Spricker min dröm nu...? :(

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
vi provkör alltid en ny hoj för att se att allt är ok, den kommer inte stå 000000

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
1000RR -08
Mätaren kommer garanterat inte var 0... handlaren provkör alltid en hoj några km för att kolla att allt är ok...

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Vi vet redan att du har beställt en ny Triumph..

Och ja, det kommer stå 2.385 km på mätaren.

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
jag jobbat på Mazda, och då har alla bilar gått ca 3km (de går på en testbana innan bilen levereras).
jag vet inte hur det är med motorcyklar p.g.a. att de skickas i paket. byggs hojjen ihop på fabrik, testas och sen monteras isär för att skickas? nej, skulle inte tro det. du får säkert en hoj med 0 på mätaren. :)

du jobbar säkert bra i japan....hehe

handlare låter ju inte vem som helst köra givetvis. men köpare vill åxå ha okörda hojar om man köper nytt. därför 0 på mätarn.

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
vad fn spelar det för roll? det det är väl bara bra om de har testat skiten innan du får den.

RR_larsson

Äntligen på pallen:)
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
KTM EXC 530 -10, R1 -07 race såld
Hahahahahaaa... Varvstoppar den är du tokig, hojen har aldrig haft olja i sig hur fan ska dom köra den då... mycket till inkörning liksom :p

Vad kan gå fel... hört talas som Garanti?

Dom gör så bara för att jävlas helt enkelt:tuttar Nej men självklart är den startad och testad några meter innan den går ut till kund.

Str3 R

Guest
Vänd på steken:
Om du var handlare; skulle du själv sälja en sprillans ny hoj som du *inte* kontrollerat och säkrat att den sitter ihop innan kund kör ut med den? :va
Jag har köpt nya fordon genom åren och ingen av dom har haft bara nollor på mätarna. De har rullat allt ifrån 1 km till 3 km när jag startat dom första gången.

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Du får väl tejpa över sista siffran så är problemet löst?

Jag ser verkligen inte problematiken i det hela. Om en månad får du ju VETA hur det är, varför spekulera nu?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många

Jag ser verkligen inte problematiken i det hela. Om en månad får du ju VETA hur det är, varför spekulera nu?
Han vill bara berätta för alla, ännu en gång, att han beställt en SPRILLANS NY TRIUMPH..

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)

Nä men de är ju känslan av att det är MIN hoj o BARA min!

Och för er idioter som tror att handlarn testar den så kan jag ju redan spräcka eran bubbla... det är TILLVERKAREN ( i ENGLAND) som gör det, INTE Triumph Center i Sverige för den blev skickad från Englands lager för nån vecka sen så enjoy dumdumbs!

Jag FÖRSTÅR att dom måste testa hojarna så långt är jag med... men varför inte nollställa dom EFTER testet, kan nån förklara det!? Är ju SJUKT sprida meningar, visa säger 0, andra säger 2-3... HUR ska ni ha det? :p

Last edited:

RR_larsson

Äntligen på pallen:)
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
KTM EXC 530 -10, R1 -07 race såld
du jobbar säkert bra i japan....hehe

handlare låter ju inte vem som helst köra givetvis. men köpare vill åxå ha okörda hojar om man köper nytt. därför 0 på mätarn.

Finns firmor som gör det tyvärr. Fick faktiskt provköra en redan såld och betald sprillans ny 600 som skulle till kund på en firma här i östergötland för några år sedan.. Stackars hoj:näsblod

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Det KAN ju vara så att olika tillverkare gör på olika sätt. Olika affärer gör på olika sätt. Folk har olika erfarenheter helt enkelt.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Finns firmor som gör det tyvärr. Fick faktiskt provköra en redan såld och betald sprillans ny 600 som skulle till kund på en firma här i östergötland för några år sedan.. Stackars hoj:näsblod

Hahhaa... Med den HÄR blir det lite svårt, ni vill inte veta hur jävla omständigt det skulle bli att ta ut min Daytona just nu,

Den är fortfarande i Trälådan som den skickas i uppe i en killes kontor på ÖVERVÅNINGEN! :D Hahhahahaa!

Good luck att låna DEN hojen! ;) Lyckas nån så är man fan värd henne! :)

Dan08

Veritas vos liberati
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Ingen förtillfället
Asså Nash, varför blir du så frustrerad över all kritik du får i varje tråd du typ skapar eller skriver i?

Om du vill ha svar på dina funderingar och får kritik för ta det istället för att hålla på starta rena världskrigen mot folk.

Ja dom testar din hoj från triumph och JA det har funnits olja i motorn redan och JA den kommer förmodligen visa en siffra på mätaren.

Vill du gå ut o fira med en öl om det inte står en siffra?

Så please fellow show some Manners for the people as they do to you.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Asså Nash, varför blir du så frustrerad över all kritik du får i varje tråd du typ skapar eller skriver i?

Om du vill ha svar på dina funderingar och får kritik för ta det istället för att hålla på starta rena världskrigen mot folk.

Ja dom testar din hoj från triumph och JA det har funnits olja i motorn redan och JA den kommer förmodligen visa en siffra på mätaren.

Vill du gå ut o fira med en öl om det inte står en siffra?

Så please fellow show some Manners for the people as they do to you.

Jo du har nog rätt... Men jag VILL ju så gärna att folk ska ha fel och att det ska stå 0 på mättarn.

Men DAMIT då! Då får jag väl... Backa den i 2-3 km? :D Hahhaa.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0