Både ja och nej. Kommer knappast att parkera hojen på en stubbe a la GGN. Men oljeledningar och skit leds fram under motorn och de kan säkert gå sönder. Borde kanske byta dem... Sen är det lite en designaspekt också. .
Här sa det PLOPP! Svarvade klar styrstammen idag och pressade i den i kronan. Gjorde en distans av toppen på styrstammen från zxr:en. Borrade ur den till 23mm i svarven och tog bort några 10-delar från originalstammen till SR:en som var 23+mm. Eventuellt måste jag pressa ur den och svarva av ytterligare några millimeter på stoppet i botten men i brist på ett undre styrlager så får jag nöja mig för stunden. Ska lägga en beställning i veckan, ska bara fundera ut varifrån. Varierar en heeeel del i pris. Hur som helst var det tillräckligt för att göra en mock-up och få lite koll på hur sakerna lirar ihop. Till min stora förvåning fungerar allt mer eller mindre perfekt! Får förlänga styrstoppen på ramen och fräsa av lite på övre kronan om jag vill montera tändningslåset så att även styrlåset fungerar. Alternativt flytta det på ramen. Tänker att jag även för säkerhets skull ska borra ett hål genom undre kronan och styrstammen och sätta dit en extra låsning.
Fan va nice! Alltid kul att se en SR med redig framgaffel Spännade att se hur det ser ut med 17/17 fälgar
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|