Stämd av annan deltagare efter körning på Mantorp

Status
Ej öppen för fler svar.

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Vilken gubbe.

Kör på. Man är ju nyfiken på vad det är för jeppe...

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
12.000kr för ny kylare och jobb gjort av firma är väl inte så omöjligt? :va

Såvida han inte kör en 1199 eller MV så får du en beggad kylare till en 3-5år gammal hoj för 2,5kkr på bukten så 12loppor är fan enormt...
Tar du dock omkostnader och bla bla så kan du säkert hitta några tusingar till.

Jag fattar inte grejen då han åkt på bana och fått en sak skadad men hojen är uppenbarligen fullt reparerbar för en i rr kretsar struntsumma? Måste vara killen från den där reklamen från 24-karat som är så sjukt dålig förlorare eller något... Tragiskt människa rent ut sagt!

Undrar vad som skulle hänt killen som tappade kylslangen på Mantorp med Team trackday vilket gjorde att 4st kraschade och 2 fick åka ambulans? Spöstraff eller miljonböter kanske....

Om du skulle åka dit på detta Marcell så måste killens namn ut till alla bandagsarrangörer så att han aldrig kan boka en bandag igen!

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Du har råkat ut för en klassisk rättshaverist. Dvs han hämtar sin livsenergi på att driva sånt här, så gå inte honom till mötes en millimeter.
Jag tycker det vore på plats att bandagsarrangören skickar gubben ett kortfattat brev som förklarar deras ståndpunkt, och med infon att gubben inte är välkommen på deras arrangemang framledes.

Jisses alltså. :crash

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Kan du inte ladda upp stämningsansökan med hans namn överstruket. Skulle vara intressant att se hur han argumenterar.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
PM:a mig hans namn så jag kan neka honom från att anmäla sig till de banåkningar jag sköter bokningar för.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Din enda nackdel är att lagstiftaren har avsett att ni ska vara försäkrade av antingen trafikförsäkring eller motortävlingsförsäkring. Jag antar att evenemanget saknar motortävlingsförsäkring och om rätten därmed anser att trafikförsäkring ska gälla så kan du faktiskt anses skyldig till smitning om det anses att du varit med i en olycka.

Det är inte ett troligt scenario men konstigare saker har hänt och jag antar att kärandens resonemang går åt det hållet eller?

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Det låter helt uppåt väggarna, men företräd INTE dig själv utan skaffa en advokat, hemförsäkringen tar normalt iaf en del av det OM det går åt pepparn!
Men försöker du företräda dig själv så ligger du pyrt till, om inte annat för att du går upp mot proffs.
Ser fram emot fortsättningen i detta.

Behåll lugnet och lycka till.

Fredrik

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Snubben kan omöjligt mena allvar med stämningen. Han försöker bara skrämmas o få dig att vika ner dig innan domstolsförhandlingen.

Jag menar... vilken banåkare skulle överleva skammen med att få det förevigat i domstolsprotokoll att man vänder sig till verkstad för att byta kylare på sin hoj?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Din enda nackdel är att lagstiftaren har avsett att ni ska vara försäkrade av antingen trafikförsäkring eller motortävlingsförsäkring. Jag antar att evenemanget saknar motortävlingsförsäkring och om rätten därmed anser att trafikförsäkring ska gälla så kan du faktiskt anses skyldig till smitning om det anses att du varit med i en olycka.

Det är inte ett troligt scenario men konstigare saker har hänt och jag antar att kärandens resonemang går åt det hållet eller?

Det finns tecknad motortävlingsförsäkring som gäller, arrangemanget uppfyller krav för att trafikförsäkring inte behövs.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Går det för långt och inget annat funkar får du väl hävda att "Alla förare i trafiken ska kunna stanna inför oförusett hinder". Alltså han har kört för fort. = "Han är djupt kriminell..."

Hans fel. Inte ditt.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Till Trådstartaren.

Är det ett betalningsföreläggande du fått ?
i så fall är det ett "hot" om att han vill ha ersättning, annars går det till tinget.
och du får reda på om det får vidare eller ej. (jag har själv krävt pengar av en person)

skulle det gå så långt som till tingsrätten, så har nog du större chans till vinst än gubben.
tror inte du har något att oroa dig för

Om du skulle åka dit på detta Marcell så måste killens namn ut till alla bandagsarrangörer så att han aldrig kan boka en bandag igen!
Det tycker jag han kan göra ändå... vem vill ha gubben på bana ?

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Hur jobbigt det än kan låta så kanske du ska låta Tingsrätten bedöma frågan, så det blir ett prejudikat för liknande händelser i framtiden.

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Jisses Marcell, låter inte klokt men jag är tyvärr inte helt förvånad.
En polare "Erik" fick påhälsning av en Duceägare i depån efter Erik "glömde bort" kurvan i slutet på start och målrakan på Gotland Ring i somras. Tydligen passerade Erik lite väl nära föraren av Ducen vilket medförde att han ville påtala för Erik att han skulle få betala alla skadorna på Ducen om det nu var några allvarliga. Tror iof inte att det blev något mer av detta.

Men i ditt fall är det ännu mer luddigt för vem som helst framför honom skulle kunnat plockat upp något skräp från banan med däcket som oturligt nog passerade hans kylare utan att den föraren märkt någonting, hur ska man kunna ansvara för det?

Du får hålla oss uppdaterat med vad som händer framöver.
Jag tycker att det är solklart "olycklig omständighet i leken" men kommer det till tingsrätten vem man inte helt hundra som någon förklarade tidigare i tråden. :gnissla

/Jesper

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...