Stör mej satan på svengelska i allmänhet och ordet "city" i synnerhet!
Tyvärr har det tagit över helt och hållet här i "stockholm city", ytterligare ett bevis på att infödingarna är idioter.
Förutom att det är så jävla töntigt att använda ordet i svenskt språkbruk så uttalar alla det så satans äckligt: "sittyyyyyyy"!
"citytunneln", "citybanan", "vällingby city" osv osv i all oändlighet. Efterblivet!
![]()
![]()
![]()
Stör mej satan på svengelska i allmänhet:
Jag håller med. Och det löjliga användandet av "Airport", tex: "Stockholm Arlanda Airport", "Umeå Airport", "Luleå Kallax Airport". Vad är det för fel på flygplats? Andra länder döper inte om sina flygplatser officiellt till "(insert-stad) Airport" utan kallar det för flygplats på respektive språk.
På listan över hatade engelska låneord vill jag föra in ordet clean, som folk använder om utseendet på saker.
När man rev gamla Klara postterminal och byggde hotell istället, vad fick det heta? Waterfront building såklart, vi kan ju inte ha något svenskt namn med lokalanknytning.
Eller folk som medvetet döper sina barn till namn som ska funka internationellt. Tvi!
Stör mig på mig själv... har sagt upp mig på jobbet och har ändå en jävla ansvarskänsla att jag kliver upp och drar till kontoret så jag kan göra klart en grej till en kund innan dem kommer in... var här 5.45 och börjar egentligen 8.00.
Well well, bara 4 veckor kvar här.![]()
Ett hedrande karaktärsdrag tycker jag som du borde vara stolt över.
Rock uttalas inte "råck" utan "rack".
Eller folk som medvetet döper sina barn till namn som ska funka internationellt. Tvi!
Får jag någon gång en dotter ska hon heta Candy![]()
Får jag någon gång en dotter ska hon heta Candy![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |