Sportspam Servicepack 3

Status
Ej öppen för fler svar.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Säkra källor säger sig veta att det är där jag ska utföra mitt arbete denna natt, och då dator+gps hart havererat i ekipaget jag ska framrycka med så förväntas jag hitta dit helt själv. Det här kommer gå på röven :3freak

Inga problem att hitta dit. Ifrån Uddevalla kör man 172a norrut, det är skyltat. Eller så kör man via Munkedal, Hedekas och Färgelanda. Här är det med skyltat.
3e alternativet är att köra 45an upp till strax innan Frändefors och svänga in vänster mot Färgelanda.

Det som är lite mer trixigt kanske är att hitta en väg som du får köra. ADR-last får man väl inte köra på precis vilken väg man vill eller?

Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Inga problem att hitta dit. Ifrån Uddevalla kör man 172a norrut, det är skyltat. Eller så kör man via Munkedal, Hedekas och Färgelanda. Här är det med skyltat.
3e alternativet är att köra 45an upp till strax innan Frändefors och svänga in vänster mot Färgelanda.

Det som är lite mer trixigt kanske är att hitta en väg som du får köra. ADR-last får man väl inte köra på precis vilken väg man vill eller?
Jag tar nog den från Uddevalla då jag ska dit först. Får jag inte köra vägen så ska det finnas en skylt med en orange symbol på som visar vilken väg jag ska ta istället, vanligtvis finns de om vägen går genom ett centrum och då blir man visad en väg runt så man kommer ut på andra sidan :)

100px-1_5_20.svg.png

Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Jag tar nog den från Uddevalla då jag ska dit först. Får jag inte köra vägen så ska det finnas en skylt med en orange symbol på som visar vilken väg jag ska ta istället, vanligtvis finns de om vägen går genom ett centrum och då blir man visad en väg runt så man kommer ut på andra sidan :)

Okey, tänkte om det var skyddad vattentäkt eller liknande som man kanske var tvungen att undvika. Men då är det ju bara att tuta och gasa. :)

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Jessan bör vara en ekspert på färgelanda, hon är väl från den hålan?

Helt riktigt :2cool

Du ska absolut ta 172:an upp, det är ca 28km från uddevalla. Är du det minsta ouppmärksam kör du förbi det. Inte bara för att det är så litet utan för att du inte ens kör igenom "centrum".
När du kört förbi en kosrning med en Preem-mack på vänstersidan som ligger i samma hus som en severing, gatukök och pizzeria så ska du nog svänga av i nästa korsning. Var ska du?

Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Du ska absolut ta 172:an upp, det är ca 28km från uddevalla. Är du det minsta ouppmärksam kör du förbi det. Inte bara för att det är så litet utan för att du inte ens kör igenom "centrum".
När du kört förbi en kosrning med en Preem-mack på vänstersidan som ligger i samma hus som en severing, gatukök och pizzeria så ska du nog svänga av i nästa korsning. Var ska du?

Till Preem-macken :tummenupp

FYI mitt kära herrskap, så är Färgelanda inget partyställe mellan 23.45 och 00.40 natten mellan måndag och tisdag. Om jag avrundar antalet människor utöver mig själv som var ute på stan denna kväll uppåt till närmsta tiotal så var det i runda slängar noll (0) personer. Helt dött. Dock var det en riktigt läskig antenn precis vid macken. Den var stor och skräckinjagande :eek:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Fifan va tidigt det är när man kommer till jobbet 06:53 :näsblod

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Fifan va tidigt det är när man kommer till jobbet 06:53 :näsblod

Vad ska du där och göra så tidigt?:va

Bal bla bla.... Färgelanda inget partyställe mellan 23.45 och 00.40 natten mellan måndag och tisdag. Om jag avrundar antalet människor.... bla bla bla....vid macken. Den var stor och skräckinjagande :eek:

Vad gjorde du där miss i nassen?

Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Nog för att det vänder efter midsommar, men att sommaren skulle ta slut så här tidigt var jag inte riktigt beredd på.

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Hoj
-08 VFR svart som synden
Nog för att det vänder efter midsommar, men att sommaren skulle ta slut så här tidigt var jag inte riktigt beredd på.

Tycker man känner igen väder konceptet från förra året:mad:

Pratade med en kollega i södra Tyskland igår vid 18.00 tiden då hade dom svi.. 29,5 grader och knallblå himmel.

Funderar på att packa ryggsäcken och dra söder över:tummenupp

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Och vad lär vi oss av detta???

Men det var en fin tanke i alla fall:pannkyss

Men i värsta fall får jag ju tid över i tidbanken o det är ju inte fyskam...
Känner mig bra idag iaf :tummenupp
Kroppen har börjat hämta sig från helgens bravader nu :)

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Tycker man känner igen väder konceptet från förra året:mad:

Pratade med en kollega i södra Tyskland igår vid 18.00 tiden då hade dom svi.. 29,5 grader och knallblå himmel.

Funderar på att packa ryggsäcken och dra söder över:tummenupp

Jag hoppas det räcker att åka söderöver ända till Småland.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S