Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Blir det någon speciell form på dom eller bara det "gamla" vanliga?Nästa torsdag ska jag börja tillverka några kylarvingar.
Blir det någon speciell form på dom eller bara det "gamla" vanliga?Nästa torsdag ska jag börja tillverka några kylarvingar.
Blir det någon speciell form på dom eller bara det "gamla" vanliga?
Ärligt talat har jag inte bestämt mig riktigt än. Men jag har många ideer. Ett tag var jag inne på att göra liknande som nya z1000. Men ångrade mig och ska försöka komma på något någorlunda eget.
Kan ju tipsa om att alla plastsaker folk har i köket blir bra gjutformar. Skålar, muggar, osv.
Sen kapar man upp dom och modelerar vidare.
Grejen hur man kommer undan med det hela är att inte berätta vart sakerna tog vägen.Bra ide faktiskt Men att försöka förklara för för tjejen att hennes älskade tupperwere ska bli ett grymt luftintag på min hoj ,det blir nog en nära döden upplevelse för mig.
. kapade av den gamla bakramen och gjorde nya fästen till den nya. är klar med de övre fästena nu. de nedre fästena ska ja göra i morgon. sätter man de nedre fästena "bakom" ramen så blir det väldigt för hög vinkel på röven. men det är ju bara en liten utmaning att fixa
QUOTE]
Kul att du bygger på ett sånt gamlo! (Ömmar lite för de hojarna).
Blir bara lite skraj när jag ser att du amputerar ett par av de prylar som behövs för att behålla nån slags stadga i ramen! Bara enkelstötdämpararrangemanget stressar ju den veka mittsektionen avsevärt. Du behöver förstyvningar.
Menar du ha skruvad bakram? Känn in kombinationen med skruvad vagga på h sida. Har du sett såna där ledade leksaksormar i plast? Det blir du på vägen det. Tom att avlägsna fotpinneplattorna, (för tillbakaflyttat), ger vingel av sensationella mått. Förstår om du inte vill berätta allt men lite om hur du tänker, kanske?
Inte elak, värnar bara om din fortlevnad!
Edit; Positivt att du har en styrdämpare iaf!
Grejen hur man kommer undan med det hela är att inte berätta vart sakerna tog vägen.
Prova följande svepskäl/undanflykter:
-Jag tror jag tog med den till jobbet och glömde den där
-Jag tror du har tagit den till jobbet och glömt den där
-Katten/hunden/barnet spydde och jag använde den för att ta bort spyan, sen slängde jag den
-Jag använde den för att fiska upp telefonen ur toan och slängde den sen
-Grannen lånade den och lite socker (Här är det dock viktigt att inte säga att den snygga granntjejen lånade den för då kommer din flickvän att starta ett smärre korståg för att få tillbaka den)
-Jag försökte baka med det gick snett så jag slängde den (tjejer vet hur dåliga killar är på att baka och har förståelse för våran ilska över att vi inte kan)
Kul att du bygger på ett sånt gamlo! (Ömmar lite för de hojarna).
Blir bara lite skraj när jag ser att du amputerar ett par av de prylar som behövs för att behålla nån slags stadga i ramen! Bara enkelstötdämpararrangemanget stressar ju den veka mittsektionen avsevärt. Du behöver förstyvningar.
Menar du ha skruvad bakram? Känn in kombinationen med skruvad vagga på h sida. Har du sett såna där ledade leksaksormar i plast? Det blir du på vägen det. Tom att avlägsna fotpinneplattorna, (för tillbakaflyttat), ger vingel av sensationella mått. Förstår om du inte vill berätta allt men lite om hur du tänker, kanske?
Inte elak, värnar bara om din fortlevnad!
Edit; Positivt att du har en styrdämpare iaf!
Kan ju tipsa om att alla plastsaker folk har i köket blir bra gjutformar. Skålar, muggar, osv.
Sen kapar man upp dom och modelerar vidare.
jag e likadan.. ikea är en guldgruva
för att inte snacka om rusta öb o likn. mycke rostfria pannor o annat skoj
Själv har man gjort en undertail med hjälp av en hink
kylarvingar tillverkade. Istället för att gjuta i glasfiber så snidade jag lite i aluminiumplåt. Nästa vecka ska jag fixa lite med framlyset.
Men den gör ju sig så bra som ensits cutsMen jag använder bara hinken som gjutform... den ska inte sitta kvar.
Men den gör ju sig så bra som ensits cuts
kylarvingar tillverkade. Istället för att gjuta i glasfiber så snidade jag lite i aluminiumplåt. Nästa vecka ska jag fixa lite med framlyset.
är dettta det första året denna tävlingen går? eller har det gått flera år? isf vem vann föra året? kan ni inte lägga ut en bild på isf... så man vet vad ribban ligger någon stans...
Det här är tredje året vi har tävlingen.är dettta det första året denna tävlingen går? eller har det gått flera år? isf vem vann föra året? kan ni inte lägga ut en bild på isf... så man vet vad ribban ligger någon stans...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|