Sporthojspartiet, Motorpartiet, Nytt högerparti?

Skulle du skrivit under för att registrera partibeteckningen


  • Antal röstningar
    0

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Le Mans skrev:
2663042 "Detta ska alltså inte vara ett enfrågesparti, utan ett parti för DIG som känner att det inte finns ett parti som står just för dig och dina åsikter"
=enmansparti!
Att klaga på sådana småsaker i min formulering tillför knappast tråden något.
 

Ivul

Guest
Eftersom bara idioter röstar blått borde ni i alla fall få runt 50% i riksdagsvalet :hihi

Nä, skämt åsido, kanske inte är särskilt reelt förslag dock, antagligen enklare att gå med i ett parti och övetala dem att premierna är sjuka i huvet.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
lasse kongo skrev:
2663038 härligt intitiv :tummenupp
helt rätt det ska vara höger

har du någon tanke på hur du ska lösa försäkringen ? måste ju ta pengar från någon annanstans... jag vet sänk standarden i fängelserna
Eftersom jag bestämde mig för att göra en intressekoll idag
så har jag knappast hunnit finstudera den nya budgeten, om du förstår ;)

jag tycker inte att en grupp ska betala mer för sin sjukvård, när andra grupper
människor skadar sig lika mycket eller mer på andra håll,
Det är fel att frysa ut EN aktivitet/grupp människor.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Oddjob skrev:
2663008 Kan inte säga tillräckligt många gånger,

INNAN ni klagar på någonting, läs igenom tråden.

Det är en sak om det står otydligt, men där var det ju raka besked i ett tidigare inlägg från mig.


Jag står fortfarande kvar vid mitt inlägg. Allt som associeras med just fordon tror jag kommer göra negativ reklam och få det att låta som ett enfrågeparti. Bara ett tips.
 

PatrikW

Slangövare
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Växjö/Campus!
Hoj
Yamaha R6 2001
Klart intressant om någon nu orkade och lyckades starta upp ett sådant parti.

Lyssna inte så alla vänsterpartister, dem skriker o hörs alltid mest. Men brukar inte ha så mycke vettigt o komma med. (Se bara tidigare inlägg hur många av dem gav någon konstruktiv kritik.)
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
lasse kongo skrev:
2663038 härligt intitiv :tummenupp
helt rätt det ska vara höger

har du någon tanke på hur du ska lösa försäkringen ? måste ju ta pengar från någon annanstans... jag vet sänk standarden i fängelserna

Det låter inte som en bra idé. Vad exakt syftar du på då?
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Det krävs väl ett rätt så stort kapital samt kunskap inom politiken för att starta ett seriöst parti. Hittar du folk som är intresserade att satsa pengar i det så visst lycka till! Men det är nog enklare att bli medlem i ett bef. parti och påverka det ist. med bla motorfrågorna!


Men blir Markus partiledare så kan jag tänka på att rösta på det! :)
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Starfighter skrev:
2663110 Det krävs väl ett rätt så stort kapital samt kunskap inom politiken för att starta ett seriöst parti. Hittar du folk som är intresserade att satsa pengar i det så visst lycka till! Men det är nog enklare att bli medlem i ett bef. parti och påverka det ist. med bla motorfrågorna!


Men blir Markus partiledare så kan jag tänka på att rösta på det! :)
Du kan ha rätt, men frågan är hur stort inflytande jag någonsin kommer att få i ett befintligt parti.
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Tycker det låtrer som en jätte bra idé men funderar på hur mycket du tycker om moderaterna i deras politik för jag är inte så värst förtjust i deras politik va det gäller allt men en del är ju naturligtvis bra!
Men hur mycket har du tänkt dej att det ska vara likt moderaterna?.. kanske en dum fråga men du kanske fattar vad jag menar:)
Riktigt bra initiativ iaf :yoparty
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Mr.PB skrev:
2663178 Tycker det låtrer som en jätte bra idé men funderar på hur mycket du tycker om moderaterna i deras politik för jag är inte så värst förtjust i deras politik va det gäller allt men en del är ju naturligtvis bra!
Men hur mycket har du tänkt dej att det ska vara likt moderaterna?.. kanske en dum fråga men du kanske fattar vad jag menar:)
Riktigt bra initiativ iaf :yoparty
Är lite på lyset nu så jag ska fatta mig kort,

Grundidén är att staten ska blanda sig i så lite som möjligt
och om du tjänar pengar, dvs arbetar så ska du få behålla så mycket som möjligt av dessa.

t ex Skippa all statlig inblandning av betalande av t ex sjukvård och avskaffa skatten för det samtidigt så såklart
och låt försäkringsbolagen sköta det.

Då finns det ett vinstdrivande intresse som gör att dom letar efter de som fuskar och håller på.

Då skulle man även haft ett statligt försäkringsbolag vilket hade gjort att
försäkringsbolagen kan hamna under de priserna i premierna,
men inte gå för långt över (utan speciella förmåner) eftersom folk då skulle välja
det statliga försäkringsbolaget då, eftersom det inte har ett vinstintresse vilket håller premierna nere.
 

Eldur

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 125 -05, Kawasaki ZX6 C -88
Jag hade lätt röstat på ett sådant parti om det hade funnits.

Grym idé, hoppas verkligen att någon tar tag i detta.
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Jag är med så länge detta parti i grunden håller sig till ursprungsförslaget i denna tråd.

Kan till och med tänka mig bli aktiv medlem om nån önskar mig vara det.

/Henning!
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Personligen har jag lite svårt för att all sjukvård ska vara genom privata sjukförsäkringar/egna sparade pengar. Dock skulle jag kunna tänka mig att sjukbesök för influensa mm som egentligen inte är nödvändigt att belasta sjukvården med kan fungera på det sättet.

En annan grej som jag däremot tycker kan vara helt privat/egenfinansierad är a-kassan. Varför ska staten subventionera att människor går och utbildar sig till helt meningslösa saker eller saker som det inte finns någon efterfrågan av? Jag skulle vilja att a-kassan var helt privat finansierad och att det istället fanns mer utrymme för socialbidrag. Det är behovsbaserat och skulle vid sparade pengar på a-kassa kunnat vara något generösare än idag. Det skulle innebära att de personerna har råd med; mat, hyra, el, telefon. Allt annat skulle vara behovsbaserat (t.ex. bil för personer som bor väldigt långt ut på bygden). Folk skulle inte vilja sitta hemma och lyssna på radio varje dag utan kanske leta efter ett jobb! Klarar en student av att leva på 7200kr/mån klarar alla utom barnfamiljer detta.
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
marten_larsson skrev:
2663365

En annan grej som jag däremot tycker kan vara helt privat/egenfinansierad är a-kassan. Varför ska staten subventionera att människor går och utbildar sig till helt meningslösa saker eller saker som det inte finns någon efterfrågan av?

Underbart uttryckt! :)

Gå denna du... ;)
http://www.physto.se/studentexpedition/kursfakta/kursfakta.php?kurs=Fy1650

Jag kan till och med tänka mig staten bjuder på första årets A-kassa så man inte står på bar backe då man är nyutexaminerad.

/H
 
Last edited:

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Ingen på S-hoj som har lite erfarenhet av politik som kan upplysa oss om hur mycket arbete det ligger bakom en insatts av detta slag?
 

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Oddjob skrev:
2662783 Med tanke på allt missnöje som visas i forumet om den nya trafikförsäkringen så startar jag den här tråden.
Tycker vi bestämmer att vi slutar krascha i stället..
 

zike

REAL MEN WEAR PINK
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Stock holm
Hoj
Rätta
PatrikW skrev:
2663078Lyssna inte så alla vänsterpartister, dem skriker o hörs alltid mest. Men brukar inte ha så mycke vettigt o komma med. (Se bara tidigare inlägg hur många av dem gav någon konstruktiv kritik.)

Jag har bott i Los Angeles i ett år nu.
Saker som är bra här:
* Det är väldigt mycket lättare att tjäna STORA pengar här. Exempelvis har kompisar i 25-årsåldern som jobbar som programmerare och tjänar $70-100k/år..
* Du behöver inte skatta bort mycket av dina pengar.
* 95% av fordonen du ser på vägarna är väldigt nya fordon. Ser nästan aldrig någon äldre bil.
* Bensinen är hälften så billig.
* Elektronik, fordon osv. är mycket billigare här.


Saker som är lite dåligt här:
* Dina föräldrar måste spara ihop stora pengar till dig från födseln, så att du kan få din utbildning.
* Många jag känner har inte försäkring, även fast dom skulle ha råd om dom skulle omprioritera.
* Har du inte försäkring när du krashar, blir det inte så roligt på sjukhuset.
* Brottsstatistiken är halvrisig.

Kan det vara så att om du inte har någerlunda rika föräldrar, kommer du inte att gå college. Har du inte råd med college, kommer du inte att tjäna bra pengar. Kommer du inte tjäna pengar, kommer du inte ha råd med alla försäkringar. Kommer du inte ha råd med alla försäkringar, lever du dessutom ganska otryggt.
Men om du kommer från en familj som har det bra ställt, så behöver du inte bry dig om det direkt..

Nämnde jag att när jag går och handlar, ser jag minst 10-20 uteliggare? Varje kväll jag tittar ut genom fönstret ser jag en liggandes på varje parkbänk. Fast det är nog deras eget fel. Dom borde tagit sig i kragen.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Oddjob skrev:
2663225 Är lite på lyset nu så jag ska fatta mig kort,

Grundidén är att staten ska blanda sig i så lite som möjligt
och om du tjänar pengar, dvs arbetar så ska du få behålla så mycket som möjligt av dessa.

t ex Skippa all statlig inblandning av betalande av t ex sjukvård och avskaffa skatten för det samtidigt så såklart
och låt försäkringsbolagen sköta det.


Here we come, US and A.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top