Spruckna tändstift sitter som in i helvete

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Om man använder en lång förlängare mellan hylsan och spärrskaftet så är det lättare att hålla emot och bara få en vridande rörelse. Annars finns det risk att tändstiftet bryts av.

Bra att det löste sig.
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Om man använder en lång förlängare mellan hylsan och spärrskaftet så är det lättare att hålla emot och bara få en vridande rörelse. Annars finns det risk att tändstiftet bryts av.

Bra att det löste sig.
Ja precis gick tillbaka och pratade med meckaren som sålde mig nya stiften, han var kolugn. Sa blås lite rent och byt dom bara metallflisor kommer inte bli problem. Men vrid med ena handen och håll in ordentligt med andra så tändstiftshylsan inte glider.
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
På förpackningen till stiften brukar det ju också stå hur hårt man ska dra, oftast i antal grader, både nya och gamla stift. Man behöver alltså inte momentnyckel för att få det rätt.
Yes precis och låga Nm är det med. men min meckkompis som drog dit dom drog nog på rätt bra utan momentnyckel. Vi hade lossat dom för att kolla cylinderkompressionen i ett felsök.
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top