Störiga tråden.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag stör mig på de som inte har tålamod att vänta 2 minuter som en del i denna tråd och sida. :hihi

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Stör mej satan på svengelska i allmänhet och ordet "city" i synnerhet!

Tyvärr har det tagit över helt och hållet här i "stockholm city", ytterligare ett bevis på att infödingarna är idioter.
Förutom att det är så jävla töntigt att använda ordet i svenskt språkbruk så uttalar alla det så satans äckligt: "sittyyyyyyy"!

"citytunneln", "citybanan", "vällingby city" osv osv i all oändlighet. Efterblivet!
:mad: :mad: :mad:

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Stör mej satan på svengelska i allmänhet och ordet "city" i synnerhet!

Tyvärr har det tagit över helt och hållet här i "stockholm city", ytterligare ett bevis på att infödingarna är idioter.
Förutom att det är så jävla töntigt att använda ordet i svenskt språkbruk så uttalar alla det så satans äckligt: "sittyyyyyyy"!

"citytunneln", "citybanan", "vällingby city" osv osv i all oändlighet. Efterblivet!
:mad: :mad: :mad:

Jag håller med. Och det löjliga användandet av "Airport", tex: "Stockholm Arlanda Airport", "Umeå Airport", "Luleå Kallax Airport". Vad är det för fel på flygplats? Andra länder döper inte om sina flygplatser officiellt till "(insert-stad) Airport" utan kallar det för flygplats på respektive språk.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Verkar stört omöjligt att hitta en Generatorkåpa till min motor.
Eller ja, det finns en som kostar 1/4 av hela motorn.
Kopplingskåpor finns det massor av.

Crashpuckar hittar jag inte heller :huvet

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Och så stör jag mej på alla som inte klarar av att översätta engelska facktermer till korrekt svenska, utan istället använder det engelska ordet med svensk böjning:

"splinesen", "gearsen", "coatingen", "notchningen", osv osv i all oändlighet. Ingen verkar tänka efter!

Det riktigt kryper i mej varenda gång jag ser eller hör dylikt!

Och så kan vi väl för en gångs skull fastställa det som alla gör fel på: Det engelska ordet "spindle" betyder INTE spindel på svenska! Det skall snarare översättas som axel eller led.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag håller med. Och det löjliga användandet av "Airport", tex: "Stockholm Arlanda Airport", "Umeå Airport", "Luleå Kallax Airport". Vad är det för fel på flygplats? Andra länder döper inte om sina flygplatser officiellt till "(insert-stad) Airport" utan kallar det för flygplats på respektive språk.

På Växjö flyplats finns företaget "Fly Småland".
Tror inte att de skojar.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
På listan över hatade engelska låneord vill jag föra in ordet clean, som folk använder om utseendet på saker.

När man rev gamla Klara postterminal och byggde hotell istället, vad fick det heta? Waterfront building såklart, vi kan ju inte ha något svenskt namn med lokalanknytning.

Eller folk som medvetet döper sina barn till namn som ska funka internationellt. Tvi!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Stör mig på mig själv... har sagt upp mig på jobbet och har ändå en jävla ansvarskänsla att jag kliver upp och drar till kontoret så jag kan göra klart en grej till en kund innan dem kommer in... var här 5.45 och börjar egentligen 8.00. :huvet

Well well, bara 4 veckor kvar här. :yoparty

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
På listan över hatade engelska låneord vill jag föra in ordet clean, som folk använder om utseendet på saker.

När man rev gamla Klara postterminal och byggde hotell istället, vad fick det heta? Waterfront building såklart, vi kan ju inte ha något svenskt namn med lokalanknytning.

Eller folk som medvetet döper sina barn till namn som ska funka internationellt. Tvi!

Hahaha... kan säga att jag medvetet valt namn som skall funka internationellt på grabbarna... fast ändå ganska traditionella namn (David och Gustav).
Vet själv hur jäkla jobbigt det är med svenskt/finskt efternamn med ö inkluderat när man skall stava det för en engelsktalig. :död

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Deal är också ett satans påfund! "Maxa surfet, snacket och messet (ytterligare ett skitord) i en deal", står det framför mina ögon nu.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Stör mig på mig själv... har sagt upp mig på jobbet och har ändå en jävla ansvarskänsla att jag kliver upp och drar till kontoret så jag kan göra klart en grej till en kund innan dem kommer in... var här 5.45 och börjar egentligen 8.00. :huvet

Well well, bara 4 veckor kvar här. :yoparty

Ett hedrande karaktärsdrag tycker jag som du borde vara stolt över.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ett hedrande karaktärsdrag tycker jag som du borde vara stolt över.

Jovisst är det så... det är sällan jag är här efter 8 trots att vi har flex till 8.30 och det till trots att jag har en hund att gå ut med samt två grabbar att lämna på dagis vissa dagar och sen har vi mina kära kollegor som brukar behaga komma nån gång mellan 8-9.30... precis, 1 timme efter flex har slutat så man får sitta här och dra deras lass också. :död

Men som sagt, 4 veckor kvar. :yoparty

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
En annan sak i engelskan som svenskar i allmänhet har svårt att fatta, är att engelskans "O" i 99% av fallen inte skall uttalas som ett långt ååå-ljud utan som ett kort ah-ljud. Typ "katt".
Här får vi nog skylla på skolundervisningen som av någon jävla anledning lär ut att det skall vara åååååå.

Exempel:
Sorry uttalas inte "sårry" utan "sarri".
Rock uttalas inte "råck" utan "rack".
Tower uttalas inte "tåwärr" utan "tau-ehr"
Fler: job, contribute, develop, on, optimize, oncology. Pröva att uttala dem som du brukar, sedan att uttala dem som de ska uttalas.

Tvivlar du? Lyssna på hur äkta engelsmän eller jänkare uttalar så fåru höra. Lär dej nu och sluta prata engelska så jävla bonnigt!
Märk väl att det bara gäller 99% av alla O. Den resterande 1% kan uttalas lite hursomhelst.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Jag stör mig på allt jävla hundfolk i den här hålan, dessutom är ju 2/3 av innevånarna skiftarbetare på bruket så det är hundfolk ute med sina jämrans hundar dygnet runt, veckan om året ut.
Om man försöker köra lite med kotten så är det alltid nån hundägare nånstans som ger en dödsblickar och blir sura, om era hundar inte klarar lite braaaaap (dessutom med orginal laglig gatdämpare) så valla dom nån annan stans!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...