Spricker min dröm nu...? :(

Dan08

Veritas vos liberati
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Ingen förtillfället
Jo du har nog rätt... Men jag VILL ju så gärna att folk ska ha fel och att det ska stå 0 på mättarn.

Men DAMIT då! Då får jag väl... Backa den i 2-3 km? :D Hahhaa.

Hehe=) du får väl pröva, by the way, riktigt bra val av hoj, äger själv en röd så=)

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
hursomhelst kommer det vara 1 m snö då ;)

Hahhahaaa... det DÄR va ett slag under bältet! :( :p
Dubbdäck på en Daytona nån?

Nä men nu är nästa problem att jag vill ha den i Garage och kommer förmodligen betala Triumph för vinterförvaring i från Nov till April nångång men HELST skulle jag vilja ha den stående i lägenheten fast det är 2 trappor upp och hissen är för liten och NEJ jag tänker inte bära upp den med hockeylaget :p

Tips?

Str3 R

Guest
Jag FÖRSTÅR att dom måste testa hojarna så långt är jag med... men varför inte nollställa dom EFTER testet, kan nån förklara det!? Är ju SJUKT sprida meningar, visa säger 0, andra säger 2-3... HUR ska ni ha det? :p

Känns det bättre om den har rullat 2 km och sen blivit nollad? Du vet ju inte hur långt den gått då, är väl bättre att det står nån siffra där än en nolla?
Vet du vad, jag tycker du ska dra ur mätarna på en gång när du hämtar den, då kan du ha vad det nu står för kilometrar på den år ut och år in! :D

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Hehe=) du får väl pröva, by the way, riktigt bra val av hoj, äger själv en röd så=)

Thanks dude... Kan tänka mig att den är riktigt kul!
En röd ey...? Har hört att den går snabbast :p
Ut o köra nästa år så ska jag bjuda ALLA på en.... Cafe latte... Öl funkar ju inte på Rosenhill :p :D

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
HELST skulle jag vilja ha den stående i lägenheten fast det är 2 trappor upp och hissen är för liten och NEJ jag tänker inte bära upp den med hockeylaget :p

Tips?

1. Lyft av taket på lägenheten
2. Teleportera den till lägenheten
3. Skruva Ner den i smådelar, och bär upp den i lägenheten

Hur fan tror du vi andra gör när den inte går in i hissen? Trollar upp den?

:huvet

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Jo men JIPPIE om nån råka slinta... Kommer bli VÄLDIGT intressant att förklara för försäkringsbolaget... Pallar man lyfta 160 kilo ens?

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Är ni 4st så får ni bära 40kg var. har ni aldrig konkat på några plattor öl eller?

Hahhaa tokskön! Jag funderar på det nu faktist, INTE värt 3-4 tusen att ha den stående hos Triumph när jag kan krama på den här hemma :p

Hoppas inte granarna ser en bara :D

Är den nån mer som har sin hoj inomhus :D

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Japp den e spräckt för länge sen ju :D

heheh Ja sak prata med firman där din (sk) mc står o be dom testa varv stoppet lite extra i, OCH fälla ner dina bakre fot pinnar :såjaponken hahahaahh

Ps ta denna diskution med säljaren istället, eller e du släkt med suzukkiLover :D :D :rolleyes: :rolleyes: NU vet alla detta :tungan :tungan even dom som inte vill :näsblod :näsblod

kunde inte låta bli :D :D :D :D :D :D

//Robin

Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag har massa nollor på mina mätare du kan få låna, Cb´n har t.ex gått ett par varv runt jorden finns massa nollor på slutet där du kan få. Vad bryr jag mig? tittar inte på dem iaf.

Jag kan nästan garantera dig att du får lika mycket glädje av hojen om den gått 00000 eller 00030 . :rolleyes:

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Inte helt ovanligt att en presumtiv kund provkört och sedan beslutat sig för att avstå.
Demokörning kan också inträffa och då lär saker och ting ha blivit "provade".
Kommer något nyfräscht in på en mc-firma (oavsett att det är en beställd båge) kan personalen vilja provköra "så det vet vad de säljer".
Det händer att någon i personalen behöver transport till konditorn eller banken och då kan också en beställd mc nyttjas.

Som nytt säljs det ändå.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Återförsäljaren fixar ihop hojen och fyller på olja samt provkör före leverans - lev med det! - 0 på mätaren....... :dummer

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nästa gång jag köper ny ska jag be dem köra in hojen åt mig också, det är jäkligt tråkigt...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dom har gått i snitt 37mil på varvstoppet innan dom plockas isär, oljan töms ur och mätaren nollas, men huvudsaken är att kunden får titta på en mätare där det står 00000.

ÅAS så är det bara nollor som bryr sig om nollor.

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Nä men de är ju känslan av att det är MIN hoj o BARA min!

Och för er idioter som tror att handlarn testar den så kan jag ju redan spräcka eran bubbla... det är TILLVERKAREN ( i ENGLAND) som gör det, INTE Triumph Center i Sverige för den blev skickad från Englands lager för nån vecka sen så enjoy dumdumbs!

Jag FÖRSTÅR att dom måste testa hojarna så långt är jag med... men varför inte nollställa dom EFTER testet, kan nån förklara det!? Är ju SJUKT sprida meningar, visa säger 0, andra säger 2-3... HUR ska ni ha det? :p

Eftersom du är den första i hela världen som köper en ny hoj, så det är bra hur du förklarar för oss hur det går till. Jobbigt för alla oss andra som fått köpa begagnade hojar.

P.S. Triumph är bajs, speciellt en röd Daytona D.S.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0