Spricker min dröm nu...? :(

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Asså Nash, varför blir du så frustrerad över all kritik du får i varje tråd du typ skapar eller skriver i?
Det är ett symtom för alla hockeyspelande fjortisar i huvudstaden. Motgångar och kritik är något som bara drabbar barnen i Burundi.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Ibland undrar man om du verkligen kommer att få en daytona då du skrivit så många skrytinlägg om denna hoj :rolleyes:

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
03, Honda, CBR600rr
Eftersom du är den första i hela världen som köper en ny hoj, så det är bra hur du förklarar för oss hur det går till. Jobbigt för alla oss andra som fått köpa begagnade hojar.

P.S. Triumph är bajs, speciellt en röd Daytona D.S.

Det är ett symtom för alla hockeyspelande fjortisar i huvudstaden. Motgångar och kritik är något som bara drabbar barnen i Burundi.

:skrattaåt :2cool

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
nash in da house:
Spricker min dröm nu...? :(

Hade du valt att köpa en riktig motorcykel (Aprilia) så had du kunnat få den med 000000 på mätaren, på Aprilia moped & MC finns det en funktion där vi som handlare kan gå in och 0'a mätaren om den gått under 200km. Personligen skulle jag aldrig släppa ut en ny eller beggad hoj till mina kunder utan att jag kört den, jag har en runda på 6-8km som jag kör, precis lagom för att känna att allt är ok och ger en chans att kolla oljenivån ordentligt....

DP says: Seriöst vem skulle vilja ha en hoj rakt ur lådan????

Str3 R

Guest
Han har ju skrivit TRIPPMÄTAREN och inte kilometermätarna..! Enkelt, bara att nollställa om och om igen. Plättlätt!
Förlåt, kunde inte låta bli att läsa igen vad han faktiskt har skrivit, han vill nog bara egentligen tala om att han köpt en Daytona. Ha trevliga resor med den för det är ju en Trajja. :tummenupp

Om en månad så tar jag ut min FABRIKSNYA Triumph Daytona 675 från Triumph Center och det jag VERKLIGEN sätt fram emot är när jag för FÖRSTA gången vrider om nyckeln och mättarna dansar lite fint och tripmättarn visar

000000!

Nu är frågan, kommer det vara så eller kommer den visa 000001?

PANIK al a I-land!!! :p

Pizzabagarn

Guest
Han har ju skrivit TRIPPMÄTAREN och inte kilometermätarna..! Enkelt, bara att nollställa om och om igen. Plättlätt!
Förlåt, kunde inte låta bli att läsa igen vad han faktiskt har skrivit, han vill nog bara egentligen tala om att han köpt en Daytona. Ha trevliga resor med den för det är ju en Trajja. :tummenupp

:D
Men om du skall vara så noggrann så måste jag hävda att det han egentligen pratar om är MATSÄCK.

Hur då undrar du, jo han har nämligen skrivit TRIPMÄTTARN.
Vad mättar på "tripen"? Givetvis en matsäck!

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Vid en leveransservice utför vissa justeringar beroende på vad det är för motorcykel. När motorcykeln anländer i en låda är den modifierad för att ta så lite utrymme som möjligt samt vikt. Därför gör man justeringar samt fyller på vätskor vid leverans.

Justerar in gaffelben
Justerar in styrhalvor
Montera framhjul
Monterar kåpglas
Monterar nummerplåtshållare, reflex samt nummerplåt
Fylla på samt kontrollera oljor, vätskor, bränsle
Varmkörning samt efterkontroller
Provkörning för att känna så att allt känns rätt samt fungerar.

Därför kommer din mätare INTE att visa 0000000....................

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM