Sporthojskurs med SMC Västmanland på Gelleråsen

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Det var verkligen två kanondagar :)

Forsberg skrev:
2363668 Lite avis på joppe och davvans gäng som blev filmade :)
Jag har någon sorts antifilmningsfilter för varje gång jag skullefilmas så flippade kameran ur... men manfårväl bli filmad nästa gång istället. :D
 

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Öregrund
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008
Jag sällar mig till kören, vilket super arrangemang.

Och steg två var verkligen massor av nytt, det var det som gjorde det här arrangemanget till det starkast lysande i raddan.

Om ni undrade vad det var för tankväska som satt löst på en gul BMW så var det bara jag som klängde runt lite.

Kram Maria
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Jag tycker den var dålig, för jag fick ett getingstick på vaden ...
 

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Ojjj gunsan är så liten hon ser ut som en takväska som skuttar runder på hojjen Lol
 

peoni887

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
Ducati 1098
Ja det mesta är väl redan sagt men det tål att repeteras.

Supertack alla som var med och arrangerade dessa två dagar.

Steg 2 var kanon.

/Peo
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Tycker som de flesta andra att det var en toppendag. Stort tack till alla som varit med om att ordna detta :tummenupp
 

Ella

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Heby
Hoj
SV 650S
Va roligt att höra nöjda röster! :) Det är alltid positivt för oss arrangörer. Vi ska titta på era utvärderingar vilket kan innebära både positivt och negativt och det ska förhoppningsvis göra oss ännu bättre till nästa år!

Själv sprang jag ju mest omkring och servade alla, men jag hade jätteskoj. Fick ju faktiskt åka några varv med ARWE och det var en upplevelse! Så fort har jag aldrig åkt... Vi drog till och med om några på banan - trots den tunga lasten (jag)! :banana

Mr Helmut skrev:
2365847 Men vart är alla bilder:näsblod

Det var ju några som fotade - hoppas det kommer ut till allmänt beskådande. Jag tog bara bilder på onsdagen då jag glömde bort kameran på tisdagen... :( De bilderna kommer framöver...

Vi hade en professionell fotograf som tog bilder under båda dagarna och det finns möjlighet att köpa foton av honom.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ella skrev:
2365854 Va roligt att höra nöjda röster! :) Det är alltid positivt för oss arrangörer. Vi ska titta på era utvärderingar vilket kan innebära både positivt och negativt och det ska förhoppningsvis göra oss ännu bättre till nästa år!

Själv sprang jag ju mest omkring och servade alla, men jag hade jätteskoj. Fick ju faktiskt åka några varv med ARWE och det var en upplevelse! Så fort har jag aldrig åkt... Vi drog till och med om några på banan - trots den tunga lasten (jag)! :banana



Det var ju några som fotade - hoppas det kommer ut till allmänt beskådande. Jag tog bara bilder på onsdagen då jag glömde bort kameran på tisdagen... :( De bilderna kommer framöver...

Vi hade en professionell fotograf som tog bilder under båda dagarna och det finns möjlighet att köpa foton av honom.

Angående fotograf! Så har jag känningar med fotograf i Västerås som kan tänka sig närvara någongång, ev redan 20 Augusti och ta kort(om han får? )
Länkar till lite bilder han tagit, jag finns på några..gå in på "my portafolio"så finns det 2 sidor med olika objekt att titta på. Han kan printa ut och i bra kvalitét på a3 plus format, både blank och matt bild. Titta gärna på en mc.bild från superstock 600 han tagit, knivskarp bild.

http://www.irstamek.com
 
Last edited:

Ella

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Heby
Hoj
SV 650S
sporTlovEr skrev:
2366066 Angående fotograf! Så har jag känningar med fotograf i Västerås som kan tänka sig närvara någongång, ev redan 20 Augusti och ta kort(om han får? )
Länkar till lite bilder han tagit, jag finns på några..gå in på "my portafolio"så finns det 2 sidor med olika objekt att titta på. Han kan printa ut och i bra kvalitét på a3 plus format, både blank och matt bild. Titta gärna på en mc.bild från superstock 600 han tagit, knivskarp bild.

http://www.irstamek.com

En fotograf är alltid välkommen! Dock kan vi inte ge någon ersättning, mer än att han/hon får köra lite på banan... Frågan är bara om det finns intresse av att köpa bilder från när man kör go cartbana - de flesta kanske tycker det är roligare att kosta på sig en bild från stor bana...?
 

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Honda VFR 400r
SUPER bra dag!! (9/8) Lärt mig massor, fortsätt så här och jag kommer bli stamkund:tummenupp


Men som sagt, vart kan man beskåda alla bilder? :rolleyes:
 

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
Instämmer i hyllningskören, kanonbra ordnat.

Tyckte inte att jag hade lärt mig så mycket när jag körde hem, men på kvällens tur på favoritvägarna så märktes det att man lärt sig mycket under kursen. :tummenupp

Nu är det bara den svåra delen kvar: att använda kunskaperna till att öka marginalerna i trafiken istället för att öka farten. :gnissla
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Swedecat skrev:
2366685Nu är det bara den svåra delen kvar: att använda kunskaperna till att öka marginalerna i trafiken istället för att öka farten. :gnissla
Du har tydligen kommit en bit på den vägen redan :tummenupp

Sen brukar det bli såklart bli lite utav varje ett tag... :)

Tråkigt hade vi ju i alla fall inte, det går jag med på!
 
Last edited:

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Ort
hemma såklart.....
Hoj
javisst,o rosa är den....
Men va tusan Mat_hilda...va d DU!
Jag som va upp på Åsen igår o kikade...va synd att jag inte letade rätt på dig i depån då.
Var det första gången du körde på Åsen? Jag va där i Torsdags 3/8-o körde BKK med SMC Stockholm- helt klart skitkul :)
Kommer va först på anm.listan till nästa sommars 2-dagars kurs.

//Lillan


Mat_hilda skrev:
2366503 SUPER bra dag!! (9/8) Lärt mig massor, fortsätt så här och jag kommer bli stamkund:tummenupp


Men som sagt, vart kan man beskåda alla bilder? :rolleyes:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ella skrev:
2366105 En fotograf är alltid välkommen! Dock kan vi inte ge någon ersättning, mer än att han/hon får köra lite på banan... Frågan är bara om det finns intresse av att köpa bilder från när man kör go cartbana - de flesta kanske tycker det är roligare att kosta på sig en bild från stor bana...?

Köra mc är han inte intresserad av, men fota som är hans hobby, han tycker det är kul att testa lite nya fotovinklar! Sen om någon vill köpa får de kontakta honom. Några kort slänger han kanske upp på sin sida.
Ersättning för han kommer dit tror jag inte är aktuellt, men om någon vill köpa förstorings foto som han gör.
Dessutom, vet jag ingen som är lika snabb att få upp bilder till beskådan, oftast samma dag:tummenupp .
 
Last edited:

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Honda VFR 400r
Lillan skrev:
2366778 Men va tusan Mat_hilda...va d DU!
Jag som va upp på Åsen igår o kikade...va synd att jag inte letade rätt på dig i depån då.
Var det första gången du körde på Åsen? Jag va där i Torsdags 3/8-o körde BKK med SMC Stockholm- helt klart skitkul :)
Kommer va först på anm.listan till nästa sommars 2-dagars kurs.

//Lillan

Haha jasså så du stod och tjuvkikade! KLART det var jag, hur många vfr 400 finns det i sverige :rolleyes:
Ja det var första riktiga banåkningen om man kan säga så, gjorde ju en vurpa på gotland ring redan efter 4e varvet så där blev det ju inget åka direkt. Denna gång gick det hur bra som helst! :banana Kommer absolut tillbaka! Som sagt, lär bli en hel del bana nästa år, har bestämt mig för att åka vfr hela nästa säsong okså:tummenupp
hur går det med ditt zx6 köp?
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Alla från dag1
http://voj.se/bilder/060808_SMC_Gellerasen_dag1/
Alla från dag2
http://voj.se/bilder/060809_SMC_Gellerasen_dag2/

PICT6775.JPG


PICT6605.JPG


PICT6686.JPG


PICT6885.JPG
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Kul med lite bilder :)

Tog några få själv men dessa kommer först efter helgen.

Tog ett par på ambulanshämtningen 1:a dagen ( blå Kawwa ) så du som körde av kan höra av dig till mig om du vill ha lite dokumentation på ambulanshämtningen mm till samlingen. Hoppas att allt gick bra med dig.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top