SR 500 ska väl bli Brat style kanske...

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Morfars gamla hoj som jag brukade övningsköra på blir slaktad:gråta

Men bra blir det:tummenupp

JAG SKA TESTA DEN I SOMMAR:banana:banana

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Mmm vi kan gasa utanför hundpoliserna på jobbet med den hehe.

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
Såhär fint sitter spännet fast nu tennat & allt :tummenupp
Sen så hittade jag lite 6mm skinnrem som jag nu har knutit under ramen, kommer nog få knyta om några gången då den kommer att tänja sig men det finns ca 2cm spännvidd på spännet.
Sen så har jag satt fast lite el regulatorn sitter kanon databoxen funderar jag på att sätta under sadeln istället & kondningen vet ifan om jag vill ha sådär synlig eller om den ska gömmas smaksak.
Sen vad ska man ha för baklyse??????

tycker du ska ha wrenchmonkees baklyse! den passar skitbra till en brat!
länk http://www.bricksite.com/wrenchmonkees?id=271072

42875d3645a35b84994ad674e042bbc9.jpg

ang lägre stötdämpare så läste jag ngnstans om en snubbe som köpte typ moped dämpare på hobbex till en brat/bobber sr som såg helt ok ut enl mig:) sen så kosta de inte så mkt heller har jag för mig. Försökte hitta men hitta inte dom nu:(

hade ngn bild på den i datorn Bild%20018%20liten.jpg

Last edited:

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
EST;5430855 Hur mycket kan man sänka den då???? 10 cm eller nån som har koll??? så att man hamnar på ungefär rätt höjd.[/QUOTE skrev:
Jag håller på med samma sak på en Xs 650 och där finns det färdiga satser att köpa. Den tillverkaren vill inte sälja något som kortar mer än 3 tum för då blir den tydligen för orolig. Nu är det ju inte samma modell, men kan iaf ge en fingervisning :)

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Fy fan va bra de ska jag åka & köpa fanns i stan på lager :)
Är det denna filur http://www.chopcult.com/forum/showthread.php?t=7330
du tänker på?? Jag tror att jag helt enkelt tar 3" då så blir det nog fint. Sånt baklyse satte jag på tjejens Trajja har fått löda om det 2 gånger i sommar & hojen har inte gått många mil men snyggt är det helt klart men jag kanske är inne på nåt mera cylindriskr som en toapapperscentrum??? Eller sätta nåt på sidan som på den bilden.

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Fy fan va bra de ska jag åka & köpa fanns i stan på lager :)
Är det denna filur http://www.chopcult.com/forum/showthread.php?t=7330
du tänker på?? Jag tror att jag helt enkelt tar 3" då så blir det nog fint. Sånt baklyse satte jag på tjejens Trajja har fått löda om det 2 gånger i sommar & hojen har inte gått många mil men snyggt är det helt klart men jag kanske är inne på nåt mera cylindriskr som en toapapperscentrum??? Eller sätta nåt på sidan som på den bilden.

bratstyle byggarna har en skitsnygg enl mig som jag tyvärr inte hittat ngnstans

photo 2651.jpg

bra länk till gafflarna! tackar!

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
De är ganska vanliga men sitter tyvärr ihop mer reg skyltshållare jämt vad jag hittat. Ska inte svära 100% men tror att det är såna som Lasse har länk på förra sidan har jag för mig på genuine bike parts i Örebro. men det är nåt sånt jag funderar på annars dock så vet jag inte hur det går med min anktjärt den är ju jävligt hög.

NakenBandit

Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Är det denna filur http://www.chopcult.com/forum/showthread.php?t=7330 du tänker på?? Jag tror att jag helt enkelt tar 3" då så blir det nog fint.

Japp, precis dom där, de hade väl också en riktig bra guide för hur man går tillväga har jag för mig. Jag kapar nog till ngt rör själv och sätter i, tror inte jag tar 3" på direkten utan kanske 2" och sedan kan man justera i kronan.

Den som lever får se... :tungan

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
ah fan det e ju du som tipsa om det på min brat tråd:p haha noll koll tack för tipset! :D

Mhassic

Medlem
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
SUKUKI DR800 GS1000S
Är det någon som testas Julas stötdämpare?
Verkar vara lite för billigt... =)
Hittade dessa på en sida, något dyrare men tror iaf dom fungerar. =)
420.jpg

Måttet är 292mm kostar 97€, Euron är ju inte direkt dyr nu heller.
Fast om Julas fungerar är det ju mycket billigare.

NakenBandit

Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Jag tänkte så att jag köpte Julas och provar för de var så j-kla billiga. Om hojen blir värdelös att köra köper jag kvickt några andra, om de funkar har jag sparat pengar att köpa annat för...

Min hoj blir ett totalt såjäklalågbudgetdetbaragår-bygge och ska bara användas som stadsmoppe så de kommer nog anses funka :)

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
De var ju klart snyggare men de sänker ju inte lika mycket jag ska med testa Jula budget är bra :)

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Personligen tror jag, efter att ha jobbat för JULA, att priset speglar kvaliteten ganska bra. De fungerar säkert till de leksaksmaskiner som säljs där och på övriga ställen. Men att skruva på dem på en SR som vibrerar så mycket att allt borde vara najjat från fabrik är jag betydligt mer skeptiskt till. Men som skrivs är det ju brutalt billiga och därför kanske till och med jag skulle våga prova. Det är antagligen samma som säljs på Fiddy-sidor och liknande för styva 500-lappen annars.

Har biltema liknande så köp dem där. Deras reklamationssystem är mycket mer tillmötesgående för kunden enligt min erfarenhet.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ang jula dämparna.
de som är negativt är att dom har ganska låg Dämpningskraft: 510 N
men jag köpte dom och har hängt klämt o känt på dom,, verka faen inte va sämre än mina orginaldämpare som är slut.
de positiva är att dom ser relativt bra ut, justerbara, billiga samt har kort fjädringsväg (6 cm).
bra när man ska sänka..

fanns ju även dyrare men dom va längre.

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
ang jula dämparna.
de som är negativt är att dom har ganska låg Dämpningskraft: 510 N
men jag köpte dom och har hängt klämt o känt på dom,, verka faen inte va sämre än mina orginaldämpare som är slut.
de positiva är att dom ser relativt bra ut, justerbara, billiga samt har kort fjädringsväg (6 cm).
bra när man ska sänka..

fanns ju även dyrare men dom va längre.

testa du dessa på cb:n?? funderar på att köpa till min så undrar hur mkt lägre hamna hojen?:)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln