Ssotya 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ärligt talat har jag inte bestämt mig riktigt än.:va Men jag har många ideer. Ett tag var jag inne på att göra liknande som nya z1000. Men ångrade mig och ska försöka komma på något någorlunda eget.

Kan ju tipsa om att alla plastsaker folk har i köket blir bra gjutformar. Skålar, muggar, osv.
Sen kapar man upp dom och modelerar vidare.
 

farbror mumma

Medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
VALLENTUNA
Hoj
Cbr600rr yzf750r
Kan ju tipsa om att alla plastsaker folk har i köket blir bra gjutformar. Skålar, muggar, osv.
Sen kapar man upp dom och modelerar vidare.

Bra ide faktiskt:tummenupp Men att försöka förklara för för tjejen att hennes älskade tupperwere ska bli ett grymt luftintag på min hoj ,det blir nog en nära döden upplevelse för mig.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bra ide faktiskt:tummenupp Men att försöka förklara för för tjejen att hennes älskade tupperwere ska bli ett grymt luftintag på min hoj ,det blir nog en nära döden upplevelse för mig.
Grejen hur man kommer undan med det hela är att inte berätta vart sakerna tog vägen.

Prova följande svepskäl/undanflykter:
-Jag tror jag tog med den till jobbet och glömde den där
-Jag tror du har tagit den till jobbet och glömt den där
-Katten/hunden/barnet spydde och jag använde den för att ta bort spyan, sen slängde jag den
-Jag använde den för att fiska upp telefonen ur toan och slängde den sen
-Grannen lånade den och lite socker (Här är det dock viktigt att inte säga att den snygga granntjejen lånade den för då kommer din flickvän att starta ett smärre korståg för att få tillbaka den)
-Jag försökte baka med det gick snett så jag slängde den (tjejer vet hur dåliga killar är på att baka och har förståelse för våran ilska över att vi inte kan)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
. kapade av den gamla bakramen och gjorde nya fästen till den nya. är klar med de övre fästena nu. de nedre fästena ska ja göra i morgon. sätter man de nedre fästena "bakom" ramen så blir det väldigt för hög vinkel på röven. men det är ju bara en liten utmaning att fixa:D

QUOTE]

Kul att du bygger på ett sånt gamlo! (Ömmar lite för de hojarna).

Blir bara lite skraj när jag ser att du amputerar ett par av de prylar som behövs för att behålla nån slags stadga i ramen! Bara enkelstötdämpararrangemanget stressar ju den veka mittsektionen avsevärt. Du behöver förstyvningar.

Menar du ha skruvad bakram? Känn in kombinationen med skruvad vagga på h sida. Har du sett såna där ledade leksaksormar i plast? Det blir du på vägen det. Tom att avlägsna fotpinneplattorna, (för tillbakaflyttat), ger vingel av sensationella mått. Förstår om du inte vill berätta allt men lite om hur du tänker, kanske?

Inte elak, värnar bara om din fortlevnad!

Edit; Positivt att du har en styrdämpare iaf!
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Grejen hur man kommer undan med det hela är att inte berätta vart sakerna tog vägen.

Prova följande svepskäl/undanflykter:
-Jag tror jag tog med den till jobbet och glömde den där
-Jag tror du har tagit den till jobbet och glömt den där
-Katten/hunden/barnet spydde och jag använde den för att ta bort spyan, sen slängde jag den
-Jag använde den för att fiska upp telefonen ur toan och slängde den sen
-Grannen lånade den och lite socker (Här är det dock viktigt att inte säga att den snygga granntjejen lånade den för då kommer din flickvän att starta ett smärre korståg för att få tillbaka den)
-Jag försökte baka med det gick snett så jag slängde den (tjejer vet hur dåliga killar är på att baka och har förståelse för våran ilska över att vi inte kan)

Du får fixa ett tuppawereparty för fighterbyggare !:D
-Den här byttan har en perfekt form som kylarvinge till en.............
 

vectra_andy

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
Karlsborg
Hoj
Honda CB 900 -81
Kul att du bygger på ett sånt gamlo! (Ömmar lite för de hojarna).

