PatrikW skrev:
2663078Lyssna inte så alla vänsterpartister, dem skriker o hörs alltid mest. Men brukar inte ha så mycke vettigt o komma med. (Se bara tidigare inlägg hur många av dem gav någon konstruktiv kritik.)
Jag har bott i Los Angeles i ett år nu.
Saker som är bra här:
* Det är väldigt mycket lättare att tjäna STORA pengar här. Exempelvis har kompisar i 25-årsåldern som jobbar som programmerare och tjänar $70-100k/år..
* Du behöver inte skatta bort mycket av dina pengar.
* 95% av fordonen du ser på vägarna är väldigt nya fordon. Ser nästan aldrig någon äldre bil.
* Bensinen är hälften så billig.
* Elektronik, fordon osv. är mycket billigare här.
Saker som är lite dåligt här:
* Dina föräldrar måste spara ihop stora pengar till dig från födseln, så att du kan få din utbildning.
* Många jag känner har inte försäkring, även fast dom skulle ha råd om dom skulle omprioritera.
* Har du inte försäkring när du krashar, blir det inte så roligt på sjukhuset.
* Brottsstatistiken är halvrisig.
Kan det vara så att om du inte har någerlunda rika föräldrar, kommer du inte att gå college. Har du inte råd med college, kommer du inte att tjäna bra pengar. Kommer du inte tjäna pengar, kommer du inte ha råd med alla försäkringar. Kommer du inte ha råd med alla försäkringar, lever du dessutom ganska otryggt.
Men om du kommer från en familj som har det bra ställt, så behöver du inte bry dig om det direkt..
Nämnde jag att när jag går och handlar, ser jag minst 10-20 uteliggare? Varje kväll jag tittar ut genom fönstret ser jag en liggandes på varje parkbänk. Fast det är nog deras eget fel. Dom borde tagit sig i kragen.