Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fast nu tänker ni väl på Volvo 140 och inte 240...ozeo skrev:2667289inte dom gammla
Fast nu tänker ni väl på Volvo 140 och inte 240...ozeo skrev:2667289inte dom gammla
vi rockar fettast<micke> skrev:2667399Äldre 240 från års -75 fram till 80 nångång har runda lysen med en svart "kåpa" av något slag runt..
ozeo skrev:2667601vi rockar fettast
Limez skrev:2673154Jag har håvat in en kolfiberljud "dämpare" på tradera. Fick den till ett överkomligt pris, "like hitted" som vi brukar säga Jag ska bara betala och så kommer den på posten.
Jag ska till den lokala mc-butiken ( www.mc-delen.com ) imorgon, eller någon annan dag de har öppet, och beställa en avgasklammer som då troligtvis kommer in på fredag. Jag väntar även på en LED-skyltbelysning därifrån som ska komma snart.
Har någon tipps på något bra, snyggt och hyfsat billigt 22mm styre jag kan köpa? Det får inte vara för brett, max typ 75 cm. Det jag har nu är ca 60-65 cm brett och är väldigt Ostreetfightigt. Jag vill inte ha nån fågelpinne.
Har provat med ett gammalt cross-styre jag hade hemma, det är nog för brett, men det såg snyggt ut.
Allt för denna gången, återkommer med bilder när jag har fått ljuddämparen.
ozeo skrev:2673758de där crosstyret satt ju som handen i handsken
kör på det...
ska va brett
Limez skrev:2673771Ja, det är snyggt men problemet är att sladdar/slangen kanske inte räcker. Det styret har varit med om några klotningar (med moppe) så det är inte särskilt rakt, sen har det blivit jäkligt blekt också men det är ett lågprisstyre så det fick jag väl räkna med.
Tål ett vanligt cross-styre med fågelpinne att man tar bort fågelpinnen? Håller det då eller tappar det all styrka? (vid normal körning)
Fågelpinnar är fula
<micke> skrev:2673781Ta inte bort fågelpinnen på 22 mm styre.
Fatbar är ju annars det som gäller och dem är inte dyra.
Limez skrev:2673942Men om man köper ett 22 mm styre som inte har fågelpinne från början (tex. dessa från touringbutiken (Bilder)), är det ett dåligt styre då?
För Fatbar måste jag byta risers och det blir för dyrt och omständigt att borra och så.
T509 skrev:2674223
T509 skrev:2674223Jag har kommit så långt att det är dags att fixa till bakramen. Den ska svetsas ihop antingen i aluminium och då blir den polerad eller stål och då blir den pulverlackad svart. Valet är pga styrkan i bakramen, detta blir en fighter som man kan ha passagerare på!!!
Bromsoken har inte kommit på plats än men dom är också på väg! Det blir så klart stålomspunna slangar runt om!
Jag har dock lyckats med att slarva bort instrumenteringen som jag köpt, den ligger in någon flyttkartong men vilken de vet inte jag!!!
Färgen är inte bestämmt än men det lutar åt svart med flakes!
Rapporten läggs fram nu pga att jag kommer ej att ha tid att göra det innan nyår åch man vill ju inte bli utesluten ur tävlingen pga. försenad rapport...
Bilderna är tagna med mobilkamera så att dom är lite skit...
FreddaAbborre skrev:2674308Har kommit på att jag har ett sk. problem. Min hoj står i Lund. Jag är i Stockholm och kommer inte ner dit förens sent den 8e januari. Enda jag har gjort är att bytt bakhjul till ett litet nyare. Har visserligen bild i mobben men har ingen aning om hur jag ska få den därifrån in i datan iom avsaknad av datakabel och blåtand på El Datoro. Dammit.
Limez skrev:2674255Jobbig vinkel det blir för foten när man ska bromsa med bakbromsen
Det ser skitbra ut, riktigt jävla brutalt, jag är kär VILL HA DIN MOTORSEWKEL!!!
Vad blir det för ljuddämpare?
God Hjul
Matterunken skrev:2674260Gör den några cm lägre än där du håller i den.
Lite tyskrövsstuk annars... tycker jag..
Grymmt bygge.
rallyfisken skrev:2674331MMS:a bilden till Wiseguy
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati