SR 500 ska väl bli Brat style kanske...

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jaha nu kunde jag inte hålla mig längre, dock så har Vespan prio 1.
Men jag var ju tvungen att testa lite tankar & skruva bort lite junk.
Tror att den lilla röda tanken kan bli bra monterad med gångjärn baki så att det förblir lätt att kolla oljan. Är det nån som har koll på hur & om det är lätt att få isär tunneln på den svarta tanken ca 1.5 cm. Min plåtslagare är ju i Göteborg & är instrumentansvarig åt Tomas Ledin....så han är ju inte hemma så mycket just nu.
Annars så känns det mer naturligt att bygga Tracker av den men jag vill ju ha nåt som inte är lika körbart så vi får se. Hur som så är det skönt att kunna gå & snegla lite för att få nån känsla för vad det ska bli av det hela.
Just det tror att jag har löst det med tomgången med hade kollat att grenröret satt fast dock så satt inte dämparen fast med en enda skruv.
 

Bifogat

  • R0010213.jpg
    R0010213.jpg
    139.1 KB · Visningar: 232
  • R0010214.jpg
    R0010214.jpg
    144.4 KB · Visningar: 233
  • R0010215.jpg
    R0010215.jpg
    135.3 KB · Visningar: 225
  • R0010217.jpg
    R0010217.jpg
    146.2 KB · Visningar: 262

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jaha idag så kapade jag bort de avskyvärda fotpinnarna å skruvade dit några pinnar jag gjorde åt Italja bike center för några år sen (de var snygga så jag fixade några till mig med :) ). Sen så hittade jag nån gammal Sporrelampa tror jag & gjorde en liten mall som ska bli en .DXF snart så att nån kan få skära ut ett fäste.
Sen så hittade jag en gammal Guzzi skärm som blev kvar från tjejens hoj. Normalt sett så HATAR jag ankstjärt men det kanske kan funka här.
Skål nu :yoparty
 

Bifogat

  • R0010236.jpg
    R0010236.jpg
    144.2 KB · Visningar: 191
  • R0010240.jpg
    R0010240.jpg
    187.9 KB · Visningar: 198
  • R0010238.jpg
    R0010238.jpg
    185.3 KB · Visningar: 240

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja nåt sånt blir det:tummenupp
 

Bifogat

  • lamphållare.jpg
    lamphållare.jpg
    86.4 KB · Visningar: 138

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jo ungefär sån vinkel tycker jag kan bli fin.
Kapade av ramen på natten med :tummenupp sen så ska det finkapas lite till men nu slipper man lite ram iallafall.
 

Bifogat

  • R0010241.jpg
    R0010241.jpg
    172 KB · Visningar: 258

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Fint för nu sitter den med 2 skruvar genom ramen men det ska dit 2 till längre bak för lite stabilitet. Så hoppas jag få tillbaka lycktfästet snart de brukar vara snabba där jag lämnar.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jaha gick å köpte mig lite sadelbotten material skumma pvc eller vad det hette. Ska gå fint att värma å böja + att man kan skjuta fast klädseln i det. Men nu funderar jag på ifall jag inte bara ska ta å göra en sadel i alu med lite fals-spår i :va Just nu känns det mera som den är på väg lite mycket åt trackerhållet men jag hoppas att hitta lite bra grejer den 10:e på S.N.U.T. swapper i Askersund som jag ändå tänkte åka å kränga lite skit på.
Men så här är planen vilket materiat i sadeln & ska den gå innanför ramrören???
Sen har jag en fundering på nåt öppet konfilter måste man ha en vinkel så att det går fritt från ramen & vart skaffar man det eller finns det vinklade filter ( ska leta nu).
 

Bifogat

  • R0010244.jpg
    R0010244.jpg
    182.7 KB · Visningar: 231
  • R0010245.jpg
    R0010245.jpg
    197.7 KB · Visningar: 201

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
Jag har en SR400 och provade men flera olika filter innan jag hittade ett som hade tillräcklig genomströmning (har öppet avgassystem).

Provade biltemas koniska 52mm samt ett kinafilter bland annat. Funkade INTE över 4500 varv. Till slut blev det ett gocartfilter från engelska ebay, är ett skumfilter och inte koniskt (men det står "racing" på och det väger ju upp i viss mån:)).
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag körde med K&N filter på min innan kolven sa upp sig...

Det var inga problem med det, dessutom är det vinkel på det!
Tvättbart och dyrt. finns på www.kedo.com som för övrigt har bättre leveranstider än de flesta svenska handlare, hade grejerna 2-3 dagar senare, hemma vid dörren dessutom.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Fint nu är nåt hi-flo filter på vär från England & ombestyckning lär det ju bli dock så hittade jag inget vinklat så om det inte passar så får jag försöka hitta ett sånt som du har rallyfisken.
Idag är jag hemma & vabbar så ungarna (nästan friska) fick åka med å köpa sömnlöst 22 mm rör till styret de hade bara med 3mm godstjocklek men va fan ska ju inte bli en räcer & jag gav 50:- för 1.5 m så ska jag nog rita upp styret & sen köra radier i rätt vinkel i fräsen så att det blir lättare å svetsa men måste ju först komma på hur det ska se ut:va Högt & innåtvinklat tror jag som 2 Z mittemot varandra tror jag.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jaha nu kunde jag inte hålla mig längre, dock så har Vespan prio 1.
Men jag var ju tvungen att testa lite tankar & skruva bort lite junk.
Tror att den lilla röda tanken kan bli bra monterad med gångjärn baki så att det förblir lätt att kolla oljan. Är det nån som har koll på hur & om det är lätt att få isär tunneln på den svarta tanken ca 1.5 cm. Min plåtslagare är ju i Göteborg & är instrumentansvarig åt Tomas Ledin....så han är ju inte hemma så mycket just nu.
Annars så känns det mer naturligt att bygga Tracker av den men jag vill ju ha nåt som inte är lika körbart så vi får se. Hur som så är det skönt att kunna gå & snegla lite för att få nån känsla för vad det ska bli av det hela.
Just det tror att jag har löst det med tomgången med hade kollat att grenröret satt fast dock så satt inte dämparen fast med en enda skruv.

hojen blir kanon tror jag men ännu viktigare är ju vad du sköljer ner slipdammet med?? Anar jag en Zywiecburk i nederkant??? I så fall har du god ölsmak:tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jo då det brukar bli endel Polsk öl & Zybrufka ( gott med äpplesavt blir som kanelbulle) eller hur det nu stavas annars så står Närkes kulturbryggeri i hög kurs & är väldigt gott att meka med :) Nu har jag ritat upp lite pinnar som ska bli ett styre men hur fan man sätter ihop det i Solid edge har alltid varit en gåta för mig.
Å nu vaknade sjuklingsonen upp.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jo då det brukar bli endel Polsk öl & Zybrufka ( gott med äpplesavt blir som kanelbulle) eller hur det nu stavas annars så står Närkes kulturbryggeri i hög kurs & är väldigt gott att meka med :) Nu har jag ritat upp lite pinnar som ska bli ett styre men hur fan man sätter ihop det i Solid edge har alltid varit en gåta för mig.
Å nu vaknade sjuklingsonen upp.

Vart får man tag på den ölen? Drack den i Polen i 9:e klass. Fick i mig ett glas på en lokal pub för något år sen med men den finns inte att beställa på Los Systemos Bolagos...
Får väll ta ett snack med morsans gubbe, han jobbar ju trots allt på DSV...:D

Ser fint ut BTW. Gillade den lilla röda tanken:tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja jag tror att det blir den lilla röda om inte nåt annat dyker upp det är lite hål å så i den...Ölen brukar en polack som säljer mat i Norrping ha annars så är det lastbilarna som kommer förbi jobbet. Så slipper man ju själv åka..Annars så gäller som sagt dett http://kulturbryggeri.se/index1.html
Knullar gott i mun.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jo då det brukar bli endel Polsk öl & Zybrufka ( gott med äpplesavt blir som kanelbulle) eller hur det nu stavas annars så står Närkes kulturbryggeri i hög kurs & är väldigt gott att meka med :) Nu har jag ritat upp lite pinnar som ska bli ett styre men hur fan man sätter ihop det i Solid edge har alltid varit en gåta för mig.
Å nu vaknade sjuklingsonen upp.

Polsk öl e riktigt bra,

den här ska du testa, bra tryck i den Picture0009.jpg
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hehe idag blev det lite sånhär då min Quarter Cask tagit slut (snyfft)...Å så hittade jag några sorter polski fulöl :tummenupp
Roffes kollade jag senast igår så jag har inte glömt bot dem men faktum är att när man har tid på kvällen så är det i princip bara nätet som gäller....& då menar jag sidor som faktiskt är lite sökbara.
Nu ska jag hemta en bärs å se vad man kan kapa sönder i garaget ikväll då.
Sen så tänkte jag fräsa styret så här så att det blir lättare att få i rätt vinkel & bara fasa utvänfigt för svetsfog så skål.
 

Bifogat

  • R0010246.jpg
    R0010246.jpg
    155.9 KB · Visningar: 85
  • R0010247.jpg
    R0010247.jpg
    172.4 KB · Visningar: 127
  • Styre botten.jpg
    Styre botten.jpg
    71.3 KB · Visningar: 91

Mhassic

Medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
SUKUKI DR800 GS1000S
Ah, du börjar ju får fart på bygget. =)
Njuter lite av Highland Park och kollar vad som hänt på SP.
Gör ett lagom högt texas styre åt mig med när du ändå är i farten. ;)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Va förbi jobbet igår & fixade till styret fräste å svetsade ( punktade ) sen blev det öl på HDCS eller vad det heter.
Idag så provmonterade jag styret å rätade till det lite sen så lämnade jag iväg det till polarn på helsvetsning. Bredden får jag fixa till sen när man vet hur mycket plats alla reglage tar.
Slipade lite på bakramen å tog bort lite festen med :)
Sen så blev det bara ett styre men 50:- spänn i material var ju helt oki så bara gör ett eget Mhassic.
 

Bifogat

  • R0010249.jpg
    R0010249.jpg
    192.2 KB · Visningar: 172
  • R0010250.jpg
    R0010250.jpg
    198.2 KB · Visningar: 185
  • R0010253.jpg
    R0010253.jpg
    177.6 KB · Visningar: 149
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top