KGK
1200
Intressant är också hur Bush mfl. har använt 9/11, som de säger "det här var precis vad vi behövde"
Gufo skrev:Alla som tyckte att filmen var intressant borde förse sig med en kopia av första avnittet i "The lone gunmen"-serien (spinoffen på x-files).
Avsnittet sändes några månader innan 9/11 och gissa vad det handlar om =)
General E skrev:Först och främst, jag har monopol på att skriva långa politiska predikningar med akademisk touch![]()
App app, ät inte upp min nisch.
Det är svårt att argumentera för det, då det döljs. Det är någonting man måste iaktta och komma fram till själv antar jag. Jag kan iofs säga som så att regenters maktspel har man läst om lite grand. Det är i princip likadant nu, men mer dolt eftersom de som nu har makten håller nere all den typen av information. Iofs är ju historien skriven av segraren, som det så fint heter .. well well .. det är inte lika känsligt att berätta om vilka kungar som gjorde vilka fula saker för flera hundra år sedan, som det är att berätta om vilka makthavare som håller på och fular sig idag. Ang. hur styrt det offentliga samtalet är så kan man låna allas vår favoritbög Michel Foucaults installationstal vid College de France "Diskursens ordning" där det behandlas, iofs på ett inte helt lättfattligt vis. (Kom på att jag inte varit tillräckligt akademisk änGeneral E skrev:Vart får du det där med maktspel och rövslickeri från?
General E skrev:Vilka består denna politiska elit som styr allt av? Funkar det som zog?
General E skrev:Tycker du verkligen att repr. dem. brukar urarta?
Chris Ash skrev:Det finns inget stål som klarar över 1000 grader i flera timmar. Ta och kika på hållfasthetskurvor får stål så får du se hur stålpelare tappar i princip all sin hållfasthet vid betydligt lägre temperaturer än så.
De bilder jag sett från ground zero visar betongbitar större än pulverkorn, men det är kanske manipulerade bilder.
Men okej, säg att de sprängde skiten, jag vet inte något om dina kunskaper inom konstruktionsteknik, byggnadsmaterialvetenskap eller sprängteknik, men om jag får utgå från vad du skrev ovan så gissar jag att de är obefintliga till låga. Alltså, det är inte bara att gå in och aptera ett par kilo sprängdeg m/46 på en stålpelare. En kontrollerad sprängning av den storleken kräver förarbeten som borrning och frigöring av stomeelement, samt x antal ton sprängdeg eller motsvarande. Det är förstås fullt genomförbart att göra detta oupptäckt i en byggnad som WTC där tusentals människor arbetar och verkar.
Om man orkestererat hela den skiten skulle det nog inte vara så svårt att få någon att ställa sig framför en kamera och säga att de sett ett flygplan flyga in i pentagon.Chris Ash skrev:Man kan givetvis välja att bortse från en sån trivial sak som att folk faktiskt såg det där förbannade planet flyga in i Pentagon.
Professorn skrev:Ah, du tycks ju vara bevandrad inom området. Din gissning är korrekt, konstruktionsteknik är inte min specialitet. Iofs litar jag bland annat på dem som konstruerade bygget. Här en kort video. Det skulle vara intressant att höra vad du säger om argumenten i filmen! Iofs hade de tydligen i två veckor en massa nissar som jobbade 12-timmarsskift med någonting, samt att de plockade bort bombhundarna. I en annan film jag såg nyss (kommer inte ihåg namn eller nåt tyvärr) fokuserade de mer på sprängningar och ljud man hörde innan byggnaderna rasade. Någon annan kanske vet vilken film jag menar? Det var nån som hade stått vid en pir i Hoboken och filmat.
VECKOR INNNA SÅ HADE DOM HAFT ETT FLERTAL brandövningar där dom tömt husen på folk mm.Twin skrev:Jag har sett filmen, min kommentar är: Så fjantigt!
Bevisligen kraschade flygplanen mot WTC, och hur i helvete förklarar ni att dom i förväg hade lagt ut bomberna för kontrollerad sprängning precis i samma höjd som planen slog in i husen? Såg någon en ditmålad bulls eye på husväggen? Som någon sa, det krävs lite jobb för för att kunna aptera bomberna på rätt ställen och detta bland så många människor?
Känner på mig att ni som tror på detta även köpt iden att USA aldrig landsteg på månen. Det finns ju en teori där med.![]()
![]()
/t
Markus skrev:1. Varför framförs alltid sådana här teorier i konstiga forum eller medier? Det är inte New York Times eller Washington Post som publicerar något, det är någon f.d. radiopratare med en Handycam.
Chris Ash skrev:Enkelt, det är som med teorier med månlandningar och UFO:n. Det finns ett antal miljoner ingenjörer, fysiker och vetenskapsmän på jorden som gärna skulle börja nysta på allvar om konspirationsteoretikernas "bevis" höll för en kritisk granskning, vilket de inte gör.
Bara det att filmen presenterar betongskrapan i Madrid som ett "argument" visar på hur oseriös den är.
1. Vet ej duMarkus skrev:1. Varför framförs alltid sådana här teorier i konstiga forum eller medier? Det är inte New York Times eller Washington Post som publicerar något, det är någon f.d. radiopratare med en Handycam.
2. Om det här nu skulle vara ett dåd av någon annan än de som tagit på sig skulden (märkligt att ingen kommenterar det) så kan man ju fråga sig vad syftet med flygplanen var. Om USA:s regering skulle smida planer för att döda amerikanska medborgare och kom upp med det här, visserligen spektakulära, så skulle jag bli ganska förvånad om de inte kunde komma på något annat sätt. Att få tunneln mellan NY & NJ att kollapsa i rusningstid skulle till en bråkdel av kostnad, logistik och vittnen döda minst lika många medborgare - och visst skulle väl Bush kunna få utdelning på sina lesckiga kricksaktcher även då?
3. Varför undviker filmen det som vid en konspiration skulle vara ett tydligt bevis - varför kontaktar man inte de påstådda offrens anhöriga och konfronterar dem med sina påstådda lögner?
Ravetrancer skrev:1. Vet ej du
2. WTC var nåt av NY symbol och plan som kraschar in i dom ser bra mycket spektakulärt ut, och dessutom skrämmande än en tunnel som rasar samman.
Varför sprängde inte Usama tunneln, hade ju vart mycket enklare, eller?
3. Vet ej heller.
Jag et inte vem som gjorde vad med WTC men jag tycker det finns vissa grejer som absolut inte stämmer överrens med den officiella versionen, bara det får en ju att undra vad som kan ha pågått....
Ravetrancer skrev:VECKOR INNNA SÅ HADE DOM HAFT ETT FLERTAL brandövningar där dom tömt husen på folk mm.
Dom tog även bort bombhundarna som brukar vara där, varför?
Och det finns nätter att jobba på, dom hade dessutom anställt fol som jobbat i 12 timmarskift i 14 dagar i sträck innan dådet.....det finns ganska mycket att läsa om.
Jag själv skulle nog inte bli förvånad om Bush hade stått för kalaset på WTC, its for the greater good så han får en bra ursäkt att ge sig på AFG o Irak....
Men men , man vet ju aldrig, dock så ska man nog inte släppa dessa teorier helt, nåt är det som inte stämmer och det är ju inte första ggn som USA försöker mörka saker.
jag tror dock inte bush ärså långt ifrån adolf alltså.Twin skrev:Ravetrancer, jag är verkligen inget fan av G Bush, tycker hans utrikespolitik är den sämsta på länge, men att dra det så långt att han skulle iscensätta en sådan här gärning för egen vinnings skull, då får man vara bra mycket mer skadad än Hitler.
Ja risken är lika stor som när karaktären i Dum Dummare ställer frågan om dom har en chans att ha en framtid ihop. - Not in a million
Varpå Jim Carrey svarar -So there is a chance.![]()
/T
'Markus skrev:1. Varför framförs alltid sådana här teorier i konstiga forum eller medier? Det är inte New York Times eller Washington Post som publicerar något, det är någon f.d. radiopratare med en Handycam.. ..
Ravetrancer skrev:jag tror dock inte bush ärså långt ifrån adolf alltså.
Dock kan man undra hur araberna kunde få till en sån här stor attack på amerikans hemmaplan....tycker att det också är ganska konstigt.
Det finns ganska mycket skumt i detta fall som borde tas upp igen.
Inte sagt att Bush är skyldig men det är ganska mycket oklarheter kring detta som tex Flight 93 som kraschade sas det, men det fanns fan inte ett skit av planet där?
Vart tog det vägen egentligen, finns ju inte ett spår av det där det kraschade, det kan ju fan inte blivit pulvriserat...
Jag menar på att det är alla dessa små konstiga saker som behöver undersökas, men USAs regering verkar inte bry sig om det utan bara tuggar på vidare som om dom konstigheterna inte fanns.
Hur döda en konspiration? Genom att inte ens kommentera den kanske....
sant, han ville skada USAs ekonomi och det lyckades han med ganska bra om det nu var han.Markus skrev:2. Ja, men Skäggots syfte var väl inte endast att döda människor, som du säger så var det här världsekonomins nav och det sargar så klart amerikanerna att deras kära skyline aldrig blir sig lik. Ur ett krigförklaringsperspektiv mot Afghanistan? Nä, känns som världhistoriens overkill. Ur ett propagandasyfte är det så klart oerhört välregisserat och ett utmärkt val för den som vill skryta med sin egen omänsklighet.
Men hur är det med de som erkänner inblandning i dåden, är de också betalda (taliban)agenter?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |