 kr.....

Finns det nån chans att få 45 för sin -98 tro och framförallt, om man håller på den till i vår, kan man få nå mer då och blir det nå lättare att sälja tro? Vad är era erfarenheter, går priserna upp nåt på våren?
 
Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
hojjarna på fklass 5 och neråt tycker jag går upp i pris, jag fick fan betala 55 för en 97a monster 900cc, hade fått en hyffsat ny sporthoj för det priset som har dyrare nypris dessutom!
 

sandstream

Guest
Kreuger skrev:
Vad är era erfarenheter, går priserna upp nåt på våren?
Japp, de gör de för då ska puckon som jag ha hoj! Vågar inte ens tänka på vad min hoj är värd just nu. Å andra sidan spelar det ingen roll förrän den dag jag säljer den :)
 

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Hemma med mina 3 Tjejer
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
keyser skrev:
Bör ligga på max 40.000, fast varför en 99 när man säkert kan pruta ner en 01 till 45.000:-

Folk blir inte av med sina hojar, man ser hur många som helst som lägger upp nya annonser på samma hoj.

Min personliga favorit är nog:

säljes igen pga oserös köpare, hahahahahaha

när det egentligen skulle stått: säljes igen pga att säljaren saknar verklighetsuppfattning :rofl
************

Bra att du vet.... tror jag vet bättre :kocko ibland tror jag att 99% köpare i sveige inte kan läsa..... står det att det är ett fast pris så är det... när det gäller mig iaf... säger jag det till en spekulant att det är priset som gäller sedan åker man ca 40 mil och tror att man ska ge bort grejerna bar aför det :fatta! åk hem säger jag bara :lol
 

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Hemma med mina 3 Tjejer
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
Ninjaboy skrev:
Nu feltolkar du väl uttrycket "oseriös köpare", kan väl knappast avses brist på köpare och därmed ny annons utan snarare någon idiot som mailar, snackar, provkör, prutar och lovar fullfölja men sedan blir det inget när man kanske redan sagt att hojen är såld till andra som ringt. Klart man skulle bli sur då, som tur är har det inte hänt mig.


JAAAAA en som förstår sig på detta.... STORT TACK :tummenupp


så svårt är det inte ..... köpare finns det men sedan är det så att ajg vill iaf ite sälja till vilken klåpare som hälst... det är ju min "dröm" hoj jag säljer :banana
 

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Ort
bor???
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
Yoshi_gixxeRR skrev:
Vilken tur att det finns sådana som mig :banana
Köper fabiksnya hojar o trimmar dom för mkt pengar så dom finns senare för er som inte har råd :D :D :D



.../Yoshi
jasså e det därför yoshi kör gammal -03a ha ha ha. ska vi skratta eller gråta???
 

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Hemma med mina 3 Tjejer
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
keyser skrev:
säkert 5:e annonsen nu :kocko , verkar omöjligt att han bara har oseriösa köpare. Säkert något annat lurt :rofl

http://www2.blocket.se/view/3342744.htm?caller=bkl_s&l=0&c=1&city=0


Neppp en killle ursäkta IDIOT tittade på den.... en annan har tittat igår och E sugen gillade hojen men slatarna finns inte på konto utan han ska låna som jag förstår det... tycker att det är dumt prata om sådant man inte vet något om... :tuttar


killen igår blev förvånad över varför den inte blivigt såld... och de kan ju vara pga: att det inte är någon so tittat.. förutom "idioten" :fatta!
 

iskalla_killen

Boooooring
Gick med
14 May 2004
Ort
Gävle
Hoj
VTR1000F - Såld :( Letar nytt...
wox skrev:
************
det att det är ett fast pris så är det... när det gäller mig iaf...

Om jag inte är alltför yr så ändra väl du ditt pris ner med ngr tusen flera gånger så fast pris för dig kan ju inte gälla mer än ngn dag på sin höjd ?! :)

Däremot tycker jag det var ett BRA pris på en fin hoj.... och jag är mest sur att jag inte har en sådan själv ;)
 
Last edited:

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Ort
bor???
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
wox skrev:
åka och handla då... :banana
tja vox. min är de som hökar på. men det är många som vill byta. jag vill sälja casch eller byta mot en bra bil,gärna kombi jag begär ca 75 för min. skumt att du inte fått din såld/pittbull.
 

Bifogat

  • Bild 144.jpg
    Bild 144.jpg
    131.7 KB · Visningar: 72

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
n/a
Trango_B skrev:
Idag köpte min bror en ZX9R-00 för 36000kr!!
Hojen är kanonfin har gått 1900mil, fullservad osv
Den har varit tillsalu i minst 2 månader med utgångspris 62000.
Brorsan har lagt bud på den tidigare flera gånger men mötts
av en ganska otrevlig ton i andra änden av telefonen.
Nu ringde killen dock upp brorsan och erbjöd 45k för nån vecka sedan.
Idag kom dom överens om 36k :D
Två personer hade hört av sig om hojen på hela tiden och säljaren var tvungen att bli av med den pga en flytt.


:tummenupp
 

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
n/a
keyser skrev:
säkert 5:e annonsen nu :kocko , verkar omöjligt att han bara har oseriösa köpare. Säkert något annat lurt :rofl

http://www2.blocket.se/view/3342744.htm?caller=bkl_s&l=0&c=1&city=0

En kompis bjöd honom 60 tusen och det var seriöst bud, men han blev uppringd och utskälld efter noter, så kompisen la på luren efter en stund. Klart man inte får sin hoj såld om man är på det sättet :kocko . 7 tusen i prut är ju inte extremt ovanligt eller mycket heller.
 

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Hemma med mina 3 Tjejer
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
pittbull skrev:
tja vox. min är de som hökar på. men det är många som vill byta. jag vill sälja casch eller byta mot en bra bil,gärna kombi jag begär ca 75 för min. skumt att du inte fått din såld/pittbull.


ja jag vet inte?? bara dårar som ringer tycker jag... ?? :kocko
 

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Hemma med mina 3 Tjejer
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
Dr Gixxer skrev:
En kompis bjöd honom 60 tusen och det var seriöst bud, men han blev uppringd och utskälld efter noter, så kompisen la på luren efter en stund. Klart man inte får sin hoj såld om man är på det sättet :kocko . 7 tusen i prut är ju inte extremt ovanligt eller mycket heller.


Nee men priset är ju det som står....

hoppas att det inte var han som trode jag skulle köra den genom halva sverige och få 60,000:- när jag kom :lol
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top