Störiga tråden.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Jag är duktigt störd på DIF ikväll...man väljer att nyttja Hovet i kvalet mot Leksand, och tilldelar LIF-supporters 160 biljetter (historik, 10.000 tokiga masar gjorde om globen till hemmaarena sist det begav sig, då mot AIK, det är något dessa 10.000 drömmer om att göra igen, och det vet DIF).

Man skyller på att globen skulle vara bokad (är tydligen inte så enligt obekräftade källor), och man vill hålla hemmamatchen tillgänglig för sina fans...

Vekt, lamt och bara fruktat....beige.

Oväntat lågt, men nu lär väl alla medel tas till för att mesta mästarna skall tillbaka i finrummet...fjollor.

Eller så är det förberedelser för något musikevenemang i Globen i helgen. :rolleyes:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Eller så är det förberedelser för något musikevenemang i Globen i helgen. :rolleyes:

Det är över en vecka innan :p
Det ända som är inplanerat på globens evenemangslista är Top Gear live 2 dagar innan, tror nog man hinner få iordning hallen för lite ishockey på två dagar faktiskt :D

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
ARGH! Du skrev ju idag! Då antog jag att det var idag! Och nej, hockey är för brudar och bögar! :mad:

:rofl

Men eftersom jag varken gillar killar, eller är chey - men älskar hockey (helst sådan från Leksand då) så är min enda slutsats att du har fett fel. :mattias

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Det är över en vecka innan :p
Det ända som är inplanerat på globens evenemangslista är Top Gear live 2 dagar innan, tror nog man hinner få iordning hallen för lite ishockey på två dagar faktiskt :D

Det är alltså den 19:e? Top Gear tar nog ett bra tag att packa ihop, dom har många trailers med sig, och säkert nå särskilt golv som ska tas upp igen. sånt tar dig, sen ska ju rinken upp igen också. :gnissla

För övrigt bryr jag mig inte alls om håkky! :4skrika

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Stör mig på svenkar som inte tycker om hockey och ännu mer på de som är sportintresserade men väljer att lägga sitt intresse på fotboll.

Vi är bra på en sport i detta land o folk väljer att kolla på det vi är totalt jävla sopsämst i.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag stör mig nåt infernaliskt på "fuskbyggarna". Ett potentiellt bra program som fördärvas av en hånskrattande nippertippa som Timell. Än värre blir det när han gång på gång upprepar "vi fixar det här", ända tills han får en kram eller får offren till att lipa.

Sen kommer hans anhängare... Dessa jävla söderkisar "hö hö hö! här vare skit. allt är åt hälvätä. hö hö hö! detta ska man lämna åt rikti´a grabbar som vet va´rom pysslar me´." :död

Självgoda as!

Det finns dock ett underhållningsvärde i den patetiska vinklingen och det faktum att byggena ofta är "modifierade" när det visas hur illa det är.

Men tråkigt att de fjantat till en programidé som skulle göra nytta.
Det finns en hel del klåpare i branschen och det skulle duga gott att göra seriösa program om dem.

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Chief Drifter
*Gubbar som kommer in på mitt jobb och pratar med mig som att de har koll på saker och ting och gärna sätter sig på en för att verka kunniga och "har varit med länge"-erfarna när de i själva verket inte har en jävla aning om vad de pratar om.

*Gubbar som av okänd anledning är negativt inställda till allt de tar sig an.

*Tant som diskuterar med tant i evigheter om viktiga saker såsom att bananerna på ICA inte var lika fina som förra veckan eller berättar länge om hur de var väldigt nära att råka ut för en olycka när de skulle gå över de livsfarliga kullerstenarna på torget förra månaden.

*Gubbar som grimaserar så fort någonting är det minsta jobbigt. Det kan vara en vindpust.

*Gubbar som konstant visar tänderna när de lyssnar för att de hör dåligt.

*Gubbar och tanter som skämtar om något som är astråkigt och sen skrattar högt åt sitt eget skämt. Skämtet är troligen också något om man redan visste att de skulle säga eftersom alla säger samma sak och borde därför inte få klassas som ett skämt. Ex: Det blåser ute. "Nu får man hålla i hatten! HehaHeheaa"

*Gubbar som mumlar och pratar med sig själva när de går själva på gatan eller i en butik. Bitterfittor helt enkelt.

*Personer som blänger och letar efter bläng. Råkar man blänga tillbaka så vill man tydligen bråka.

*Personer som inte kan uttala saker rätt. Jag jobbade på hemglass för många år sedan och sålde en glass som hette "Choko Crisp". Jag fick genomlida "Coco chips", "Croko cips", "Cocos Chips" och alla möjliga jävla hädelser.

*Svengelska. Jag vet att folk inte alltid har en talspråklig talang, men vissas svengelska är fan helt bedrövlig.

*Särskrivning. Hur svårt kan det vara? Uttalas ordet som ett ord så skrivs det UTAN UNDANTAG som ett ord också. Jag ser särskrivning som en brist på hjärna.

*OMG-fjortisar och framför allt deras statusuppdateringar på facebook. Jag har en lillasyster i denna ålder och det börjar klia och rycka i hela min kropp när jag se mitt eget kött och blod fylla min startsida på facebook med hjärtan och utropstecken.

*Folk som andas.

*Tanter och gubbar i trafiken som inte har någon som helst jävla aning om vad de håller på med.

Listan kan bli mycket lång..

sportbike

Guest
Trafikrapporten på Radio Stockholm, alla händelser i hela länet ska rapas upp på elva sekunder med ett satans basdunk i bakgrunden.
Vad säger människan egentligen?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Stör mig på svenkar som inte tycker om hockey och ännu mer på de som är sportintresserade men väljer att lägga sitt intresse på fotboll.

Vi är bra på en sport i detta land o folk väljer att kolla på det vi är totalt jävla sopsämst i.

Jag stör mig iofs inte på genuint intresserade människor som gillar hockey å fotboll. Stör mig däremot på låtsasfolket som känner sig tvingade att kolla/följa detta "för att passa in".

Tycker själv att nästan alla lagsporter är så fruktansvärt tråkiga att jag får lust att kniva mig själv i ansiktet om jag skulle råka se lite.

sportbike

Guest
Jag stör mig iofs inte på genuint intresserade människor som gillar hockey å fotboll. Stör mig däremot på låtsasfolket som känner sig tvingade att kolla/följa detta "för att passa in".

Tycker själv att nästan alla lagsporter är så fruktansvärt tråkiga att jag får lust att kniva mig själv i ansiktet om jag skulle råka se lite.

Kan bara hålla med.
Stör mig nu när jag kom att tänka på det, att om jag ramlar in i korvkiosken för att tjaxxa en slang med halka, så får jag frågan: -Ey mannen, ska du se matchen ikväll?
- Vilken match?
- Fotbollsmatchen såklart, nu tar vi dom asså !!!
- Jag är inte intresserad av fotboll, svarar jag, men lik förbannat får jag höra allt om hans lag, vem som gör vad, hur många matcher dom vunnit och bla bla bla....
Hallå :död

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Folk har ju lärt sig att lyset är energi.
150 watt extra på drivhjulen.
Hell yeah.

haha.. En kille jag känner sa precis det när jag påpekade att han glömt tända lyset. Samt så resonerade han om att det var ännu mer eftersom bilgeneratorn har så dålig verkningsgrad.

Jag försökte förklara för honom att bilgeneratorns dåliga verkningsgrad beror på dess fläkt som inte slutar snurra även om han släcker lyset men det hjälpte inte för i Mercedes manual stod det minnsan precis som han sa att man skulle spara bränsle genom att släcka lyset dagtid.

Sen tror jag eg de släckta lysena främst beror på alla sidoimporterade bilar som rullar i Sverige numera. Dom saknar ljusautomatiken som länge varit standard i de svensksålda bilarna.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R

Tur att man har Finskt ursprung så man skita i allt annat än motorsporten då!

Sverige är ju i princip överlägset bäst på curling (iaf. damernas landslag) så det borde ju locka det med? :rolleyes:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...