Du är jag för ett år sen!
Dock hade jag inte kört MC innan... ville ha en sportig tourer som jag kunde åka långa sträckor på (~50mil en dag) utan att behöva gå till en kiropraktor. Provade ett bra gäng hojar innan jag föll på min nuvarande VFR.
Provade det mesta jag kunde komma över, allt från glidare till R6:a.
De som var kvar på min lista var Suzuki Bandit 1200, Triumph Sprint ST, Honda VFR 750/800, Kawasaki Ninja 600 och en stackars Triumph Tiger.
Suckan var sjukt tråkig att köra. Visst, ett skönt vrid.. men .. sen hände inget (OBS orginal då...). Sen tycker jag nu i efterhand att den är sjukt ful..
Sprinten var för dyr för mig att köpa, eftersom jag ville ha den nya modellen.. o hade inte de pengarna att lägga ut just då. Dock en trevlig cykel!
Ninjan var för dyr att försäkra....
Tiger var som du själv skrev, lite tråkig....
VFR:modellerna skiljer sig ganska mycket, enligt mig. 800:an känns större och klumpigare. Sen gillar jag inte heller V-TEC, det ska vara fullt ös hela vägen.
Nackdelen blir så klart att den är TÖRSTIG. Trodde det faktiskt inte.. men å andra sidan. Den drar lika mycket med mig ensam som när jag OCH tjejen drar på långtur. 0.7 l/mil är inte en underdrift.
Är annars riktigt nöjd med mitt val av hoj, testa en 750 innan du gör något annat!