Sprutande bil fick smäll!!!

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Bilar som gör sånt där är hyffsat irriterande. Har bara haft kortet i 3 veckor och råkat ut för två bilister redan som uppfört sig på detta sätt.

Kan nästan garantera att de sett mig med. Ena gången hade jag visiret till hälften öppet öppet då vi stod vid ett rödljus, ingenting jag skulle rekommendera att smaka på. :zpy

Helt rätt gjort utav dig tycker jag, men som sagt, kan få tråkiga följder att vara så "kaxig".

/AC
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Markus skrev:
Gissa själv :hihi . De flesta fighters :näsblod sitter ju framför datorn hela dagarna... :rolleyes:

He he Kanske finns mycket agg i dom som sitter där :rolleyes:
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Minns en gång för miljoner år sen då jag puttrade kring på en kmx125´a... Åkte med flickan bakpå plus en fullproppad packbox uppför en väldigt lång väldigt brant backe och hade en kärring bakom, det gick trögt som sjutton att axxa upp för backen men det gick ju i laglig fart iallafall...

Ser kärringen bakom ligga och sniffa 2-taktsrök, hon trodde säkert att det var mer pulver i min lilla kraftlösa moppe, och mycket riktigt efter ett tag gasar hon om med gasen i botten och gestikulerar och skriker och har sig, sen lägger hon sig framför och börjar kasta cigarettaska och sprutar frenetiskt med spolarvätska...

Vi orkar inte bry oss, utan skiter i det...

Men ibland undrar man vad vissa bilister har innanför pannan... Hur kan man tillåta sig att bli så pass arg och upprörd? Lev livet istället!


Att jag sällan råkar ut för dessa situationer längre beror nog på valet av hoj. Att avsaknaden av backspeglar inte bekymrar är en annan hint... (Det är sällan det finns bilar framför eller bakom när man kör aktivt.. ;) )


Mycket stilpoäng dock! Skulle förmodligen gjort precis samma sak!!
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
ft skrev:
Rekordet var ”gammal man i hatt och Volvo 240” (är inte de attributen i sig nog för återkallelse av kort?) på E4 Lkpg – Nkpg. Det var tät trafik och den här tjommen låg och kuskade på i 90. Trafiksituationen såg lite underlig ut, kö bakom honom men ganska tomt framför, men jag lägger mig glatt i omkörningsfil i mina ”110 med marginal för glädjemätare” och passerar tåget... förutom hatten med tillhörande gubbe. När jag ligger jämsides honom ökar han på och matchar min fart! ”Jahapp”, tänker jag, ”en sån som har sina fartreferenser mot omgivande bilar istället för väg och mätare” och ökar på en 15 knyck till. Och han matchar! Tänker att jag faller tillbaka och gör ett försök till. Gubbfan matchar! Hela vägen ner till 90 igen... upp till omkörningsfart... och ner. Igen.

Varför inte växla ner 2 å dra jäveln ? skulle bli less som fan iaf.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
TLS skrev:
Såna som du har jag själv varit beredd att ta fängelsestraff för bara för att få slå på käften, folk som ska om till varje pris fast det inte finns utrymme eller omkörningssträcka.
Det fanns utrymme. Och mötande bil var inte siktad när jag påbörjade omkörningen.
Jag trängde inte bilen Jag gick in snävt framför för att den jag mötte kom i hög fart. Vilket jag kanske förvisso skulle ha räknat med att någon kunde ha gjort.
Men efter som du vet hur det gick till så kanske det var dig jag klippte ljusen för. Du får gärna komma och försöka klappa ner mig. Jag ska stå på knä och du får 30 minuter försprång...

Jag avslutar härmed mitt arrangemang i denna tråd. PMa mig om du ville nått mer.
 

Nillee

lever livet en km i taget
Gick med
4 Jul 2003
Ort
Perstorp, Skåne
Hoj
Aprilia RS 125 Silver -SKA SÄLJAS! kolla in min annons på sajten!
de. skulle. ha. det

dålig stil som fan att hålla på o jävlas med oss ofarliga mc-cyklister.. :hihi

mycket, mycket bra gjort hade lätta bangat ur själv.. :banana :Bugar
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
DwD skrev:
"att en tokig mcknutte" slog sönder våran backspegel och i morgon kommer han säkert och styckar oss :hihi

Ja! JA! Gör det! Inget straff är för hårt för såna där inpiskade ärkesvin. De borde köras över av stridsvagnar och sedan stekas i sitt eget fett över sakta eld!

Vart är det här landet på väg när sådant här gång på gång kan få passera utan att myndigheterna reagerar?
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Du gjorde allt "enligt boken" tycker jag! :tummenupp

Personligen skulle jag vänta tills han vevade ner rutan och slå av näsbenet på honom också...just to be sure.... :D
 

Gabor

Guest
HönaPower skrev:
Du gjorde allt "enligt boken" tycker jag! :tummenupp

Personligen skulle jag vänta tills han vevade ner rutan och slå av näsbenet på honom också...just to be sure.... :D

Man kan också "montera "bort spaken med spolfunktionen från ratten åt honom.....
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
Men varför stå bakom bilar vid trafikljus (eller överhuvudtaget) :confused:
/F.
 

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Liljeholmen
Hoj
SV650S och GSX-R400
shoik skrev:
Ett par borstade aluspeglar till en Audi A4 går lös på ca. 20000:- (har jag för mig).
Mja.
2700:- för glas (om du har automatisk avbländnig) och 4300:- för spegeln.
Ja per sida då.

Men ja håller med, de är rätt blodiga priser :)
 

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Hemma med mina 3 Tjejer
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
Säger bara !!! Man ska ha elstyrd nr plåt !!!!!! :yoparty

ta och sätt en hård spark i dörren sedan kan du ta och slå av speleln är de tinte bra efter det så fyll lill skiten med gummi :lol


helt rätt.... sedan så skulle jag ALDRIG gå och säga till farbrorblå att du.. jag har slagit sönder en spegel på en bil .. hur mycket ska jag slanta :lol


Kör på och nästa gång så gör samma sak :yoparty


WoX :banana
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Nar det gjelder polisen så sager man ingenting ingenting och ingenting. det lønar sig alldrig at innnrømma nåt......det e deras ansvar at bevisa det som dom sager du har gjort ...hjalpa dom INTE..
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
hrc skrev:
Ja! JA! Gör det! Inget straff är för hårt för såna där inpiskade ärkesvin. De borde köras över av stridsvagnar och sedan stekas i sitt eget fett över sakta eld!

Vart är det här landet på väg när sådant här gång på gång kan få passera utan att myndigheterna reagerar?
huh? ....
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top