SR 500 ska väl bli Brat style kanske...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
are u skämting?
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Varför fäster du remmen i styret och inte i ramen? Eller jvls du bara :)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Nej inget skämt. Jag har ju satt dit en jättehitech svänganordning på remmen:tummenupp
Så det borde funka annars så kan man svetsa en liten pigg på mitten av styret & sätta dit en öljett.
Eller inte ha nån rem alls ska ta det beslutet idag tänkte jag.
Men om jag märker att styret går trögt så fäster jag den helt enkelt i ramen & varför i styret jo det är lättast & då brukar det funka, men inte alltid så vi får se.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
nu vart det inte roligt längre :(

om du fästa det sådär kommer styret går trögare, remmen kommer sträcker sig och eventuell spricker upp på sidorna just bakom styret och all smuts som hamnar under remmen "sliper" på tanken...som dessvärre inte sitter fast länge.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Såhär fint sitter spännet fast nu tennat & allt :tummenupp
Sen så hittade jag lite 6mm skinnrem som jag nu har knutit under ramen, kommer nog få knyta om några gången då den kommer att tänja sig men det finns ca 2cm spännvidd på spännet.
Sen så har jag satt fast lite el regulatorn sitter kanon databoxen funderar jag på att sätta under sadeln istället & kondningen vet ifan om jag vill ha sådär synlig eller om den ska gömmas smaksak.
Sen vad ska man ha för baklyse??????
 

Bifogat

  • R0010342.jpg
    R0010342.jpg
    139.3 KB · Visningar: 158
  • R0010341.jpg
    R0010341.jpg
    164 KB · Visningar: 156
  • R0010344.jpg
    R0010344.jpg
    194 KB · Visningar: 159

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Mkt bättre nu med remmen! :)

Kondningen kanske du kan stoppa i någon cool burk... red bull, stp, 556, pepsi... eller nå't... ;)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Såhär fint sitter spännet fast nu tennat & allt :tummenupp
Sen så hittade jag lite 6mm skinnrem som jag nu har knutit under ramen, kommer nog få knyta om några gången då den kommer att tänja sig men det finns ca 2cm spännvidd på spännet.
Sen så har jag satt fast lite el regulatorn sitter kanon databoxen funderar jag på att sätta under sadeln istället & kondningen vet ifan om jag vill ha sådär synlig eller om den ska gömmas smaksak.
Sen vad ska man ha för baklyse??????

Ser riktigt bra ut med spännet på tanken.
Med tanke på att alla andra förmodligen hade gjort allt de kan för att gömma elektroniken så tycker jag att du ska ha den synlig, kanske till och med montera en LED som lyser upp den. Bara för att jävlas med alla pedanter liksom.

Alternativet vore om du skulle hitta någon kool låda som nämndes här ovan. T.ex.: http://www.sciencephoto.com/media/342667/enlarge
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Kortare stötdämpare bak skulle göra mycket.

Sent from my Yuppienalle using Tapatalk
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Å jävlar radioaktiv behållare den va cool kan nog finnas bolliga beggagnade i Japan nu. Nädå men allt gömt förutom kondningen tror jag blir bra men jag kan ju inte ha den blå. På tal om stötdämpare så ska jag kolla lite annars så gör jag ett nytt fäste lite längre bak tänkte jag då blir den lägre & hårdare med tanke på att det blir en flackare vinkel på dem. Men om nån har några kortare dämpare så är jag interesserad. 325 är de nog orginal.
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Fint alla nöjda nu jag med , men är det nån som vet vart man köper eller vad det sitter en 14mm bromspump med lös behållare eller gamelstuk. Går ju inte att gå genom alla lådor de har på skroten & jag vill inte ha Nissin som sitter på Trajjorna.
Fick mig ett kopplingshandtag & vajer( får se om den passar) idag + 2 tanklock iallafall. Annars så är äntligen golvärmen i nya hallen igång:) Sen så fixade jag med lite murbruk & tårtslev i det som nån gång nog blir ett badrum fast jag har insett att rikta väggar & så nog inte är min grej....men det är inga hål kvar så lite finare blev det :)
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Kan du inte ta kondingen med en roterande stålborste bara? Eller är höljet helt i plast?
 

Mhassic

Medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
SUKUKI DR800 GS1000S
Har en 21" framfälg med trumbroms liggandes, den har man ju cykel handbroms till.....(nästan)
:yoparty
Vet inte om jag ska ha den..... Lär ju vara ruskigt dålig bromsverkan på den.:gnissla
Men ack så snyggt.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Japp plast är det men man kan ju klippa ner en ölburk & sätta runtom. Har inget emot trumma har en polare som har riktig aspetsband att renovera med & då bettar det fint men jag vill nog ha fulfälgarna annars måste jag byta bak med & då skulle jag nog sätta dit några XTR reglage från nån gammal MTB de är små & fina :)
 

Mhassic

Medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
SUKUKI DR800 GS1000S
Hade presis samma tanke med handtagen, har liggande hemma sådanna oxå. Måste testa hur det blir iaf. =)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Sådär nu har hermelinen varit på utflykt bland kissekatterna (den vänstra):tummenupp
Gott nytt förresten.
 

Bifogat

  • IMAG0044.jpg
    IMAG0044.jpg
    175.3 KB · Visningar: 205
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jaha då var man på banan igen efter nyårsfirandet & chocken att börja jobba igen.
Var förbi granngubben & hittade ett dekompretionshandtag så att man slipper det fula på styret.
Gömde det undersadeln man når fint sålänge man vet var det är.
Sen så håller jag på & tömmer gafflarna på olja så att man slipper bli så kladdig när det är dax att mäta på sänkningsdistanserna. Hur mycket kan man sänka den då???? 10 cm eller nån som har koll??? så att man hamnar på ungefär rätt höjd.
 

Bifogat

  • IMAG0047.jpg
    IMAG0047.jpg
    181.4 KB · Visningar: 160
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top