Spruckna tändstift sitter som in i helvete

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Om man använder en lång förlängare mellan hylsan och spärrskaftet så är det lättare att hålla emot och bara få en vridande rörelse. Annars finns det risk att tändstiftet bryts av.

Bra att det löste sig.
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Om man använder en lång förlängare mellan hylsan och spärrskaftet så är det lättare att hålla emot och bara få en vridande rörelse. Annars finns det risk att tändstiftet bryts av.

Bra att det löste sig.
Ja precis gick tillbaka och pratade med meckaren som sålde mig nya stiften, han var kolugn. Sa blås lite rent och byt dom bara metallflisor kommer inte bli problem. Men vrid med ena handen och håll in ordentligt med andra så tändstiftshylsan inte glider.
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
På förpackningen till stiften brukar det ju också stå hur hårt man ska dra, oftast i antal grader, både nya och gamla stift. Man behöver alltså inte momentnyckel för att få det rätt.
Yes precis och låga Nm är det med. men min meckkompis som drog dit dom drog nog på rätt bra utan momentnyckel. Vi hade lossat dom för att kolla cylinderkompressionen i ett felsök.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top