rallyfisken
Eleganten i från vidderna.
Problemet i mitt fall är dimensionerna på däcken. Kryllar inte av begagnade bra 18 och 19 tums däck direkt.
En tusenlapp styck!
Här kommer i alla fall de utlovade bilderna. I morgon tänkte jag se om jag kan måla bromsoken, fick med mig en flaska lacknafta hem från garaget som jag hoppas funkar till att tvätt av penslarna med. Nu ska jag kika på reservdelar till dito, hoppas att jag sparade säljaren jag hittade bara.
Kan även meddela att bilderna ljuger om finishen på hojen, den ser avsevärt mycket bedrövligare ut i verkligheten! Puts för det bli nästa vinter, om jag inte blivit smittade av vad det än är EST har och behåller den i något organiserat och underhållet stadie av förfall.
Till helgen blir det veteranmarknad i Degeberga så jag hoppas på solsken och tokbilliga fynd.
Jag skjuter den elektriska biten framför mig, har blitt lovad hjälp av en polare som är lite av ett geni när det kommer till fordon, dock inte jätteglad i EL.
Nu har jag i alla fall allt som jag tror (hoppas) jag behöver byta på oken. Men nu sitter jag och kliar mig i huvet med ett glas rött och funderar vafan tanken är med prylarna. Packningen var ju självklar, den har ju ett eget spår den ska in i. Men hur är tanken att man ska montera stålringen (öppen som flexar) tillsammans med damasken? När jag monterar den som jag finner logiskt, runt "foten" på "kolvhuset" så blir den väldigt stor och utspänd och gräver sig in i damasken. Ska skiten sitta runt kolven eller? Har kollat på sprängskisser men jag blir fan inte klok. Där ser det ut som att man ska montera kolven på fel håll.
Det är vad jag tänkte också, men ringen, som är i samma storlek som de gamla, som ska hålla fast damasken gör verkligen inte det på ett vidare bra sätt när jag försökte montera den. Får slå lite i min mek-bok.Gött att du kämpar på Rally !
Oken blev ju skitbra...
Jag gillar den stora tanken bäst...och "cleana" till framänden lite.
Fattar inte vad du menar med damaskerna...de ska jag skydda så du inte får in skit runt kolven.
Ta en bild och posta om du inte redan löst det..
Jag tycker ALU tanken ser jäkligt stor ut så nån av de andra röstar jag på
På bromsok sitter väl normalt sett kolven med den öppna sidan ut mot bromsbeläggen? Annars går det ju åt en massa bromsvätska bara för att fylla kolven?
Är det platta clips eller kupade clips?
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |