Sporthojspartiet, Motorpartiet, Nytt högerparti?

Skulle du skrivit under för att registrera partibeteckningen


  • Antal röstningar
    0

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Dal-Mausen skrev:
2678617
Ni som har röstat blått i år borde läsa Fredrik Reinfelt's bok han har skrivit.
Där kan ni se vad hans tankar i grunden är. Dessa är så extrema att han inte vågar gå ut med dem...
Varför skrev han om sina tankar i en bok om dom nu är så extrema så han inte vågar gå ut med dem :va

din trovärdighet skulle öka rejält om du kunde peka på lite fakta, kanske lite info om vad dessa tankar är istället för att bara säga att dom är för extrema för alla... vem vet, det kanske är intressant för fler av oss att ta del av:tummenupp
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Victor skrev:
2679247 Ooh, det är såna här inlägg som gör dig till en av Sporthojs roligaste skribenter.
Tänkte inte skriva något, men eftersom du skrev så, så blir jag tvungen.

Det var inte kul, det var ett korkat inlägg.

ALLA har självklart en egen bild om hur Sverige ska göras bättre,
så ja enligt mig kämpar vissa för ett sämre Sverige om det är det du vill höra.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Oddjob skrev:
2680408 Tänkte inte skriva något, men eftersom du skrev så, så blir jag tvungen.

Det var inte kul, det var ett korkat inlägg.

ALLA har självklart en egen bild om hur Sverige ska göras bättre,
så ja enligt mig kämpar vissa för ett sämre Sverige om det är det du vill höra.

Så frågan är ju vad du vill uppnå egentligen. Ett bättre Sverige säger du men det som du uppfattar som bättre uppfattar självklart inte alla andra som bättre. Vad är det du vill driva egentligen? Är det ett parti som har motorfrågor som kärnpunkt eller vill du starta upp Moderaterna 2 med motortillägg?
Som jag sa tidigare så skulle jag aldrig lägga min röst på dig om du vore ett högerparti - även om rödfalangen la fram en 200%:ig skattehöjning på försäkringen. MEN, hade du varit ett parti som satsar på motorfrågor och inte har nåt som helst program om hur Sverige i övrigt ska styras - alltså ett enfrågesparti - ja då är det möjligt att jag skulle rösta på dig.

Startar du upp ett högerparti kommer du 'sno' väljare från andra högerpartier medan ett enfrågesparti kan samla motorintresserade från över 'blockgränserna'.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Oddjob skrev:
2680408 Tänkte inte skriva något, men eftersom du skrev så, så blir jag tvungen.
Man kan ha olika åsikter. Det är helt okej. Och jag tyckte det var jättekul.
Dessutom jag tycker fortfarande att du verkar lillgammal och ditt parti är en dum lösning. Gör som Road-Ragge skriver eller gå med i moderaterna (MUF kanske?) och jobba där istället.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Victor skrev:
2680847 Man kan ha olika åsikter. Det är helt okej. Och jag tyckte det var jättekul.
Dessutom jag tycker fortfarande att du verkar lillgammal och ditt parti är en dum lösning. Gör som Road-Ragge skriver eller gå med i moderaterna (MUF kanske?) och jobba där istället.
Japp jag har tänkt mycket på det också.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
sgtpepper skrev:
2679129 Till skillnad mot de etablerade riksdagspartierna som unisont kämpar för ett sämre Sverige?

Hur skall detta bättre Sverige uppnås? Genom att fokusera på motorhobbyn? Färre dagis - fler motorbanor - ett bättre Sverige. Avskaffad allmän sjukvårdsförsäkring - billigare bensin - ett bättre Sverige. Färre trafikpoliser - en enorm insatsstyrka som bara sysslar med motorcykelstölder - ett bättre Sverige. Utträde ur EU - slopad tull på motorcyklar - ett bättre Sverige?

Kom igen nu, var lite konkret så att dina följeslagare in i politiken kan få en uppfattning om vad för slags politik det är som dom helhjärtat stödjer.

:D

imaster skrev:
2680515 Så frågan är ju vad du vill uppnå egentligen. Ett bättre Sverige säger du men det som du uppfattar som bättre uppfattar självklart inte alla andra som bättre. Vad är det du vill driva egentligen? Är det ett parti som har motorfrågor som kärnpunkt eller vill du starta upp Moderaterna 2 med motortillägg?
Som jag sa tidigare så skulle jag aldrig lägga min röst på dig om du vore ett högerparti - även om rödfalangen la fram en 200%:ig skattehöjning på försäkringen. MEN, hade du varit ett parti som satsar på motorfrågor och inte har nåt som helst program om hur Sverige i övrigt ska styras - alltså ett enfrågesparti - ja då är det möjligt att jag skulle rösta på dig.

Startar du upp ett högerparti kommer du 'sno' väljare från andra högerpartier medan ett enfrågesparti kan samla motorintresserade från över 'blockgränserna'.

Kan inte annat än instämma.
Dock är det ytterst tveksamt om jag ens skulle stödja ett enfrågesparti i den här frågan, det är lite för smalt och har inte något som gör att jag vill stödja frågan av ideologiska skäl, hur mycket jag än vill se fler banor och mer billig bantid i sverige.
 
Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Oddjob skrev:
...

Grundidén är att staten ska blanda sig i så lite som möjligt
och om du tjänar pengar, dvs arbetar så ska du få behålla så mycket som möjligt av dessa.

t ex Skippa all statlig inblandning
...

Då skulle man även haft ett statligt försäkringsbolag vilket hade gjort att
försäkringsbolagen kan hamna under de priserna i premierna,
men inte gå för långt över (utan speciella förmåner) eftersom folk då skulle välja
det statliga försäkringsbolaget då, eftersom det inte har ett vinstintresse vilket håller premierna nere.


Det där är jävlarimig höger rakt av. För att styra upp det här föreslår jag att staten även skall vara prisjusterare för varor och produktion. Om man gör upp det hela med 5 års framförhållning så blir det inga överraskningar!

Lustiga mössor och uniformer delas ut vid utgången, kthxbye.


Å andra sidan, får vi bara linda rosing som partiledare är allt förlåtet!
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Dal-Mausen skrev:
2678707 De är så extrema för ALLA här i Sverige...
Läs och bli rädd själv...

Och vad beträffar dina sista ord så finns det väl andra sätt att komma åt de som utnyttjar systemet och inte även de som behöver det?
-kan nämna att en släkting vill inget annat än ha ett heltidsjobb, men får inget hur mycket hon än söker, PÅ ALLA sätt! Hon blev mobbad i skolan och fick fruktansvärt svårt i skolan, -och straffet för offret kommer nu i arbetslivet...

Dal-Mausen
Säg till din släkting att skicka ett PM till mig så fixar jag ett jobb. Det är en av de saker jag verkligen e duktig på.

Har mycket goda kontakter inom de flesta branscher.

Eftersom det är så helt vansinnigt dyrt för ett företag att anställa någon så vågar dom inte ge chansen till någon som kanske är blyg eller tystlåten ifall dom är urusla på jobbet. Folk med ordens gåva får vilka jobb dom vill...

Det är nästa omöjligt att avskeda någon och TOTALT omöjligt att avskeda någon om du är i behov av folk, du måste ha kvar rötägg. LAS i all ära men den gör nog mer skada än nytta.

Oddjob skrev:
2678807 Vet inte riktigt hur jag ska tolka det, det är nog taget FÖR mycket ur sitt sammanhang.

Kallar han sin släkting för ett offer som ska straffas, eller ett offer som samhället straffar?


Jag tror ju på det senaste eftersom i dagens samhälle så tycker man ju synd om gärningsmännen,
så "offret" kanske får svårt i skolan och därmed sämre jobbmöjligheter.
 
Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Maffan skrev:
2681572 Säg till din släkting att skicka ett PM till mig så fixar jag ett jobb. Det är en av de saker jag verkligen e duktig på.

Har mycket goda kontakter inom de flesta branscher.

Eftersom det är så helt vansinnigt dyrt för ett företag att anställa någon så vågar dom inte ge chansen till någon som kanske är blyg eller tystlåten ifall dom är urusla på jobbet. Folk med ordens gåva får vilka jobb dom vill...

Det är nästa omöjligt att avskeda någon och TOTALT omöjligt att avskeda någon om du är i behov av folk, du måste ha kvar rötägg. LAS i all ära men den gör nog mer skada än nytta.
Det där var ett citat från Fredrik Reinfeldts bok.

Men du får ändå ett PM av mig inom kort.
 

Kneedrag

Guest
bra ide

Jag tycker det här är ett bra förslag. Jag skulle rösta på det partiet .

Ibland glömmer vi allihopa här på sporthoj villken otrolig makt vi har, för vi är rätt många här nu. Borde utnyttja det på nått sätt.


ursäkra jag stavar som en kråka (trött)
 
Last edited:

MR.E

Guest
Oddjob skrev:
2663053 Att klaga på sådana småsaker i min formulering tillför knappast tråden något.

jag skulle bara vilja ha ett parti som resonerar enl sunt förnuft o inget annat
ett parti som i första hand ser till att ta hand om oss själva.

blir de pengar över så kan vi absolut hjälpa andra människor, idag så klagar vi här hemma på att allt är så dyrt o att skatte medlen ej räcker.

då undrar jag e de inte bättre att se efter våra egna utgifter i första hand
i dag så betalar vi ca 22-27 miljarder i u lands bistånd skit i detta o sänk detta till 7 miljarder i stället så kan vi behålla ca 20 till oss själva ja undar va våra grannländer betalar

OBS de e inte så att ja e nynazist men vi kan inte ge pengar till andra människor o sen ta lån för att leva själva.

obs ser detta inte som en lösning utan va bara ett exempel på ett misstag i mängden som görs i dag.
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Kiwi60 skrev:
2687385 För övrigt vill jag tillägga att "Partiet för motorcyklismens befrämjande" fick en röst i årets riksdagsval.
http://www.val.se/val/val2006/slutlig_ovrigt/handskrivet/R/index.html

:rofl
Tillsammans med andra tungviktare som LSD-partiet och Älg-partiet :tummenupp


Jaja jättegärna mer trafiksäkerhet osv men man får nog komma på något konkret för att få uppmärksamhet.


Edit: Till trådskaparen, jättebra att du försöker göra något, vilket är mer än de flesta andra. :pannkyss
 
Last edited:

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
man skulle kunna reformera straffskalan i Sverige också, man skulle kunna dra in många fängelseplatser om man återinförde fredlöshet och landsförvisning...:rolleyes:
 

Aimbert

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Aprilia RS125 -06
pjohan skrev:
2679343 Varför skrev han om sina tankar i en bok om dom nu är så extrema så han inte vågar gå ut med dem :va

din trovärdighet skulle öka rejält om du kunde peka på lite fakta, kanske lite info om vad dessa tankar är istället för att bara säga att dom är för extrema för alla... vem vet, det kanske är intressant för fler av oss att ta del av:tummenupp

Fredrik har inte skrivit bara en bok, men den jag tror det syftas på här är "Det sovande folket" där Reinfeldt argumenterar för ett övergivande av välfärdsstaten.
Citat från boken om välfärdsstatens effekter:
”Fullt jämförbar med pest, smittkoppor eller AIDS.”
Han skriver även, om människor i behov av hjälp: ”De uppträder helt enkelt som döva kravmaskiner.”

Kan rekommendera boken: "George W. Reinfeldt: Konsten att göra en politisk extreme-makeover" där man kan läsa om hur Reinfeldt har gått från tiden när han skrev "Det sovande folket" till en av välfärdsstatens främsta beskyddare.
 

Ducce996

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Yammmma
Jo då så att.... :pannkyss Koalitionsregering där alla partierna är med, hade kanske varit att föredra, så hade det inte blivit en massa paj kastande... Bra idé annars, men som allt annat i livet, rinner nog mest bara ut i sanden.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top