Mc Carlsson
Ny medlem
Har kanske som många av er andra fått hem Mc-folket (SMC´s). När man läser den blir man nästan uppgiven av allt som står om sporthojar.
1. Försäkringsbolag nobbar kurser - de tolkar lagen olika, en del godkänner smc´s bankurser och en del givetvis inte. Gäller trafikförsäkringen alltså - If gäller inte å de visste vi ju sen innan men däremot folksam, som skall gälla var nu tveksamma och ville ha en prövning i varje enskilt fall säger man nu. Hur fasen ska de ha det egentligen
2: Snabbare restriktioner - Det kan gå snabbare än väntat att det blir restriktioner för de absolut vassaste sporthojarna . En massa snack om hur de ute i Europa skall göra med sporthojarna, och Sverige lär följa efter isåfall. De är farliga, väldigt hög effekt kontra vikt. Vadå? skall de införa strypningar nu igen, fanns ju tidigare ( 100hk ) eller får man svetsa på någon jävla stålbalk så hojens vikt ökar till drygt 300 kilo för de tycks som om en cykel som är lätt är rent av livsfarlig, bättre då med de lokomotiv som finns med vindruta stor som ett skyltfönster!
Gemene man har väl för helsike lättare att hantera en smidig hoj än en dubbelt så tung? Myndigheter Effekten är ju bra och ha när man vill göra en SÄKER omkörning av en lååååång lastbil
Verkat när man läser att trafikutskottet verkligen har tänkt att genomföra något drastiskt iaf, sporthojen eller.......
Men iofs. om det blir strypningar eller så, då blir väl försäkringen billigare antar man ABSOLUT INGET SOM JAG TROR KOMMER ATT HÄNDA, nä de höjer nog ännu mera, och ännu mera....
De absolut vassaste sporthojarna - vilka räknas in i den kategorin??? Tyvärr lär väl min göra det och din zx10, cbr1000rr, r1 och så vidare
1. Försäkringsbolag nobbar kurser - de tolkar lagen olika, en del godkänner smc´s bankurser och en del givetvis inte. Gäller trafikförsäkringen alltså - If gäller inte å de visste vi ju sen innan men däremot folksam, som skall gälla var nu tveksamma och ville ha en prövning i varje enskilt fall säger man nu. Hur fasen ska de ha det egentligen
2: Snabbare restriktioner - Det kan gå snabbare än väntat att det blir restriktioner för de absolut vassaste sporthojarna . En massa snack om hur de ute i Europa skall göra med sporthojarna, och Sverige lär följa efter isåfall. De är farliga, väldigt hög effekt kontra vikt. Vadå? skall de införa strypningar nu igen, fanns ju tidigare ( 100hk ) eller får man svetsa på någon jävla stålbalk så hojens vikt ökar till drygt 300 kilo för de tycks som om en cykel som är lätt är rent av livsfarlig, bättre då med de lokomotiv som finns med vindruta stor som ett skyltfönster!
Gemene man har väl för helsike lättare att hantera en smidig hoj än en dubbelt så tung? Myndigheter Effekten är ju bra och ha när man vill göra en SÄKER omkörning av en lååååång lastbil
Verkat när man läser att trafikutskottet verkligen har tänkt att genomföra något drastiskt iaf, sporthojen eller.......
Men iofs. om det blir strypningar eller så, då blir väl försäkringen billigare antar man ABSOLUT INGET SOM JAG TROR KOMMER ATT HÄNDA, nä de höjer nog ännu mera, och ännu mera....
De absolut vassaste sporthojarna - vilka räknas in i den kategorin??? Tyvärr lär väl min göra det och din zx10, cbr1000rr, r1 och så vidare