Blir bara lite skraj när jag ser att du amputerar ett par av de prylar som behövs för att behålla nån slags stadga i ramen! Bara enkelstötdämpararrangemanget stressar ju den veka mittsektionen avsevärt. Du behöver förstyvningar.

Menar du ha skruvad bakram? Känn in kombinationen med skruvad vagga på h sida. Har du sett såna där ledade leksaksormar i plast? Det blir du på vägen det. Tom att avlägsna fotpinneplattorna, (för tillbakaflyttat), ger vingel av sensationella mått. Förstår om du inte vill berätta allt men lite om hur du tänker, kanske?

Inte elak, värnar bara om din fortlevnad!

Edit; Positivt att du har en styrdämpare iaf!

kul att du tycker det är kul:D
ramen kommer att förstärkas yttligare.
kommer bli mer förstärkningar där dämparen är fäst och uppåt.

bakramen kommer vara skruvad ja.
boxar in de övrefästena och tar genomgående m10, så det borde bli stabilt. funderar även på att lägga till yttligare en fästpunkt utanpå bakramen, så att den sitter i en "gaffel" om du förstår hur ja menar.
nedre fästena sitter med ett genomgående rör genom ramen med 3mm gods som dels är helsvetsat i ramen. + genomgående M10.

fotpinne plattorna satt på när ja köpte den och kommer ha kvar dom. är inte fotpinnarna ganska långt bak på dem orginal?

ja styrdämparen fyller sin funktion.:D

tackar tackar, bra att någon gör det.:D bara bra med kritik.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Kan ju tipsa om att alla plastsaker folk har i köket blir bra gjutformar. Skålar, muggar, osv.
Sen kapar man upp dom och modelerar vidare.

jag e likadan.. ikea är en guldgruva :tummenupp
för att inte snacka om rusta öb o likn. mycke rostfria pannor o annat skoj :)
 

farbror mumma

Medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
VALLENTUNA
Hoj
Cbr600rr yzf750r
kylarvingar tillverkade. Istället för att gjuta i glasfiber så snidade jag lite i aluminiumplåt. Nästa vecka ska jag fixa lite med framlyset.
 

Bifogat

  • Bild015.jpg
    Bild015.jpg
    35 KB · Visningar: 127
  • Bild016.jpg
    Bild016.jpg
    36.4 KB · Visningar: 134
  • Bild017.jpg
    Bild017.jpg
    33.7 KB · Visningar: 103

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Själv har man gjort en undertail med hjälp av en hink:) :)


Smart!

Hade jag vart du hade jag nog dock använt hinken som gjutform och gjutit av alltihopa i glasfiber sen.

Men glasfibern kanske fäster bra även på sån plast?
 

Ekerholm

Guest
är dettta det första året denna tävlingen går? eller har det gått flera år? isf vem vann föra året? kan ni inte lägga ut en bild på isf... så man vet vad ribban ligger någon stans...
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
är dettta det första året denna tävlingen går? eller har det gått flera år? isf vem vann föra året? kan ni inte lägga ut en bild på isf... så man vet vad ribban ligger någon stans...

T509 har jag för mig..
sök på Ssotya så hittar du.. även 2006 var de en tävling då madmagnus vann med sin turboblade som är en av de råaste som gjorts :yoparty
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
är dettta det första året denna tävlingen går? eller har det gått flera år? isf vem vann föra året? kan ni inte lägga ut en bild på isf... så man vet vad ribban ligger någon stans...
Det här är tredje året vi har tävlingen.

Första året vanns den av Madmagnus med hans CBR900RR turbo:
madmagnus24wl.jpg


Andra året var det T509 med hans spondonram-bygge:
t509xe6.jpg


Men det här året så är fältet helt öppet. Vem som helst kan vinna..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top