Störiga tråden.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
...mm det är viktigt att jämföra sig med andra för att själv framstå i bättre dager...

Då ska man ju jämföra sig med indier eller pakistanier. Herrejösses vilken engelska. Man kan ju iaf tycka att Indien som varit brittisk koloni ett tag borde ha lite koll på språket iaf. >.<
Jag får prata med lite indier eller pakistanier över telefon var 8:e vecka ungefär, så lite bättre engelska från dem hade varit bra för humöret. :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
...mm det är viktigt att jämföra sig med andra för att själv framstå i bättre dager...

Vad jämför du med?
Infödda engelsmän?
Ja det kan tänkas att dom är något bättre än en svensk på engelska, dom är ÅAS jävligt kassa på svenska som regel...

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Då ska man ju jämföra sig med indier eller pakistanier. Herrejösses vilken engelska. Man kan ju iaf tycka att Indien som varit brittisk koloni ett tag borde ha lite koll på språket iaf. >.<
Jag får prata med lite indier eller pakistanier över telefon var 8:e vecka ungefär, så lite bättre engelska från dem hade varit bra för humöret. :D

du menar att humor inte är bra för ditt humör? :va

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
...då kanske ni ska ge honom en pruttkudde som han emellanåt kan avreagera sig på :rolleyes:

Jag tänkte mig nåt mer åt hållet "SH-sumodräkt-fighting" i Humlegården till sommaren.

Anmälda hittills:
1. Bettskena
2. Carnivore
3. Magniffen (måste väl ställa upp nu...) :gnissla
4. GuW (självskriven norrlänning - jag vill ha ett norrlandsderby)
5. ...?

Allsmäktig domare: Skägget såklart :mattias
Snygg paus-brewd i bikini: d1ce :tuttar

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
pudelns kärna är att under tiden tanken rusar från synapserna för att sedan mumlas fram av munnen, så har tanken (det låter som jätteschysst engelska) blivit försvenskat just för att det inte är modersmål. det är inte 'vardag för munnen'.

bara för att vi KAN engelska, behöver det inte LÅTA som engelska. snarare någon mix.

svenskar låter som svenskar som pratar engelska, bara ett litet fåtal som låter som britter/jänkare.

Då har vi helt olika uppfattningar om hur språket skall användas.
Flera gånger har jag använt engelskan i internationella sammanhang utan att ha problem med förståelsen trots att övriga varit finnar, tyskar, indier malajsier, jänkare eller/och engelsmän.
Däremot har ofta engelsmän problem att göra sig förstådda.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Då har vi helt olika uppfattningar om hur språket skall användas.
Flera gånger har jag använt engelskan i internationella sammanhang utan att ha problem med förståelsen trots att övriga varit finnar, tyskar, indier malajsier, jänkare eller/och engelsmän.
Däremot har ofta engelsmän problem att göra sig förstådda.
Är du verkligen säker på alla inblandade förstod? Helt och fullt, dessutom? Det gemensamma för alla du nämner och som nog är förklaringen till att engelsmännen inte gör sig förstådda, är att de andra högst sannolikt pratar en mer nyanslös engelska än engelsmännen. Mycket försvinner om man inte har tillräckligt "hög upplösning" på sitt språk.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Tjaa, hade det inte varit för att de ringer klockan 2-3 på natten och pratar rotvälska så hade det faktiskt varit lite humor över deras uttal.

Inte mycket humor när den överlastade supporten på jobbet föreslår...."Vi kan koppla dig till engelskspråkiga supporten i Chennai, så behöver du inte vänta!"
Jag: Helst inte...vill inte delta i ngt ömsedidigt slöseri med tid.
Supporten: Kan förstå det.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Inte mycket humor när den överlastade supporten på jobbet föreslår...."Vi kan koppla dig till engelskspråkiga supporten i Chennai, så behöver du inte vänta!"
Jag: Helst inte...vill inte delta i ngt ömsedidigt slöseri med tid.
Supporten: Kan förstå det.

Och i mitt fall är det jag som får ta emot supportsamtal från samma ställe. Du kan tänka dig vilken roande natt man får när folk ringer därifrån. Senast fick jag ett samtal där jag efter några minuters pratande hade följande meningsutbyte:
Indier: Nätverket är felkonfigurerat!
Jag: Har ni testat att laga konfigurationen?
Indier: Det har vi inte tid med!
...
30 minuter senare (varav jag spenderade alla 30 minuterna med att försöka få den första indiern att förstå att han nog borde testa att laga configen) säger en driftig indier (en annan) med stolt röst "Jag testade att laga konfigurationen, nu funkar det!"
...
>.<

FFS!

Och då hade de redan spenderat 2.5 timmar med att försöka laga felet när de ringde mig. Vad i helvete?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Och i mitt fall är det jag som får ta emot supportsamtal från samma ställe. Du kan tänka dig vilken roande natt man får när folk ringer därifrån. Senast fick jag ett samtal där jag efter några minuters pratande hade följande meningsutbyte:
Indier: Nätverket är felkonfigurerat!
Jag: Har ni testat att laga konfigurationen?
Indier: Det har vi inte tid med!
...
30 minuter senare (varav jag spenderade alla 30 minuterna med att försöka få den första indiern att förstå att han nog borde testa att laga configen) säger en driftig indier (en annan) med stolt röst "Jag testade att laga konfigurationen, nu funkar det!"
...
>.<

FFS!

Och då hade de redan spenderat 2.5 timmar med att försöka laga felet när de ringde mig. Vad i helvete?

Hoppas du kollat lite på tv-serien "Outsource" eller vad den nu heter... :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
En elefant som kan flyga 4 meter över marken och bara krashar var 500 meter anser jag vara jävligt duktig på att flyga.

Men jämfört med en fiskmås är han ju kass förstås....

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Njae, mer galloperande chefighet. :näsblod
Vi har vår tredje omorganisaton på ett år snart. Under mina första 2 år hade jag 10 olika chefer.

Måste ju vara rätt bra för löneförhandligar då ingen har koll på vad du gjort dom senaste månaderna utan du kan bara säga hur bra du är? :)

För övrigt så stör jag mig jävligt mycket på den här tråden! Jag MÅSTE läsa den och då uppmärksammas saker som jag inte har stört mig på innan! :mad:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Måste ju vara rätt bra för löneförhandligar då ingen har koll på vad du gjort dom senaste månaderna utan du kan bara säga hur bra du är? :)

För övrigt så stör jag mig jävligt mycket på den här tråden! Jag MÅSTE läsa den och då uppmärksammas saker som jag inte har stört mig på innan! :mad:

Haha, jo, speciellt när det bytts chef flera gånger mellan lönesamtalen. Nackdelen är att vi som faktiskt ÄR bättre än snittet hamnar på pottkanten när cheferna har dålig koll.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka