NickL
Ny medlem
- Gick med
- 17 Dec 2016
- Hoj
- Triumph Sprint ST. Tidigare CB125k4, GS550katana, GPz1100A1, KLR650-Tengai, R1100s, Golden Flash.
Hej Forumet
Tänkte under vintern skaffa mig en hoj igen och tänker högt här.
Kom gärna med kommentarer och tips.
Har sålt den kåpförsedda offroaden, den upprätta körställningen var inget för mig.
Minns med värme känslan att sträcka ut på den gamla GpZ:an men lite googlande visar snabbt att inte ens monster som Hayabusa och ZZR 1400 kommer i närheten när det gäller hjulbasen på gammelkawan. Dessutom vägde den väl femtio pannor för mycket för en flugviktare som jag.
Nä det jag tror jag är ute efter nu är en smidig twin och den ska ha:
* lågt cliponstyre/sportig körställning. Jag sitter bekvämast så.
* Halvkåpa. Lite vindskydd skadar inte, helkåpa är inte så snyggt och dyrt att välta med
* Helst "mellanklass". Tänker både vikt, ekonomi och risk för fortkörning.
Det jag tycker verka passa in än så länge är SV650s och F800s men är det någon som har fler förslag eller tips om valet så kom igen.
Har väl även sneglat lite på några större, t.ex. R1100s, Triumph RS, VTR och SV1000 men då blir det tyngre, dyrare och ganska mycket mer pulver än jag behöver.
Tänkte under vintern skaffa mig en hoj igen och tänker högt här.
Kom gärna med kommentarer och tips.
Har sålt den kåpförsedda offroaden, den upprätta körställningen var inget för mig.
Minns med värme känslan att sträcka ut på den gamla GpZ:an men lite googlande visar snabbt att inte ens monster som Hayabusa och ZZR 1400 kommer i närheten när det gäller hjulbasen på gammelkawan. Dessutom vägde den väl femtio pannor för mycket för en flugviktare som jag.
Nä det jag tror jag är ute efter nu är en smidig twin och den ska ha:
* lågt cliponstyre/sportig körställning. Jag sitter bekvämast så.
* Halvkåpa. Lite vindskydd skadar inte, helkåpa är inte så snyggt och dyrt att välta med
* Helst "mellanklass". Tänker både vikt, ekonomi och risk för fortkörning.
Det jag tycker verka passa in än så länge är SV650s och F800s men är det någon som har fler förslag eller tips om valet så kom igen.
Har väl även sneglat lite på några större, t.ex. R1100s, Triumph RS, VTR och SV1000 men då blir det tyngre, dyrare och ganska mycket mer pulver än jag behöver.
Last edited: