Skydive
Sporthojsnörd
Ja nu får det fan va nog.. 4e stöldförsöket på hojar denna vecka på Wahlbergsgatan i hammarby!
Kl 06.00 blir jag väckt av en granne som ser en mc köra upp och ned på vår gata. Misstänkt tjuv (har börjat med grannsamverkan)
Jag drar ut som ett skott (väldigt yrvaken, sovit 3h)
- Vad gör du frågar jag
- Letar
- Letar efter vadå?
- Min stulna r1 säger han..
Medans vi pratar går han nedåt till sin hoj från en port där det står en GSXR...
kollar då på hans hoj och ser att den är tjuvkopplad med skruvmejsel.
Greppar mejseln och förs´öker stänga av hojen men den lossnar.
Han gasar upp som satan och kör på mig (jag står framför) så jag nästan drar omkull.
Signalement:
- Han körde runt på en röd Endurohoj med högt avgassystem. Han inte se märke men den är tjuvkopplad med skruvmejsel. hojen hade dessutom en packbox av hårdplast där bak.
- Mannen är i 40års åldern och ser lite "rökig" ut dvs sliten. Lite skäggstubb, smalt byggd, kort hår (tror det va ljust/grått) hade kepps, Svenskt ursprung.
Han bar vid tillfället en vit/röd/svart träningsoverall med uppdragna ärmar
INGEN HJÄLM
Nu är jag så jävla trött på det här.. har en annan tråd från det tidigare stöldförsöket. ´Bor ni i Skarpnäck, Hammarby, Dalen och ser någon som passar in på denna person (eller på signalementet i den tidigare tråden) så ring mig, djävligt fort om det ska vara någon idee!
Nästa gång är han på DIN hoj för han lär inte våga sig hit igen iaf!
Det är trotts allt 3e gången denna vecka...
PMa för mitt nummer!!
//
Kl 06.00 blir jag väckt av en granne som ser en mc köra upp och ned på vår gata. Misstänkt tjuv (har börjat med grannsamverkan)
Jag drar ut som ett skott (väldigt yrvaken, sovit 3h)
- Vad gör du frågar jag
- Letar
- Letar efter vadå?
- Min stulna r1 säger han..
Medans vi pratar går han nedåt till sin hoj från en port där det står en GSXR...
kollar då på hans hoj och ser att den är tjuvkopplad med skruvmejsel.
Greppar mejseln och förs´öker stänga av hojen men den lossnar.
Han gasar upp som satan och kör på mig (jag står framför) så jag nästan drar omkull.
Signalement:
- Han körde runt på en röd Endurohoj med högt avgassystem. Han inte se märke men den är tjuvkopplad med skruvmejsel. hojen hade dessutom en packbox av hårdplast där bak.
- Mannen är i 40års åldern och ser lite "rökig" ut dvs sliten. Lite skäggstubb, smalt byggd, kort hår (tror det va ljust/grått) hade kepps, Svenskt ursprung.
Han bar vid tillfället en vit/röd/svart träningsoverall med uppdragna ärmar
INGEN HJÄLM
Nu är jag så jävla trött på det här.. har en annan tråd från det tidigare stöldförsöket. ´Bor ni i Skarpnäck, Hammarby, Dalen och ser någon som passar in på denna person (eller på signalementet i den tidigare tråden) så ring mig, djävligt fort om det ska vara någon idee!
Nästa gång är han på DIN hoj för han lär inte våga sig hit igen iaf!
Det är trotts allt 3e gången denna vecka...
PMa för mitt nummer!!
//
Last edited: