Spruckna tändstift sitter som in i helvete

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Om man använder en lång förlängare mellan hylsan och spärrskaftet så är det lättare att hålla emot och bara få en vridande rörelse. Annars finns det risk att tändstiftet bryts av.

Bra att det löste sig.
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Om man använder en lång förlängare mellan hylsan och spärrskaftet så är det lättare att hålla emot och bara få en vridande rörelse. Annars finns det risk att tändstiftet bryts av.

Bra att det löste sig.
Ja precis gick tillbaka och pratade med meckaren som sålde mig nya stiften, han var kolugn. Sa blås lite rent och byt dom bara metallflisor kommer inte bli problem. Men vrid med ena handen och håll in ordentligt med andra så tändstiftshylsan inte glider.
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
På förpackningen till stiften brukar det ju också stå hur hårt man ska dra, oftast i antal grader, både nya och gamla stift. Man behöver alltså inte momentnyckel för att få det rätt.
Yes precis och låga Nm är det med. men min meckkompis som drog dit dom drog nog på rätt bra utan momentnyckel. Vi hade lossat dom för att kolla cylinderkompressionen i ett felsök.
 
Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

Top