SSOTYA 2007 - Byggtråd

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Äldre 240 från års -75 fram till 80 nångång har runda lysen med en svart "kåpa" av något slag runt..

:fakta

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
<micke> skrev:
2667399 Äldre 240 från års -75 fram till 80 nångång har runda lysen med en svart "kåpa" av något slag runt..

:fakta
vi rockar fettast :yoparty

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
ozeo skrev:
2667601 vi rockar fettast :yoparty

Jag hade inte ens blöjor när de modellerna lanserades:arsele
När jag tänkte efter lite så kom jag faktiskt på att de har haft runda framlampor, blanda ihop de med 740. n142:an har däremot alltid haft runda lysen.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag har håvat in en kolfiberljud "dämpare" på tradera. Fick den till ett överkomligt pris, "like hitted" som vi brukar säga :tungan Jag ska bara betala och så kommer den på posten.

Jag ska till den lokala mc-butiken ( www.mc-delen.com ) imorgon, eller någon annan dag de har öppet, och beställa en avgasklammer som då troligtvis kommer in på fredag. Jag väntar även på en LED-skyltbelysning därifrån som ska komma snart.

Har någon tipps på något bra, snyggt och hyfsat billigt 22mm styre jag kan köpa? Det får inte vara för brett, max typ 75 cm. Det jag har nu är ca 60-65 cm brett och är väldigt Ostreetfightigt. Jag vill inte ha nån fågelpinne.

Har provat med ett gammalt cross-styre jag hade hemma, det är nog för brett, men det såg snyggt ut.

Allt för denna gången, återkommer med bilder när jag har fått ljuddämparen.

Bifogat

• PICT0143mini.JPG
    PICT0143mini.JPG
    110.1 KB · Visningar: 56
  • PICT0506mini.JPG
    PICT0506mini.JPG
    102.1 KB · Visningar: 90
Last edited:

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Limez skrev:
2673154 Jag har håvat in en kolfiberljud "dämpare" på tradera. Fick den till ett överkomligt pris, "like hitted" som vi brukar säga :tungan Jag ska bara betala och så kommer den på posten.

Jag ska till den lokala mc-butiken ( www.mc-delen.com ) imorgon, eller någon annan dag de har öppet, och beställa en avgasklammer som då troligtvis kommer in på fredag. Jag väntar även på en LED-skyltbelysning därifrån som ska komma snart.

Har någon tipps på något bra, snyggt och hyfsat billigt 22mm styre jag kan köpa? Det får inte vara för brett, max typ 75 cm. Det jag har nu är ca 60-65 cm brett och är väldigt Ostreetfightigt. Jag vill inte ha nån fågelpinne.

Har provat med ett gammalt cross-styre jag hade hemma, det är nog för brett, men det såg snyggt ut.

Allt för denna gången, återkommer med bilder när jag har fått ljuddämparen.

de där crosstyret satt ju som handen i handsken :yoparty
kör på det...
ska va brett :)

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
ozeo skrev:
2673758 de där crosstyret satt ju som handen i handsken :yoparty
kör på det...
ska va brett :)

Ja, det är snyggt men problemet är att sladdar/slangen kanske inte räcker. Det styret har varit med om några klotningar (med moppe) så det är inte särskilt rakt, sen har det blivit jäkligt blekt också men det är ett lågprisstyre så det fick jag väl räkna med.

Tål ett vanligt cross-styre med fågelpinne att man tar bort fågelpinnen? Håller det då eller tappar det all styrka? (vid normal körning)

Fågelpinnar är fula :mad: :rolleyes:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Ta inte bort fågelpinnen på 22 mm styre.

Fatbar är ju annars det som gäller och dem är inte dyra.

Funderade på 80 cc styre till min SF. Blev dock väldigt bra med full-bredd. Slängde över orginal styret från nya Rm 250:in (fatbar) och satte dit ett högre där istället.

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Limez skrev:
2673771 Ja, det är snyggt men problemet är att sladdar/slangen kanske inte räcker. Det styret har varit med om några klotningar (med moppe) så det är inte särskilt rakt, sen har det blivit jäkligt blekt också men det är ett lågprisstyre så det fick jag väl räkna med.

Tål ett vanligt cross-styre med fågelpinne att man tar bort fågelpinnen? Håller det då eller tappar det all styrka? (vid normal körning)

Fågelpinnar är fula :mad: :rolleyes:

Jag har kört fyra år med mitt 22 mm alustyre utan fågelpinne.
Inga problem för mig.
Styret är av märket FLY och kostade 350 spänn.
Om alla håller för detta?
Ingen aning, mitt håller iaf utan probs.

Danne

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
<micke> skrev:
2673781 Ta inte bort fågelpinnen på 22 mm styre.

Fatbar är ju annars det som gäller och dem är inte dyra.

Men om man köper ett 22 mm styre som inte har fågelpinne från början (tex. dessa från touringbutiken (Bilder)), är det ett dåligt styre då?

För Fatbar måste jag byta risers och det blir för dyrt och omständigt att borra och så.

Bifogat

• 44-7153.jpg
    44-7153.jpg
    4.5 KB · Visningar: 47
  • 44-7008.jpg
    44-7008.jpg
    5.8 KB · Visningar: 40
Last edited:

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Limez skrev:
2673942 Men om man köper ett 22 mm styre som inte har fågelpinne från början (tex. dessa från touringbutiken (Bilder)), är det ett dåligt styre då?

För Fatbar måste jag byta risers och det blir för dyrt och omständigt att borra och så.

inga dåliga styren så länge du inte planerat in o vurpa..
har nåt likn som på bilden fast lite lägre..
gjort i alu, svajar lite men är skönt som faen :)

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Lägesrapport från T509

Jag har kommit så långt att det är dags att fixa till bakramen. Den ska svetsas ihop antingen i aluminium och då blir den polerad eller stål och då blir den pulverlackad svart. Valet är pga styrkan i bakramen, detta blir en fighter som man kan ha passagerare på!!!

Bromsoken har inte kommit på plats än men dom är också på väg! Det blir så klart stålomspunna slangar runt om!

Jag har dock lyckats med att slarva bort instrumenteringen :huvet som jag köpt, den ligger in någon flyttkartong men vilken de vet inte jag!!!

Färgen är inte bestämmt än men det lutar åt svart med flakes!

Rapporten läggs fram nu pga att jag kommer ej att ha tid att göra det innan nyår åch man vill ju inte bli utesluten ur tävlingen pga. försenad rapport... :D

Bilderna är tagna med mobilkamera så att dom är lite skit...

Bifogat

• DSC01931 (Large).JPG
    DSC01931 (Large).JPG
    123.5 KB · Visningar: 103
  • DSC01933 (Large).JPG
    DSC01933 (Large).JPG
    124.8 KB · Visningar: 220

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
T509 skrev:

Jobbig vinkel det blir för foten när man ska bromsa med bakbromsen :gnissla :rolleyes:

Det ser skitbra ut, riktigt jävla brutalt, jag är kär :Bugar VILL HA DIN MOTORSEWKEL!!!

Vad blir det för ljuddämpare?

God Hjul

Bifogat

• DSC01933 (Large).JPG
    DSC01933 (Large).JPG
    125.8 KB · Visningar: 137
Last edited:

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
T509 skrev:
2674223 Jag har kommit så långt att det är dags att fixa till bakramen. Den ska svetsas ihop antingen i aluminium och då blir den polerad eller stål och då blir den pulverlackad svart. Valet är pga styrkan i bakramen, detta blir en fighter som man kan ha passagerare på!!!

Bromsoken har inte kommit på plats än men dom är också på väg! Det blir så klart stålomspunna slangar runt om!

Jag har dock lyckats med att slarva bort instrumenteringen :huvet som jag köpt, den ligger in någon flyttkartong men vilken de vet inte jag!!!

Färgen är inte bestämmt än men det lutar åt svart med flakes!

Rapporten läggs fram nu pga att jag kommer ej att ha tid att göra det innan nyår åch man vill ju inte bli utesluten ur tävlingen pga. försenad rapport... :D

Bilderna är tagna med mobilkamera så att dom är lite skit...

Gör den några cm lägre än där du håller i den.
Lite tyskrövsstuk annars... tycker jag..
Grymmt bygge.:tummenupp

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har kommit på att jag har ett sk. problem. Min hoj står i Lund. Jag är i Stockholm och kommer inte ner dit förens sent den 8e januari. Enda jag har gjort är att bytt bakhjul till ett litet nyare. Har visserligen bild i mobben men har ingen aning om hur jag ska få den därifrån in i datan iom avsaknad av datakabel och blåtand på El Datoro. Dammit.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
FreddaAbborre skrev:
2674308 Har kommit på att jag har ett sk. problem. Min hoj står i Lund. Jag är i Stockholm och kommer inte ner dit förens sent den 8e januari. Enda jag har gjort är att bytt bakhjul till ett litet nyare. Har visserligen bild i mobben men har ingen aning om hur jag ska få den därifrån in i datan iom avsaknad av datakabel och blåtand på El Datoro. Dammit.

MMS:a bilden till Wiseguy:tummenupp

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Limez skrev:
2674255 Jobbig vinkel det blir för foten när man ska bromsa med bakbromsen :gnissla :rolleyes:

Det ser skitbra ut, riktigt jävla brutalt, jag är kär :Bugar VILL HA DIN MOTORSEWKEL!!!

Vad blir det för ljuddämpare?

God Hjul

Det blir något kort, typ dom nya arrowdämpare som slutar mer eller mindre under hojen...

Matterunken skrev:
2674260 Gör den några cm lägre än där du håller i den.
Lite tyskrövsstuk annars... tycker jag..
Grymmt bygge.:tummenupp

Den kommer att bli lite lägre. Tycker inte om tyskröv heller...

Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
update!

dags för en ny lägesrapport. jag håller för närvarande på med svingbyte igen!
mer om detta i min byggtråd.

Bifogat

• sving 002.jpg
    sving 002.jpg
    131.3 KB · Visningar: 170

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
rallyfisken skrev:
2674331 MMS:a bilden till Wiseguy:tummenupp

Haha... Är han sugen på att motta rapport så, så kan han gärna PMa sitt nummer till mig.

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
okaj.... lägesrapport..

ram och sving är lackade , subframe inne på kolsyreisrengöring ,
tanken har fått första lagret finspackel

Bifogat

• DSCN0168.JPG
    DSCN0168.JPG