Att rakryggat stå för det man tycker genom att presentera sina åsikter med sin riktiga profil är inget som ligger i tiden tycks det.
Tillåt mig att gissa att du inte arbetar med serieproduktion.
Så här då:
Vad är det som gör att Toyota är kända för sina driftsäkra fordon?
Honda?
Vad är det som gör att andra tillverkare inte riktigt når / nått upp till den nivån?
Har det verkligen bara att göra med teknisk komplexitet på produkten eller rör det sig om processtänk, att konstruera för produktion, hålla koll på de olika stegen och därigenom få till en driftsäker produkt till ett pris som kunden är beredd att betala?
Det här är inget nytt.
View attachment 439142
Läs följande och ersätt "militära system" och liknande ord med "motorcykel".
Jag tycker att det stämmer förvånansvärt bra...
View attachment 439143
Källa: Snubblade över detta på nätet:
http://www.fht.nu/bilder/Flygvapnet...flyg_publ_dok_driftsak_hos_mil_vap_system.pdf
Den som vill förkovra sig ytterligare inom ämnet kan söka förslagsvis googla på uttrycket "Toyota Production System"...
Där någonstans ligger grunden.
Det är inte enbart en fråga om att tillverkaren jagat kostnader.
Det kan vara så att man inte har råd att utveckla färdigt. Eller att man kanske helt enkelt räknar med ett visst "svinn" på vägen...
Orsakerna är troligen minst lika många som de tillverkare som stupat på vägen...
Vad är det som gör att Toyota är kända för sina driftsäkra fordon?
Jamen gör då det, stäm KTM, istället för att skriva på SH.Jag funderar på att stämma KTM eftersom man vet om att man producerar hojar med undermålig kvalitet och inget gör åt saken.
Känns som Ulvhamne har rätt. Någon, kanske till och med ett företag som använder SH för att svartmåla en konkurrent. Jävligt oroande trend om det ligger någon sanning i det.Vad är det jag missar? TS postar sitt inlägg 15:28. Bojje dissar honom 15:30. På 2 min hinner jag knappt gå pissa. Sure, ni verkar ha rätt (igen) eftersom TS inte har svarat men varför, kan inte någon förklara, reggar man sig på ett forum för att skriva ett enda inlägg och sen inte följa upp det?
Och folk anklagar mig för att vara misstänksam och ifrågasätta folk som skriver negativt om KTM.....
Den första reggade sig från en fast IP tillhörande ett företag i mcbranchen. Den andra reggade sig med en anonym VPN lösning. Denna har jag inte behörighet att se hur den reggade sig, det får swedie göra.
Är det sekretessbelagt vilket företag det rör sig om?
Nu blir jag säkert anklagad för att vara troll eller liknande men det är jag inte.
Den första reggade sig från en fast IP tillhörande ett företag i mcbranchen.
Eftersom att man inte hänger ut en enskild privatperson utan ett helt företag så ser jag inte problemet med att avslöja vilket företag det rör sig om.Även jag undrar om SH eller Doktor Borsiin begår något brott om namnet på detta företag skulle råkas publiceras...? Sannolikheten att alla dessa "hata KTM" trådar har samma källa är knappast försumbar.
Mitt förslag är att lämplig moderator lägger in en funktion där det inte går att posta nya trådar under första kvartalet som medlem och att man dessutom blir stenhårda i modereringen av inlägg som baktalar näringsidkare.
Haha, tänkte precis på ett gammalt citat från trolltyg i tomteskogen.. trollmamma säger "Ser du inte skillnad på en tomte och en svamp?" trollungarna gjorde inte de men här på SH ser vi fan skillnad på tomtar och troll Höhö
Skulle ju kunna vara en bra idé i samband med reggande av konto. Däremot efter det så bör man nog ha det fritt.I vissa andra forum jag är med tillåter dom inte VPN, och att admin ska kunna kolla vem man är.
Kanske nåt att tänka på här så vi slipper detta?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|