SR 500 ska väl bli Brat style kanske...

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Den här tror jag kommer att bli riktigt bra. Keep up the good work.:tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jaha nu har jag Keepat up the good work genom att hämta & provmontera lyktfästet.
Sitter kanon ärtt cc & allt :tummenupp Ska förmodligen böjas i en stor båge så att den blir horisontal sen så kanske lampan kommer sitta uppåt istället men det är ju sånt som visar sig med tiden. Sen måste jag fixa så att det går att justera i höjdled men det är väl bara att svarva en kupol eller fräsa nån radie pryl.
 

Bifogat

  • R0010254.jpg
    R0010254.jpg
    165.6 KB · Visningar: 227
  • R0010255.jpg
    R0010255.jpg
    183.6 KB · Visningar: 182

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ha Tack ja det ska nog funka fint för lampan fick luftfilter som datt perfekt. Fick fint plats :tummenupp
Annars så är det dubbdäck & meka värmesystem hemma får inte upp nån värme till övervåningen så nu blir det nog en extra cirkulationspump där uppe suck. Så måste man packa lite för swapet hos Snut Askersund ipå Lördag:tummenupp

Sen en liten fundering jag måste ju sänka den lite så det blir ett par rörkottar så att han inte kan fjädra ut fullt innuti, men säg att man ska sänka 7.5 cm blir det bra att kapa fjädern ca 5cm så att det blir lite mera förspänning & ha tjockare olja ???
Förslag tack :)
 

Bifogat

  • R0010265.jpg
    R0010265.jpg
    190.7 KB · Visningar: 191
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Fick ett litet filter till att sätta på motorn passade fint.
Så var jag på swap i helgen & hittade en liten fin kylare ( funderar på ska man sätta den efter motorn eller före efter känns mera rätt??). Paco som kört dragrace sålde ut alla mc prylar då det är bilar som gäller nu så där fanns mycket fina prylar att fynda som splirrans kompressor med dump osv. Idag var jag till polarn som har en lite kraftigare plåtsax & klippte till mig en sadel av 3mm alu & bankade till den lite. Blev en helt annan känsla när den var i alu kändes den mycket större så jag tror att jag ska borra lite hål & sätta nåt bra man kan sitta på som är svart ( vart köper man det???).
 

Bifogat

  • R0010287.jpg
    R0010287.jpg
    184.8 KB · Visningar: 167
  • R0010286.jpg
    R0010286.jpg
    124.4 KB · Visningar: 170
  • R0010288.jpg
    R0010288.jpg
    133.4 KB · Visningar: 162

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Hehe idag blev det lite sånhär då min Quarter Cask tagit slut (snyfft)...Å så hittade jag några sorter polski fulöl :tummenupp
Roffes kollade jag senast igår så jag har inte glömt bot dem men faktum är att när man har tid på kvällen så är det i princip bara nätet som gäller....& då menar jag sidor som faktiskt är lite sökbara.
Nu ska jag hemta en bärs å se vad man kan kapa sönder i garaget ikväll då.
Sen så tänkte jag fräsa styret så här så att det blir lättare att få i rätt vinkel & bara fasa utvänfigt för svetsfog så skål.

hehe, fulöl?? NÄÄÄ fan heller, det är ju Royal o sånt skit, Na zdrowie!!

cykeln blir sup(a)erbra, fortsätt så.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja okej då det är alltid lite kul å dricka Polsk öl men däremot så har de faktiskt god mjöd & de är inte många som gör så det får du ta å kolla upp:tummenupp
Idag hade jag bitbytarjobb på jobbet då min maskin fick service så jag passade på att slipa ner sadeln så att det blev en trevlig "borstad" yta på den sen så använde jag min popnut vtyg för 1:a gången. Därefter så var det lit svettigt att sätta hålet rätt i sadeln men det gick finfint så nu sitter den där ska nog ha lite gummi mellan ramen bara.Slipade lite & satte dit rätt styre med & inte extra styret som polarn gjorde för att han tyckte det blev lite fula svetsar & han vet att de kommer synas men jag gillar detta mycket mera.
Sen en jävligt najs ny video med Trent Reznor http://www.pitchforkmedia.com/news/...d-karen-o-cover-led-zeppelins-immigrant-song/
 

Bifogat

  • R0010290.jpg
    R0010290.jpg
    107.3 KB · Visningar: 147
  • R0010291.jpg
    R0010291.jpg
    170.6 KB · Visningar: 165

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Idag har äntligen Tomas Ledin släppt hem min plåtis till stan & när vi väl listat ut hur man på enklast sätt skulle fixa till tanken så kom han på denna brilljanta lösning:tummenupp
[http://www.youtube.com/watch?v=V-fKyUi8EZE&feature=youtu.be]
Så det blir en sån tank nu ska jag bara komma på hur den ska fästas med men det känns som en enklare grej.
 

Bifogat

  • IMAG0019.jpg
    IMAG0019.jpg
    242.2 KB · Visningar: 351
  • R0010322.jpg
    R0010322.jpg
    241.4 KB · Visningar: 225

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Udda japp det blir bra det.
Idag fick jag smörjkitt från Tyskland + att jag var å hämtade ett gashandtag utan massa reglage på:tummenupp
 

Bifogat

  • IMAG0022.jpg
    IMAG0022.jpg
    166.3 KB · Visningar: 155

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Idag har äntligen Tomas Ledin släppt hem min plåtis till stan & när vi väl listat ut hur man på enklast sätt skulle fixa till tanken så kom han på denna brilljanta lösning:tummenupp
Så det blir en sån tank nu ska jag bara komma på hur den ska fästas med men det känns som en enklare grej.

Om det är TS eller plåtisen på bilden vet jag inte, men den där muschen skojar man fan inte bort. Måste kräva lite fix om morgnarna? Antar att han inte brukar använda helkruka? :D
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Borrade lite i ramen för att använda ett sadelfäste som bakre tankfäste. Tror att det borde funka blir dock tvungen att förlänga piggen som ska låsa lite. Sen tänkte jag ha nåt 1mm gummi som sidstabilisering & så att det inte slår mot ramen. Men nu är det dags å packa julklapparna:tummenupp Just det tog en sväng på Vespan idag med var ju knappt kallare än att åka till jobbet på morgonen på sommaren :)
 

Bifogat

  • IMAG0037.jpg
    IMAG0037.jpg
    243.6 KB · Visningar: 163

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jaha idag var jag föbi kompisen som pinnade fast bakre tankfästet :tummenupp
Sen så hittade jag vattentåliga vippbrytare som nu är monterade i lyktan & inkopplade så hel/halv ljus & blinkers klart, så lätt har det aldrig gått för mig med elen.
Sen så hade jag en ide om främre tankfästet (gömd under så att det inte syns) men så kom jag på att detta kanske skulle vara snyggt med en läderem.
Så vad tror ni Ducati stuk eller gömd????
 

Bifogat

  • IMAG0040.jpg
    IMAG0040.jpg
    155.5 KB · Visningar: 136
  • R0010339.jpg
    R0010339.jpg
    177.1 KB · Visningar: 133
  • R0010340.jpg
    R0010340.jpg
    157.7 KB · Visningar: 165

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja då var man övertygad då läderrem blir det. Får se om jag har tid & få det svetsat imorrgon då 1/2 familjen är sjuk...
Nu får jag leta efter gamla bälten då :)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Så hittade ett bälte som jag garanterat aldrig mera kommer att få runt mig & lite spännen.
Måste fixera bältet på mitten av styret så att det inte kan få för sig att glida åt sidan så att man drar åt helvete om man inte skulle hålla i men det fina är ju att det borde funka som en liten styrdämpare av det enklare slaget.
Nåväl vad tycks ????
 

Bifogat

  • IMAG0042.jpg
    IMAG0042.jpg
    175.9 KB · Visningar: 238
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top