Ställa hojen på farsan?

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Peterlan skrev:
2634894 Och det beror på?? Ser att du kraschat en 929:a. Kan premierna ha nåt samband med såna som du kanske?
du din lilla fjant lika väll som du har rätt att yttra dig så har jag det ..
bara för det har du inte rätt att döma mig .
bara för att jag har kraschat en hoj ..
du vet inte varför å anledningen till det ..
detta kommer jag inte heller ta med dig ,,
men lika väll innan dömer mig,så kan jag säga att hojen som e kraschad hade jag på mitt namn å denna hojen som jag äger i idag e på mig oxå ..
men om killen vill skenförsäkra så e det upp till han å ingen annan ...
han får ta konsekvenserna ...
så du behöver inte sitta bakom din lilla dataskärm å tro att du e nån .,
FJANT :D

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
changco1 skrev:
2635652Har man ett jobb med ok lön ska det finnas en sportmössa att ha råd att ha en hoj.
Alla som har ett normalavlönat jobb har råd att ha hoj. Däremot kanske inte alla har råd att ha R-hoj, vilket är helt rimligt. Inte för att sporthojsägande per definition är en klassfråga, men för att R-hojar kostar mer än andra hojar att äga (läs: försäkra) - varpå det sekundärt blir en klassfråga, eller iaf en fråga om ekonomi.

Att säga att alla bör ha råd med sporthoj är ungefär lika rimligt som att säga att alla bör ha råd med en Ferrari Testarossa, en Piper PA28 eller en helrenoverad hästgård på Onsala...

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Varför ballar alltid diskussioner om försäkringar ur?:va

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Hoj
F4 Izzle
fö-bol kan va riktigt griniga med sk försäkrat intresse (skenförsäkring) kollade själv upp möjligheterna att göra nåt liknande men nu när jag har
klotat min hoj för ett par mån sen o nu e jag förbaskat glad att den stod helförsäkrad på mig själv! det lönar sig i längden, för det e bara en tidsfråga och då vill ha ryggen fri! :tummenupp

sticke

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
P-G skrev:
2634914 Så är det nog, sen brukar ju folk som gör antisemitiska uttalanden inte tillhöra begåvningsreserven direkt...:7peta[/QUOT
det va lite ironi i det hela ..
ta det med klackspark ..
du behöver inte gråta...

lorkan skrev:
2635061 Ja, du kan vara inne på ett spår där. Att han antisemit och dum i huvudet är säkert kopplat till det.

men snälla du ..
du känner inte mig ..
å tro inte att jag e som dom andra ..
här inne. jag tar inte din skit ..
vill jag få tag i dig så får jag det ..
så lägg ner med påhopp ...

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Travel skrev:
2635562 Nedanstående text klippt från IF, enligt den verkar det ok att försäkra på annan person men med vissa vilkor:

1. Om annan än fordonets ägare/försäkringstagare eller person som inte är folkbokförd på försäkringstagarens adress har MC:n i sin besittning och skada uppstår, gäller försäkringen med dubbel självrisk enligt aktuellt skademoment. Dubbel självrisk gäller också om vagnskada inträfffar och föraren är under 25 år.
Nej, det är inte det som står i texten. Det står att du får låna ut hojen men att självrisken blir dubbel om någon som inte bor på samma adress lånar den eller om låntagaren är under 25 år.

Man kan enligt lag inte försäkra någon annans egendom. Sen kvittar släktband, folkbokföringsadress och allt annat som hittas på i tråden. Vill du försäkra den lagligt på morsan så får du gifta dig med henne. Vilket är ungefär lika lätt som att skenförsäkra lagligt.

Det finns inga genvägar.

zajtar skrev:
å tro inte att jag e som dom andra ..
här inne. jag tar inte din skit ..
vill jag få tag i dig så får jag det ..
E du en tuffing, ett råskinn?

Last edited:

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Bingo skrev:
2636243 Nej, det är inte det som står i texten. Det står att du får låna ut hojen men att självrisken blir dubbel om någon som inte bor på samma adress lånar den eller om låntagaren är under 25 år.

Man kan enligt lag inte försäkra någon annans egendom. Sen kvittar släktband, folkbokföringsadress och allt annat som hittas på i tråden. Vill du försäkra den lagligt på morsan så får du gifta dig med henne. Vilket är ungefär lika lätt som att skenförsäkra lagligt.

Det finns inga genvägar.

E du en tuffing, ett råskinn?
det har jag aldrig sakt jag lika snäll som ett lam :D

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Santo skrev:
2632241 Grejen med SH är att dubbelmoralen finner sig i sitt esse här:

Skenförsäkring - NEJ!
Svartjobb - Ja, klart som fan!

Vad är sskillnaden. Skulle någon vänlig själ kunna upplysa mig mindre vetande... :rolleyes:

HAHAHA så jäkla bra sagt...DUBBELMORALEN är ju rätt så stor här inne...

Och hur många här inne har egentligen inte den på sin farsa??? tror ju inte alla 21-24åringar här inne med nya gixxer och r1:eek:r går och pröjsar 35 000:-halv/halv........

Och till alla moral FJANTAR med husa/Ktm motarder som står allt ifrån 8Kw till 15Kw ni skenförsäkrar inte då eller?????

Så alla som bara tjatar om det om och om igen SHUT THE FUCK UP:tungan

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
zajtar skrev:
2636248 det har jag aldrig sakt jag lika snäll som ett lam :D
Det är bra. Snälla människor är roligare än stygga människor :pannkyss

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Mr_Mike skrev:
2636251 HAHAHA så jäkla bra sagt...DUBBELMORALEN är ju rätt så stor här inne...

Och hur många här inne har egentligen inte den på sin farsa??? tror ju inte alla 21-24åringar här inne med nya gixxer och r1:eek:r går och pröjsar 35 000:-halv/halv........

Och till alla moral FJANTAR med husa/Ktm motarder som står allt ifrån 8Kw till 15Kw ni skenförsäkrar inte då eller?????

Så alla som bara tjatar om det om och om igen SHUT THE FUCK UP:tungan

Varför ska man vara tyst när man tycker något är fel? Skit ska skit ha, jag får jämt ta skit men jag är en skit så då kan alla andra skitar också ta lite skit.

Ni som tycker det är orättvist dumt att stekarn har råd med en ny R1a både att köpa och äga medans killen i förorten måste skena för att ha råd och tycker det är ok.

Tycker ni det är lika orättvist när en snorunge skenar och en annan snorunge lever snålt och har två extra jobb för att ha råd med sin försäkring?

Så vem är moralkärring egentligen? Så länge det gagnar mig så skiter jag i alla andra, det kom man väl ur i trotsåldern eller?

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Anderzzon skrev:
2636303 Varför ska man vara tyst när man tycker något är fel? Skit ska skit ha, jag får jämt ta skit men jag är en skit så då kan alla andra skitar också ta lite skit.

Ni som tycker det är orättvist dumt att stekarn har råd med en ny R1a både att köpa och äga medans killen i förorten måste skena för att ha råd och tycker det är ok.

Tycker ni det är lika orättvist när en snorunge skenar och en annan snorunge lever snålt och har två extra jobb för att ha råd med sin försäkring?

Så vem är moralkärring egentligen? Så länge det gagnar mig så skiter jag i alla andra, det kom man väl ur i trotsåldern eller?

Va GÖTT äter du skit till frukost med eller:tungan

Ne men jag menar va FAN, det hjälper ju inte att 2000st sitter här och gnäller om att den ena gör si och den andra gör så...

Om alla bara sköter sitt och vet med sig att man själv gör rätt/fel så behöver man ju inte sitta här och gnälla sen...

Skenförsäkrar man så får man ju med ta konsekvenserna ifall FB bolaget vägrar betala ut något, Thats LIFE...........

///micke

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Mr_Mike skrev:
2636317 Va GÖTT äter du skit till frukost med eller:tungan

Ne men jag menar va FAN, det hjälper ju inte att 2000st sitter här och gnäller om att den ena gör si och den andra gör så...

Om alla bara sköter sitt och vet med sig att man själv gör rätt/fel så behöver man ju inte sitta här och gnälla sen...

Skenförsäkrar man så får man ju med ta konsekvenserna ifall FB bolaget vägrar betala ut något, Thats LIFE...........

///micke

Sant, men ställer man en dum fråga så får man räkna med många dumma svar. Vilket dessa 7 sidor borde ha bevisat för trådstartaren. Han verkar ju dessutom ha fattat vinken och kommer förhoppningsvis inte att ställa hojen på sin far då han riskerar att bli utan nedsättning. Vilket han inte verkade vara medveten om innan han ställde frågan...

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
zajtar skrev:
2636222 du din lilla fjant lika väll som du har rätt att yttra dig så har jag det ..
...massa dynga.....
så du behöver inte sitta bakom din lilla dataskärm å tro att du e nån .,
FJANT :D

Appappapp... Har du sånt humör i trafiken också? Isåfall borde du tagga ner innan du sätter dig i ett fordon bland dina medtrafikanter, så du inte orsakar nån olycka.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Peterlan skrev:
2636423 Appappapp... Har du sånt humör i trafiken också? Isåfall borde du tagga ner innan du sätter dig i ett fordon bland dina medtrafikanter, så du inte orsakar nån olycka.

a men herregud har du så mycket begär att du vill utrycka dig här på forumet ..hehhe tro mig det e inte jag som e farlig i trafiken ..jag har inte fått körkortet serverat i cornflakes paketet,
men du jag bjuder på att du får yttra dig ,då kanske du kan lägga dig skönt i sängen å känna ,idag har jag gjort nåt bra,IDAG HAR JAG SAGT ATT NÅN E FARLIG I TRAFIKEN...:yoparty :yoparty

Lam-Kaka skrev:
2636278 Nu lägger vi ner de elaka tonera och det gäller alla.. nu ska vi :pannkyss istället och föra en dialog utan bråk.
jag e alltid snäll .. men ja e så trött på alla ska tala om för alla andra va dom får å inte får göra .. sköt er själva så blir det en bättre värld

Bingo skrev:
2636275 Det är bra. Snälla människor är roligare än stygga människor :pannkyss

ja du det kan du ha rätt i :pannkyss

Last edited:

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Hyabusa 480+...
Anderzzon skrev:
2636407 Vilket dessa 7 sidor borde ha bevisat för trådstartaren. Han verkar ju dessutom ha fattat vinken och kommer förhoppningsvis inte att ställa hojen på sin far då han riskerar att bli utan nedsättning. Vilket han inte verkade vara medveten om innan han ställde frågan...

eller så fattade han att det visst går bra att ställa den på farsan, OM fb skrivit i kontraktet att det går bra han lånar ut den....och därmed tjänat en slant också!!!!!!!!!!

Försäkra på vem du vill, men räkna med lite högre självrisk om du klantar dig...:tummenupp

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
changco1 skrev:
2635652 Nog för att jag har min hoj på mig själv, men inte ska man behöva bli 30 för att ha råd att köra en r hoj, tycker det är ganska sjuka premier på dom som är unga, förstår om man har ca 2000kr i månaden i trafik och ställer den på far mor osv. Men har man en helförsäkrad hoj på farsan då går man nästan över gränsen. Hellre bor jag i en skokartong än säljer hojen.
Har man ett jobb med ok lön ska det finnas en sportmössa att ha råd att ha en hoj.

:hej hej hej HAHAHa

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Dags att lägga ner nu... Pajkastningen blir bara värre o värre...

Hur mogna är folk på SPH egentligen..?

Ja kom igen, ös på lite på mig med nu då =)

Kimmen.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...