El Presidente
2 Stripes Mc
Ibland, inte ofta, men IBLAND så finns det intressanta debatter på bike.se's forum!
Detta är en sådan:
http://www.bike.se/forum/thread.php?t=24157
Detta är en sådan:
http://www.bike.se/forum/thread.php?t=24157
CorbenDallas skrev:Du presidenten!
Om du nu har så mkt åsikter o goda idéer, varför inte offra lite av din fritid för att representera oss sporthojsåkare i SMCs styrelse o kanske få lite inblick, snarare än att sitta o gnälla på ett forum? Bara en tanke.
Du säger du ska gå ur SMC. Vem ska du stödja istället? Finns det någon annan som jobbar för motorcyklister? Det är kanske så att du snarare ska försöka ställa lite krav på den organisation som faktiskt försöker göra nåt?
För min egen del så tycker jag SMC gör ett bra jobb. Det är svårt att representera alla och jag kan förstå hans reaktion på mkt. Även gällande din förra kaffeivrångstrupenreaktion. En skattehöjning på nästan 10x gäller ALLA hojåkare oavsett modell, franssnisse såsom rejskondomspojkar.
När dom dessutom vill att vi hojåkare ska betala lika mkt i skatt som en bil, dvs en bra bit över 1000-lappen så förstår jag också att dom höjer rösterna.
Sen kan jag kanske hålla med om att SMC inte håller någon direkt rejsprofil, men ska dom det? Hur många kör sporthoj jämfört med andra MC? Att det sen är vi som kanske behöver mest hjälp är ju en annan femma. Och det hjälper inget vidare att vissa av oss då kör som idioter så det drabbar alla som vill fortsätta köra sporthoj på gata...
El Presidente skrev:Om sedan DU väljer att vara kvar i SMC och gör bedömnigen att de på ett korrekt sätt företräder sporthojsåkare, så är det ju DITT val - inget jag kommer att hoppa på dig för.
Du, Presidentasatan!El Presidente skrev:Du korvsallads-pojken!
Helt riktigt, du för även gnälla. Faktiskt. Men vad du än uttrycker för åsikt, gnäll eller ej, så får du ju räkna med att få svar. En del kanske tycker lika som du, andra inte. Jag tycker inte riktigt som du. Jag förstår din reaktion till viss del, men jag kan också förstå "hans" reaktion.El Presidente skrev:Det var inte min avsikt att gnälla, snarare att uttrycka min åsikt, vilket dessa forum ju är till för(sist jag kollade iaf!).
Sedan att du misstolkade det som "gnäll" är ju tråkigt...
Exakt, det har inte jag heller. Därför har jag insett att istället för att ingen gör nåt, så tycker jag SMC gör mkt bra. Det finns säkert saker dom gör som är mindre bra, men jag väljer SMC på ungeför samma grund som när jag röstar politiskt. Jag väljer det alternativ som känns mest bra, eftersom det inte finns nåt som är perfekt. Och i det här fallet finns det ju bara ett alternativ eftersom SMC onekligen är rätt unika.El Presidente skrev:Som du mycket riktigt påpekar ä ju problemet VEM som kan tillvarata ens intressen o representera dem på ett korrekt vis - för egen del har jag varken tid, lust eller engagemanget som krävs!
Förstår dig, jag blir också uppgiven, MEN, jag kan på sätt o vis förstå samhällets reaktion. Speciellt då som tidningsrubriker skriker ut sitt budskap om hur många som kör i hjäl sig och politiker uttalar sig korkat.El Presidente skrev:Jag blir bara så uppgiven när man överallt kan läsa om poliser/politiker som vill förbjuda sporthojjar, och när nu en företrädare för "vår" riksorganisation uttalar sig på samma sätt så blir man bara LESS...
Jag hoppar inte på dig heller, Presidenten jag försökte bredda synvinkeln lite, det är allt.El Presidente skrev:Om sedan DU väljer att vara kvar i SMC och gör bedömnigen att de på ett korrekt sätt företräder sporthojsåkare, så är det ju DITT val - inget jag kommer att hoppa på dig för.
Det kan nog ingen göra eftersom han inte är det, snarare tvärtom. Han är negativ mot dem som gasar på fel sätt på fel ställe och drar polisens, politikers och omgivningens missnöje över sporthojsåkare!Domifuling skrev:Kan någon citera vart han va negativ mot sporthojsåkandet?
n'Lasse skrev:Det kan nog ingen göra eftersom han inte är det, snarare tvärtom. Han är negativ mot dem som gasar på fel sätt på fel ställe och drar polisens, politikers och omgivningens missnöje över sporthojsåkare!
/Lasse - en blivande medlem av motståndsrörelsen
*suck* Då har du inte förstått ett dugg av vad Per är ute efter. Jag kör också för fort ibland och vill gärna göra det. Men jag slangar inte genom stan i 100 blås! Eller kör om mellan bilar på E4:an i 200! Eller kör 150 förbi bondgården där bonden håller på att ta in korna!Kawwa skrev:Endast de som inte kör för fort ibland kan gå med
Han har nog inte heller riktigt fattat vad Per menar.Domifuling skrev:Jo men los-presidente upprepar ju gång på gång att han hittar det.
n'Lasse skrev:/Lasse - en blivande medlem av motståndsrörelsen
Tja, han skriver ju ingenstans att alla sporthojsåkare är as eller kronarslen. Men han förkastar kategoriskt ett beteende som är typiskt för oss, dvs att vi kör långt över gällande hastighetsbegränsning ibland. Att han sedan är positivt inställd till sporthojsförare som kör i laglig fart är ju trevligt men inget som gör mig särskilt glad eftersom jag inte, ens med bästa vilja, kan räknas till den gruppen.Domifuling skrev:Kan någon citera vart han va negativ mot sporthojsåkandet?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|