Sprutande bil fick smäll!!!

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Arawak skrev:
/.../
Ser att bilen ska köra om mig, petar ner till 3:an och kör jämnsiden med bilen så den inte kommer om. /.../

Jaha det är så man gör för att inte göra det svårare för någon som försöker köra om. :rolleyes:
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Arawak skrev:
Bilisten lär inte fattat att hon gjorde några fel heller.

Uppenbarligen inte du heller...

Att "hämnas" ett misstag med ytterligare ett är ju bara dumt..

Ska vi ha nolltolerans till misstag och missbedömningar i trafiken så kommer vi nog alla preja varann av vägen på nolltid.
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Hm...... :va

Ärligt så visar du ju att du ligger på samma skit nivå som dem.
Man skall kramas i trafiken :D

Men som sagt vem har inte varit med om liknande fall :kocko

En gång började det med kappkörning......sen började de att preja oss, vi åkte ihop i kanske 90-110 km/h. (2 bilar) När vi fick stopp på dem, vifftade de med basebollträ :3freak slutade med att vi sparkade sönder hela bilen....
Inget man är stolt över :kocko Ung och dum...

Har även blivit nersprutad i rödljus...man står ju offtast med visiret öppet för svalkans skull. Svider rätt gött.
Men nu behärskar jag mig, klart att jag blir lite sur men de fattar ju inte bättre. Håller mig till sans för att visa dem att man ej är lika dum och barnslig.

Visar mer att man är mogen (karl) om man behärskar sig. :rolleyes:

Ta nu inte min skrivning så hårt... alla är vi ju olika :yoparty
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Helt rätt gjort, ta inte åt dig av alla kärringar som tror det är ett snällt sverige fortfarande.
Hårt skall med hårt förgöras!
Förhoppningsvis lärde sig spånen att inte alla svenskar är likgiltiga och fega utan en del vågar faktiskt säga ifrån.
Hade du knackat på rutan och snällt bett dom kliva ur för en seriös disskussion hade dom trampat gasen i botten.
Du gjorde helt rätt.
 

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
CB1000R
P@trik skrev:
Uppenbarligen inte du heller...

Att "hämnas" ett misstag med ytterligare ett är ju bara dumt..

Ska vi ha nolltolerans till misstag och missbedömningar i trafiken så kommer vi nog alla preja varann av vägen på nolltid.

Kan ju tillägga att det var rakstäcka i flera kilometer och inte en bil syntes till frammåt.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Nu ska vi inte moralpredika om vem som gjort rätt och fel tycker jag. Då kommer tråden bli jäkligt lång och dryg.
Skratta gott åt det istället, skaka på skallen och tänk vilket moppefucko om det känns bättre.
Vi behöver ju inte kasta skit här på forumet på varandra.-- Blir bara dryga att läsa... :tomten
Alla har vi gjort dumma saker i trafiken. Jag gör nått i princip varjedag där man efteråt inser att Så skulle jag nog inte gjort...

Ha det gott

ps. Arawak trodde främst att du skulle hoppa på mig för att jag backar på din bil :yoparty
 

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Österlen
Hoj
CBR900RR
bra gjort Pix! Jag betedde mig också som en idiot en gång och fick på käften, det lärde jag mig av. Och du, skulle dom höra av sig så Pma så kan vi säkert ordna nått.
Våld är fel men ibland får folk fan själva skylla sig.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
I just detta fall måste jag säga:

BRA GJORT.

Gör de en dumhet så får man förlåta den. Påpekar man sedan dumheten och de gör det IGEN, så är det HELT rätt att reagera på det sätt du gjorde Pix.

Man har själv blivit nersprutad efter att man verkligen SER att de tittar på en backspegeln. Då blir man ruskigt irriterad. Speciellt om deras bil är nytvättad och att det inte finns anledning till att tvätta rutan.
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Lasson skrev:
bra gjort Pix! Jag betedde mig också som en idiot en gång och fick på käften, det lärde jag mig av. Och du, skulle dom höra av sig så Pma så kan vi säkert ordna nått.
Våld är fel men ibland får folk fan själva skylla sig.

Får man fråga vad du gjorde :gnissla
 

Dr madNESS

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Skövde
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
PIX skrev:
Nu när "kicken" har lagt sej är jag väldigt orolig detta är ju smitning, ska jag gå till polisen och anmäla mej själv kanske??
Eller hoppas på att dom blev så paffa att dom inte hann ta reget?

Inte alls smart att dra iväg där fan nu mår jag skit för de här.

:7peta vARFÖR åker du med regplåt??
Den e överflödig
 

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
håll koll på hojen bara så den inte blir vandaliserad
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
PIX skrev:
Jaha var ute och körde idag, .............

hahah fan så rätt gjort åt dom, :tummenupp :tummenupp :tummenupp jag tror inte att du behöver oroa dig för dom, dom tänker säkert samma sak, "att den tokig mcknutte" slog sönder våran backspegel och i morgon kommer han säkert och styckar oss :hihi
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Arawak skrev:
Ser att bilen ska köra om mig, petar ner till 3:an och kör jämnsiden med bilen så den inte kommer om. Bilen vet inte vad den ska ta sig till utan lägger sig bakom och ligger med betryggande avstånd nästan hela vägen hem.
Om ingen har sagt det innan; Praktarsel!! :fatta! :mad:
 

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
CB1000R
frankof skrev:
Om ingen har sagt det innan; Praktarsel!! :fatta! :mad:

Berätta gärna för mig varför jag inte skulle jävlas tillbaka?
Är det över 1 km raksträcka och inga bilar syns till...Riskar jag damen ifråga något?
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
SENSEI skrev:
Helt rätt.
Har själv gjort en liknande greg.
Låg med firmabilen efter E4an. Kör om en bil men får gå in rätt tätt framför den pga möte...
Gubben i bilen blir irreterad och klappar på helljuste. Han hade 6 st i fronten.
Jag ser inte ett skit... totalt blända då firmabilen hade STORA backspeglar. Var en Cheva van. Jag bromsar in och markerar framför han att jag blir bländad. Han släcker inte. Jag bromsar in och stannar intill vägkanten.. han stannar bakom. När jag kliver ur bilen får jag syn på att min avbitartång ligger i dörrfacket. Tar med mig den, går fram till bilen bakom och klipper av kablarna till x-ljusen. Gick lungt tillbaka till min bil och for..
Kom sedan på att firmanamnet samt tel står med stortext över hela bilen. Väntade mig en kallelse till Chefen men jag hörde alldrig nått mer om det,

Såna som du har jag själv varit beredd att ta fängelsestraff för bara för att få slå på käften, folk som ska om till varje pris fast det inte finns utrymme eller omkörningssträcka.
Visst, är det en engångsföreteelse att du trycker dig förbi så okej då, missbedömningar kan alla göra. Men så sent som igår så höll jag på att mista både sambo och en häst värd flera årslöner bara för att en kebabkittad BMW tvunget skulle om när det inte finns plats. Hon var tvungen att väja så att höger hjulpar på både dragbil och släp var ner i diket.

Problemet för mig är att jag inte kan vara uppkäftig tillbaka då fortsatt idioti från den andra trafikanten återigen kan utsätta djuret i transporten för fara. Men hade det varit mig du betett dig så mot så hade du nog fått vara beredd att sätta hårt mot hårt om du förutom trängt mig dessutom vandaliserat min bil.
 

Zpyke

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2003
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1 -02
Det tycker ja va helt rätt, en gång kanman ta, men två o så sitta o skratta. Hade en bil som prejade mig när ja stod vid ett röd ljus, kom han uppsmygandes men ja såg honom, kollade på honom o han stannade, sen smög han vidare, när jakollade bort så han slog i mitt höger ben. Blev så arg att ja drog näven i hans motorhuv, den lilla jäven måste ha haft en plast hus på VW Lupon, men han skrattade inte efter det. Han satt som fastklistrad i sitt säte... Jävla typ!!!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Det med backspegeln var ju inet så farligt på en gamal bil, men att börja boxas o liknade är en enorm överdrift i de alra flesta fall.

Jag har smakat spolarvätska på jag med några ggr, men kanske inte på samma utstuderade sätt.
Det är dock ofarligt att få på sig, men det luktar ju för jävligt sen.

Ni som skriver att ni slår ner varenda jävel jämt, är ni verkligen sådana eller är det tuff bakom skärmen som gäller?
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Rekordet var ”gammal man i hatt och Volvo 240” (är inte de attributen i sig nog för återkallelse av kort?) på E4 Lkpg – Nkpg. Det var tät trafik och den här tjommen låg och kuskade på i 90. Trafiksituationen såg lite underlig ut, kö bakom honom men ganska tomt framför, men jag lägger mig glatt i omkörningsfil i mina ”110 med marginal för glädjemätare” och passerar tåget... förutom hatten med tillhörande gubbe. När jag ligger jämsides honom ökar han på och matchar min fart! ”Jahapp”, tänker jag, ”en sån som har sina fartreferenser mot omgivande bilar istället för väg och mätare” och ökar på en 15 knyck till. Och han matchar! Tänker att jag faller tillbaka och gör ett försök till. Gubbfan matchar! Hela vägen ner till 90 igen... upp till omkörningsfart... och ner. Igen.

Kommer inte ihåg varför jag inte ringde snuten och anmälde rattfylla eller akut gubbsjuka motiverande körkortsåterkallelse...

Det skjuts för lite. Eller så saknas det bara vettiga ättestupor härnere i tropikerna...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Ni som skriver att ni slår ner varenda jävel jämt, är ni verkligen sådana eller är det tuff bakom skärmen som gäller?

Gissa själv :hihi . De flesta fighters :näsblod sitter ju framför datorn hela dagarna... :rolleyes:
 

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Skåne(kävlinge)
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Får passa på att tacka för stödet man fått här iallafall. :Bugar

Sen jag är inte den våldsamma personen så det här var nog en engångsföretelse från min sida.

Sen är det även så att jag har lite eksem i huvet å då är det ännu mindre skönt att få uttorkande spolarvätska där. :gråta

Spåra nu inte ur totalt i denna tråd ni behöver ju inte kasta paj på varann, älska din nästa och den skola älska tillbax. :rofl

Så här dagen efter så har jag faktiskt lite ont i handen så slå inte av backspeglar det gör ont för eller senare. :kocko
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top