Men turban-snubbarnas religion kräver ju att dom ska ha en sorts dolk med sig åxå.mb skrev:Så jäkolusiskt svårt kan det inte vara att visa lite tolerans mot andra kulturers seder.
mb skrev:Så jäkolusiskt svårt kan det inte vara att visa lite tolerans mot andra kulturers seder.
War-psycho skrev:Av flera skäl...
Ett av dom är att det luktar fan när dom läggs in, för oss som inte snusar.
Ett annat är att det inte heller sköts snyggt när dom ska ut, snus & slabb fan överallt.
(Kanske acceptabelt för snusare, men knappast trevligt för oss andra.)
På lektionstid ska man koncentrera sig på sina studier, och inte joxa med andra saker.
Det finns flera skäl... men orkar inte berätta alla, för jag tror inte du skulle vilja förstå iallafall.
(Inget personligt påhopp, men det brukar vara så med snusare/rökare, att dom inte vill respektera andras syn på saken.)
Nä, men ändå så missköts det...heimdal skrev:beror lite på hur kass man är också.. kan ju lägga in den innan lektionen..
spotta ut den på toaletten.. utan å slabba e ju inte helt omöjligt
War-psycho skrev:Nä, men ändå så missköts det...
Snusare begriper inte hur starkt det luktar för icke-snusare när prillan läggs in, och verkar vara helt blinda för allt snusk som lämnas kvar i lokalerna efteråt.
Jag har arbetat som lärare i en gymnasieskola, och märker direkt när snus kommer fram längst bak i klassrummet, trots att jag står vänd mot tavlan.
(Och mitt luktsinne är ganska dåligt.)
Sen hittar man snusprillor överallt i plugget, men det är aldrig nån snusare som säger att HAN slabbar.
Att vara elev är ett privilegium, inte en rättighet.
Folk som arbetar med att ge dig en utbildning ska respekteras, liksom dina klasskamrater.
Som jag tidigare har sagt, det spelar ingen roll hur duktig du är med ditt snusande, det är ändå respektöst & ohövligt mot dina medmänniskor i klassrummet.
(Jag kan ju pissa i en mugg i klassrummet utan att spilla, men det är säkert inte poppis för det.)
Victor skrev:Finns det nått praktiskt skäl för att man inte ska få ha huvudbonad på sig?
Mattanter i skolkök har ju det av hygienskäl har jag för mig.
Jag tycker det är så 1800-tal att man inte får ha mössa på sig.
Markus skrev:Skicka ett mail på info@minervaskolan.se och uttryck erat stöd för en av få som vet innebörden av civilkurage.
Snart slår Partiets organ "Skolverket" tillbaka mot de olydiga igen:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=531784&previousRenderType=6
twinner skrev:Håller med
Situationen har ingenting med civilkurage att göra, tyvärr.
Det är ingen som tvingat dig till sånt urbota korkat beslut att börja snusa.heimdal skrev:hehe.. jo.. men då är de ju snusarna som missköter sig lite..
alla är vi olika.. sen bror de väl lite på om man kör med blöjsnus eller inte .. för de kladdar inte på långa vägar lika mkt..
men okej att man inte ska lägga in / ta ut snus i klassrummet.. men de gör väl inget om man har snus under lektionen?
Nä, Sverige är ju ett fritt land, så då kan jag ju få supa när jag vill, även i jobbet, fisa & rapa när jag är bortbjuden på middag, stövla in med kängorna på din heltäckningsmatta när jag hälsar på m.m.Chris Ash skrev:Om folk har huvudbonader inne. Hur påverkar det era liv?
Jag tycker man borde få välja klädsel helt själv, utan inblandning från en massa låtsaspappor och tomtar som pratar om "hyfs" och "disciplin", gå och kamma er, detta är det fria landet Sverige år 2006.
War-psycho skrev:Nä, Sverige är ju ett fritt land, så då kan jag ju få supa när jag vill, även i jobbet, fisa & rapa när jag är bortbjuden på middag, stövla in med kängorna på din heltäckningsmatta när jag hälsar på m.m.
Eller varför inte stå utklädd som läderbögen från norrland, när man håller lektion ?
Du har rätt, vi gör som vi vill.
Nu ska jag ut å kräkas på grannens bil.
Just det... vi avskaffar polisen också.Chris Ash skrev:Var och en tolkar begreppet frihet som de har förstånd till....
Chris Ash skrev:Om folk har huvudbonader inne. Hur påverkar det era liv?
Jag tycker man borde få välja klädsel helt själv, utan inblandning från en massa låtsaspappor och tomtar som pratar om "hyfs" och "disciplin", gå och kamma er, detta är det fria landet Sverige år 2006.
War-psycho skrev:Nä, Sverige är ju ett fritt land, så då kan jag ju få supa när jag vill, även i jobbet, fisa & rapa när jag är bortbjuden på middag, stövla in med kängorna på din heltäckningsmatta när jag hälsar på m.m.
Eller varför inte stå utklädd som läderbögen från norrland, när man håller lektion ?
Du har rätt, vi gör som vi vill.
Nu ska jag ut å kräkas på grannens bil.
Att du inte ser kopplingen, är för du antagligen inte läst inlägget som jag svarade på.Victor skrev:Ska jag vara ärlig så ser jag inte kopplingen mellan att förbjuda keps, slöja eller vad det nu kan vara och det du skriver.
Eller det kanske inte är keps som är problemet, bara slöja och andra konstiga saker som dom där muslimerna håller på med?
Jag tycker också att att det är lite fel att man får ha slöja men inte keps på sig men allvarligt talat, spelar det nån roll för undervisningen? Varför inte tillåta båda lixom.
Jag skulle iofs ha varit tacksam om man inte fick ha mjukisbyxor på sig i mellanstadiet. Det hade nämligen jag och jag blir fortfarande mobbad för dom bilderna.
War-psycho skrev:Att det i västerländsk kultur anses vara ohövligt att inte ta av sig hatten, när man kommer hem till någon.
Varför kan inte invandrare respektera vår kultur och våra seder, lika gärna som vi ska respektera deras ?
Ni behöver inte svara på dessa frågor, men kan ni åtminstone försöka förstå varför dessa regler har uppkommit ?
Men klipp dig då, förbannade hippieunge !!!mp_87 skrev:...Själv tycker jag det är jäkligt skönt ibland på mornarna att bara slänga på mössan istället för o fixa med frillan o ha sig. Sen om man måste ta av den ser det ut som ett helvete, o dessutom jobbigt för tex. mig som då har rätt långt hår så det kliar i hela facet när det bara hänger fram...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |