Ja precis gick tillbaka och pratade med meckaren som sålde mig nya stiften, han var kolugn. Sa blås lite rent och byt dom bara metallflisor kommer inte bli problem. Men vrid med ena handen och håll in ordentligt med andra så tändstiftshylsan inte glider.Om man använder en lång förlängare mellan hylsan och spärrskaftet så är det lättare att hålla emot och bara få en vridande rörelse. Annars finns det risk att tändstiftet bryts av.
Bra att det löste sig.
Yes precis och låga Nm är det med. men min meckkompis som drog dit dom drog nog på rätt bra utan momentnyckel. Vi hade lossat dom för att kolla cylinderkompressionen i ett felsök.På förpackningen till stiften brukar det ju också stå hur hårt man ska dra, oftast i antal grader, både nya och gamla stift. Man behöver alltså inte momentnyckel för att få det rätt.
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |