Eniac
Hojåkare i exil
Finns idioter till allt.
Den token förtjänar en kJettIng i TacKet!
Den token förtjänar en kJettIng i TacKet!
Vad hade gubben för hoj förresten? Bara lite nyfiken då 12000 kr för ett kyl låter rätt mycket.
Jodå, det finns dokument där man signerat och avsagt sig att kunna göra anspråk på ersättning från annan deltagare oavsett vem som är vållande. Men Marcells motpart har valt att tolka det på ett annat sätt, rätt mig om jag har fel Marcell.
Detta är såklart en mycket olycklig tillfällighet som drabbade personen med trasig kylare och det är ingen som haft något uppsåt. Men det skulle lika gärna vid ett annat tillfälle kunnat vara en mutter eller skruv från en hoj som gjort samma skada. Det lossnar detaljer från motorcyklar på det sätt som vi kör med dom, oftast inte större nödvändiga delar men små detaljer som upptäcks då och då. Något som sitter fast vid en besiktning kan vara helt löst 5 varv senare. Tar man en promenad runt en bana så blir man förvånad över hur mkt skrot man hittar vid bankanten eller i gräset som lossnat från bilar och motorcyklar.
Xibalba, om det är din enda anledning så har du verkligen missat något. Det är nästan som att avstå från säker sex för att det finns en chans på miljonen att det är hål på kondomen.
Detta är en ytterlighet som jag inte känner till någonsin har skett tidigare under de senaste 10 åren med bankörning.
//Nitrous
Xibalba, om det är din enda anledning så har du verkligen missat något. Det är nästan som att avstå från säker sex för att det finns en chans på miljonen att det är hål på kondomen.
Detta är en ytterlighet som jag inte känner till någonsin har skett tidigare under de senaste 10 åren med bankörning.
//Nitrous
Jag tror att det blir väldigt besvärligt för din motpart att leda i bevisning att det är delar från ditt fordon som skadat hans fordon. Även om det skulle ha saknats en del på din MC (en styrvikt t.ex.) efter körpasset så måste det bevisas utan rimligt tvivel att det i så fall är just det föremålet som orsakat skadan.
Tvingas jag betala så ser det ju genast några nyanser mörkare ut för våra fantastiska arrangörer att kunna fortsätta locka folk till nya bankörningar.
Förlängningen av herrns resonemang blir ju dessutom väldigt absurd. Låt säga att någon av oss tappar en skruv, som någon annan träffar med framhjulet i en kurva med maximalt nedlägg, går omkull och skadas rejält, kanske med maximal otur avlider (väldigt liten risk jag vet, men det händer även de bästa). Om någon då kan bevisa vems skruv detta var och när denna tappas (alla filmar idag?) så kan en förare hållas skyldig för detta och få skaka galler ett par år.
Var nog en bit av en kylare som spräckte ditt visir . Då vet du vem du ska stämmaFinns inget uppsåt och därmed inget brott.
Detta är en ren och skär olyckshändelse som gubben råkat ut för. Tyvärr gäller inga maskinförsäkringar vid bankörning och gubben får vackert pröjsa själv.
Som jag sa till dig tidigare jag kan vittna om att det låg skit på banan och att även jag under denna dag fått ett visir spräckt av något som kom flygande. Har visiret kvar.
Bara Pma om du behöver mina personuppgifter och adress.
För övrigt är det riktigt illa om bandagar börjar befolkas med personer som inte är beredda att stå sitt kast.
Vad jag undrar är vem som lämnat och fått det befogat att från Kronofogden skicka en indrivning.
Kan vem som helst bara traska in till Kronkalle och säga att Herr X är skyldig mig massa deg och vipps så dimper det ner ett inbetalningskort från denna myndighet ?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|