Ja 600or som tex Thundercat är jobbiga mest, käns som om nån borrat hål i topplocket eller nåt på annat än skrikvarv.
Så ska man ha en mindre sporttourer så gäller nog nåt mildare.
VFR750/800 är ju mycket omtyckta, men nog är de lite karraktärslösa?
Motorljudet har jag iaf aldrig gillat på dem, de låter seeeeeega.
Men den är ju det intelligenta valet iaf, inte för liten och inte för stor.
Begriper dock inet varför de satte Vtec på just den modellen, antar att det var i bränslebesparingssyfte då den bör dra mindre när inte Vtecen är aktiverad, systemet är iaf skottsäkert och på bilarna har det funkat kanon i alla år, fast jag kan tänka mig att det blir lite osmidigare på en hoj som är mycket lättare än en bil(klonkar i bilarna när den aktiveras, men håller).
Hayabusa är snabb som faan, men alltså de är tunga med och kostar nog en och annan slant att äga, likaså ZX-12 eller liknade.
Nä jag valde ändå en Thunderace även om de ser lite fula ut.
Det är ju inte så populärt md sporttoringhojar här i landet, antingen är det autobahnkryssare som går över 300 eller så är det supersport som definitivt inte är bekväma för längre turer och inte går att skjutsa normala människor på.
Och BMW är tråkiga som fasen och dyra, förstår mig inte på det märket alls, sjyssta bilar med så underliga hojar.
Finns ju en massa underliga Ducati med som är snällare, men de verkar ju vara stenåldershojar eller nåt ST2/3/4 eller vad de heter.
Vridmoment käns viktigt om man ska åka långt och mycket, jag tror man blir vansinnig på en ylande småhoj i längden om man vill åka touring.