Sprutande bil fick smäll!!!

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Skåne(kävlinge)
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Spegeln slogs ner av min kevlarskyddade hand.

Sen det var inte enbart vatten, tur att man hann sluta ögonen men jisses så ont det gjorde i resten av ansiktet sved och hade sej, lite rödflammig nu.

Men det hade varit bättre att köra in framför han bööööörna som f.n och mona för dom. Synd att man inte kan det bara, får väl öva tills nästa gång. :hihi
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Helt rätt.
Har själv gjort en liknande greg.
Låg med firmabilen efter E4an. Kör om en bil men får gå in rätt tätt framför den pga möte...
Gubben i bilen blir irreterad och klappar på helljuste. Han hade 6 st i fronten.
Jag ser inte ett skit... totalt blända då firmabilen hade STORA backspeglar. Var en Cheva van. Jag bromsar in och markerar framför han att jag blir bländad. Han släcker inte. Jag bromsar in och stannar intill vägkanten.. han stannar bakom. När jag kliver ur bilen får jag syn på att min avbitartång ligger i dörrfacket. Tar med mig den, går fram till bilen bakom och klipper av kablarna till x-ljusen. Gick lungt tillbaka till min bil och for..
Kom sedan på att firmanamnet samt tel står med stortext över hela bilen. Väntade mig en kallelse till Chefen men jag hörde alldrig nått mer om det,
 

Gabor

Guest
PIX skrev:
Spegeln slogs ner av min kevlarskyddade hand.

Sen det var inte enbart vatten, tur att man hann sluta ögonen men jisses så ont det gjorde i resten av ansiktet sved och hade sej, lite rödflammig nu.

Men det hade varit bättre att köra in framför han bööööörna som f.n och mona för dom. Synd att man inte kan det bara, får väl öva tills nästa gång. :hihi

ok, det är en annan sak.....
Då had jag parkat snett framför hojen, klivit av och knackat försiktigt på rutan.
Ont i långfingret kan man få på olika sätt........
 

Gabor

Guest
SENSEI skrev:
Helt rätt.
Har själv gjort en liknande greg.
Låg med firmabilen efter E4an. Kör om en bil men får gå in rätt tätt framför den pga möte...
Gubben i bilen blir irreterad och klappar på helljuste. Han hade 6 st i fronten.
Jag ser inte ett skit... totalt blända då firmabilen hade STORA backspeglar. Var en Cheva van. Jag bromsar in och markerar framför han att jag blir bländad. Han släcker inte. Jag bromsar in och stannar intill vägkanten.. han stannar bakom. När jag kliver ur bilen får jag syn på att min avbitartång ligger i dörrfacket. Tar med mig den, går fram till bilen bakom och klipper av kablarna till x-ljusen. Gick lungt tillbaka till min bil och for..
Kom sedan på att firmanamnet samt tel står med stortext över hela bilen. Väntade mig en kallelse till Chefen men jag hörde alldrig nått mer om det,

den var riktigt snygg......
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
hahaha... det är ju helt enkelt underbart! klockrent gjort! :Bugar dom får ju ändå skylla sig själv mer eller mindre för man gör inte på detta sätt som dom gjorde mot dej heller! :kocko
 

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
CB1000R
SENSEI skrev:
Helt rätt.
Har själv gjort en liknande greg.
Låg med firmabilen efter E4an. Kör om en bil men får gå in rätt tätt framför den pga möte...
Gubben i bilen blir irreterad och klappar på helljuste. Han hade 6 st i fronten.
Jag ser inte ett skit... totalt blända då firmabilen hade STORA backspeglar. Var en Cheva van. Jag bromsar in och markerar framför han att jag blir bländad. Han släcker inte. Jag bromsar in och stannar intill vägkanten.. han stannar bakom. När jag kliver ur bilen får jag syn på att min avbitartång ligger i dörrfacket. Tar med mig den, går fram till bilen bakom och klipper av kablarna till x-ljusen. Gick lungt tillbaka till min bil och for..
Kom sedan på att firmanamnet samt tel står med stortext över hela bilen. Väntade mig en kallelse till Chefen men jag hörde alldrig nått mer om det,

Hoppas att du inte trängde dig in (mellan 2 fordon) tillbaks i körfilen...
Hoppas du inte såg att det var möte på gång och tänkte "jag hinner"...
Isf snyggt jobbat. För sånt är det värsta jag vet.

Men om inte så hade jag gjort precis som gubben.
Dock hade jag även ställt min bil så nära din bil att du inte kunnat backa och efter du klippt kablarna skulle jag bara satt mig på marken 10 cm ifrån fronten på din bil... :arsele
 

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Airbus 321
Neanderthalaren skrev:
Och då kommer självklart frågan; hur slår man lättast av en backspegel? De är ju oftast fjädrade.

Dom är ju fjädrade framåt och bakåt men inte upp och ner...

När jag var yngre så brukade min klasskamrater gå runt och slå sönder sidospeglar på bilarna... men dom slutade efter dom hade hört hur mycket det kostade att köpa en ny. exempel en passat -90 kostar en ny spegel 800kr inklusive fäste. bara glaset kostar 600:-

Och till Pix helt rätt!! :Bugar
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
PIX skrev:
Nu när "kicken" har lagt sej är jag väldigt orolig detta är ju smitning, ska jag gå till polisen och anmäla mej själv kanske??
Eller hoppas på att dom blev så paffa att dom inte hann ta reget?

Inte alls smart att dra iväg där fan nu mår jag skit för de här.

asså! :tummenupp skönt gjort!

å DU! blire nåt efterspel så kan det max bli böter eller att du får ersätta skadan, men jag tror knappast att junisarna anmäler dig...
Men skulle det ske så lovar jag att chippa in nån hundring till dig som hjälp!
Finns säkert fler här som skulle hjälpa till bara för att de tycker att det du gjorde va värt minst en Oscar! :tummenupp

tjing
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Arawak skrev:
Hoppas att du inte trängde dig in (mellan 2 fordon) tillbaks i körfilen...
Hoppas du inte såg att det var möte på gång och tänkte "jag hinner"...
Isf snyggt jobbat. För sånt är det värsta jag vet.

Men om inte så hade jag gjort precis som gubben.
Dock hade jag även ställt min bil så nära din bil att du inte kunnat backa och efter du klippt kablarna skulle jag bara satt mig på marken 10 cm ifrån fronten på din bil... :arsele

Alla gör vi misstag i trafiken. Och man får anpassa situationen efter det.
Om du då inte kan överse med andras misstag så räknas man i körkortsboken som en omogen förare och bör därav inte ha ett körkort.
Han skapade en trafikfarlig situation. Jag såg inte ett smack och kunde har kört ut i mötande och frontat eller kört av vägen.
Visst Omkörningen kunde varit bättre planerad. Dock så hade jag inte planerat att det skulle komma en bil i närmare 200 blås. Om du ställt bilen bakom så hade jag helt enkelt backat. Jag körde en bil på 2,8 ton. Och 200 hp. Bilen var inte min och den var försäkrad. :tummenupp
 

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
CB1000R
SENSEI skrev:
Alla gör vi misstag i trafiken. Och man får anpassa situationen efter det.
Om du då inte kan överse med andras misstag så räknas man i körkortsboken som en omogen förare och bör därav inte ha ett körkort.
Han skapade en trafikfarlig situation. Jag såg inte ett smack och kunde har kört ut i mötande och frontat eller kört av vägen.
Visst Omkörningen kunde varit bättre planerad. Dock så hade jag inte planerat att det skulle komma en bil i närmare 200 blås. Om du ställt bilen bakom så hade jag helt enkelt backat. Jag körde en bil på 2,8 ton. Och 200 hp. Bilen var inte min och den var försäkrad. :tummenupp


Det beror också på hur man uppfört sig innan omkörning.
Men om hans x-ljus ska nå dina backspeglar så var det bra bit till framförvarande bil (eller bakom hur man nu ser det), så det verkar vara du som gjorde helt rätt. :tummenupp

Kan dra ett exempel när jag körde hem från öland.
Ligger i ca 100-110 km/h och cruisar hem på 25:an.
Kommer ikapp 3 bilar, varav den första är en husbil.
Avståndet mellan alla de 3 fordonen är max 2 meter mellan varje.
I en uppförsbacke med möte (som syns, och det är ungefär 300-400m till bilen till mötande), så kör bilen framför mig om... :kocko och verkligen pressar sig in bakom husbilen efter att kört om den första bilen.
Efter detta ligger bilisten mindre än 1,5 meter från husbilen.
Nu kommer det en raka och jag kör om alla...men när man är jämnsides med "bilen" ska den också köra om och jag får ungefär 0,5 m på väggrenen att hålla mig på.
Tutar som en idiot men kommer förbi och om.
Ger bilisten mittenfingret när hon ligger bakom mig sen ökar jag tempot.
2 minuter senare har jag lagt mig i 90 km/h och bilisten i fråga kommer ikapp.
Ser att bilen ska köra om mig, petar ner till 3:an och kör jämnsiden med bilen så den inte kommer om. Bilen vet inte vad den ska ta sig till utan lägger sig bakom och ligger med betryggande avstånd nästan hela vägen hem.
Bilisten lär inte fattat att hon gjorde några fel heller. :7peta
50-60 årig kvinna kan ju tilläggas att det var.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top