Inte mycket humor när den överlastade supporten på jobbet föreslår...."Vi kan koppla dig till engelskspråkiga supporten i Chennai, så behöver du inte vänta!"
Jag: Helst inte...vill inte delta i ngt ömsedidigt slöseri med tid.
Supporten: Kan förstå det.
Och i mitt fall är det jag som får ta emot supportsamtal från samma ställe. Du kan tänka dig vilken roande natt man får när folk ringer därifrån. Senast fick jag ett samtal där jag efter några minuters pratande hade följande meningsutbyte:
Indier: Nätverket är felkonfigurerat!
Jag: Har ni testat att laga konfigurationen?
Indier: Det har vi inte tid med!
...
30 minuter senare (varav jag spenderade alla 30 minuterna med att försöka få den första indiern att förstå att han nog borde testa att laga configen) säger en driftig indier (en annan) med stolt röst "Jag testade att laga konfigurationen, nu funkar det!"
...
>.<
FFS!
Och då hade de redan spenderat 2.5 timmar med att försöka laga felet när de ringde mig. Vad i helvete?