Störiga tråden.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Bytte olja i fredags efter jobbet och såg fram emot en härligt mc-helg. Tyvärr blev det dimma, regn och kyla lördag och söndag istället :gnissla

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Har inget lösenord. Nu har man tydligen bank-ID i sin bankdosa.
Den måste tydligen vara ANSLUTEN till datorn med sladd (behövs ej annars)
Och datorn får INTE vara en mac (funkar annars)

Nu fick jag igång skiten, och kan konstatera att jag får tillbaka på skatten :yoparty

Du har förmodligen handelsbanken då antar jag (svärmor har samma lika lösning) och jag kan nämna att det funkar kalas med mac om man bara har koll på vad som behövs. ;)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Du har förmodligen handelsbanken då antar jag (svärmor har samma lika lösning) och jag kan nämna att det funkar kalas med mac om man bara har koll på vad som behövs. ;)

Well, jag installerade bank-ID på min virtuella windowspartition sen funkade det som det skulle....
Kan säkert få igång det i OSX också, men jag orkar inte hålla på.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
1st och 2nd line support som är ungefär lika användbara som en hoper otränade apor. >.<
"nätverkslänken funkar inte. Fixa det."
"Waaah! Vi kan inte!"
>.<
Jaja, jag får iaf massor av C-tid på att sitta och hålla deras små ludna aptassar.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Folk som planerar som skit (sälj- och marknadsfolk) och sen blir förbannade när de får verkligheten kommunicerad i ansiktet.

Nån stolle på jobbet trodde man kunde införa en helt ny datormodell, testa ut och godkänna den, paketera mjukvara för den etc och få ut 50 stycken färdiginstallerade till kunder på tre veckor.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Well, jag installerade bank-ID på min virtuella windowspartition sen funkade det som det skulle....
Kan säkert få igång det i OSX också, men jag orkar inte hålla på.

Liten klen tröst, men jag har gett upp Bank-ID på min Mac med. Fattar inte hur bankerna inte kan fixa så dessa funkar på annat operativsystem än Windows... brist på pengar kan ju inte vara problemet i alla fall.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Varit på nya jobbet i fem veckor ungefär. Nästan varje morgon möter jag en sån där Peugot på tre hjul, typ ta en vespa och svetsa fast en segway som framhjul så förstår ni konceptet.

Vad är syftet med den? Den känns så jäkla bajsnödig på något sätt, vem fasen köper en sådan? :va :zpy

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Liten klen tröst, men jag har gett upp Bank-ID på min Mac med. Fattar inte hur bankerna inte kan fixa så dessa funkar på annat operativsystem än Windows... brist på pengar kan ju inte vara problemet i alla fall.

Skit i bankernas värdelösa länkar till hur man skall få det och funka... samma med deras "support" som inte heller kan någonting.
Utan gå in på https://install.bankid.com/ för att installera Nexus Personal och sen är det bara hämta hem ditt bankid som på vilken dator som helst och köra på, har funkat klanderfritt för mig i 4år nu.
Funkar som sagt även för svärmor på hennes Macbook och då har hon Handelsbankens uppfuckade lösning med dosa och allt sånt också...

Varit på nya jobbet i fem veckor ungefär. Nästan varje morgon möter jag en sån där Peugot på tre hjul, typ ta en vespa och svetsa fast en segway som framhjul så förstår ni konceptet.

Vad är syftet med den? Den känns så jäkla bajsnödig på något sätt, vem fasen köper en sådan? :va :zpy

Finns en poäng faktiskt, den har mer än 60cm mellan framhjulen och får därmed köras på B-kort men är lika smidig i stadstrafik som en vanlig hoj.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Stör mig kraftigt på att elektroniktillverkare nu monterar så usla laddportar/nätdelar på alla apparater.

Har på kort tid tvingats skrota två i övrigt väl fungerande mobiler, en med micro-USB och en med tunn pinne, som bara inte går att ladda. Och netbookens pinne i laddporten skramlar runt nere i hålet och måste riktas upp med skruvmejsel innan kontakten går in, bara en tidsfråga innan den lägger av helt.

Vad var det för på Nokias gamla port med 2-3 mm pinne? Krånglade ALDRIG på någon av de 8-10 mobiler vi haft med den typen.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Skit i bankernas värdelösa länkar till hur man skall få det och funka... samma med deras "support" som inte heller kan någonting.
Utan gå in på https://install.bankid.com/ för att installera Nexus Personal och sen är det bara hämta hem ditt bankid som på vilken dator som helst och köra på, har funkat klanderfritt för mig i 4år nu.
Funkar som sagt även för svärmor på hennes Macbook och då har hon Handelsbankens uppfuckade lösning med dosa och allt sånt också...

Åh fan, det ska jag helt klart pröva!
Försökt få skiten att fungera 1-5 gånger om året i säkerligen sex-sju år nu, blivit buggigt, motbjudande och irriterande varje gång.

Finns en poäng faktiskt, den har mer än 60cm mellan framhjulen och får därmed köras på B-kort men är lika smidig i stadstrafik som en vanlig hoj.

Aha, har man lärt sig något idag med :)
Men vidhåller ändå att hela idéen med att några människor har tillsammans skissat fram den, tillverkat den, sålt den, köpt den och framförallt kör den (på allmän plats och för allmän beskådning), känns förjäkla bajsnödigt i alla aspekter (i brist på bättre ordval) :hihi

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Åh fan, det ska jag helt klart pröva!
Försökt få skiten att fungera 1-5 gånger om året i säkerligen sex-sju år nu, blivit buggigt, motbjudande och irriterande varje gång.

Kör på bara. Säg till om det skiter sig så skall jag se om jag kan hjälpa dig på nåt sätt... har hjälpt en del switchers med samma bekymmer nämligen.

Aha, har man lärt sig något idag med :)
Men vidhåller ändå att hela idéen med att några människor har tillsammans skissat fram den, tillverkat den, sålt den, köpt den och framförallt kör den (på allmän plats och för allmän beskådning), känns förjäkla bajsnödigt i alla aspekter (i brist på bättre ordval) :hihi

Absolut, den ser ganska skrattretande ut men det handlar tydligen om att utnyttja ett kryphål i reglerna och då förstår man tankesättet... men jag skulle personligen aldrig köra den annat än att testa för att se hur den beter sig.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
På mitt jobb säljer vi "M&M" påsar. Och jag stör mig på att det är så oerhört många som inte vet vad det heter. Jag hör både det ena och det andra: "Har ni sånna dära M-kulor/M-karameller/M-godisar." Eller så säger dom bara "M".
Jag svarar: "Jaha, menar du M&M?"
Sen tittar dom som fån. :huvet

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
På mitt jobb säljer vi "M&M" påsar. Och jag stör mig på att det är så oerhört många som inte vet vad det heter. Jag hör både det ena och det andra: "Har ni sånna dära M-kulor/M-karameller/M-godisar." Eller så säger dom bara "M".
Jag svarar: "Jaha, menar du M&M?"
Sen tittar dom som fån. :huvet
Chokladdoppade nötter? Hette väl bara M från början...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Finns både (Kraft Food / Marabou) M's (dom Vincent H syftar på, enfärgade bruna, och som helt klart är godast) och så finns det Mars Incorporated) M&M's (färgglada)

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
två heeelt olika saker ju:crash
m469_222645b.jpg

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Chokladdoppade nötter? Hette väl bara M från början...

Mycket möjligt, men när man sitter och kollar i en taxfree katalog där endast "M&M" visas så tycker jag det är konstigt att man referar till just dom färglada doppade jordnötterna som "M".

Edit: När man sen plockar fram en påse för att visa så är det ju desutom just M&M alla är ute efter...

Last edited:

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Mycket möjligt, men när man sitter och kollar i en taxfree katalog där endast "M&M" visas så tycker jag det är konstigt att man referar till just dom färglada doppade jordnötterna som "M".
"tyvärr, vi har inte M, vi har M 'n M, nästan samma sak, fast inte riktigt, skulle det passa kanske?"

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Reklam på teve där nån bimbo med anknäbb vill att hennes man ska gå ner i vikt och vinna pengar, så hon kan köpa nya tuttar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kärringen i Lendoreklamen. Alla såna där utlåningsföretag är bluff och båg.

Kanske ska ringa henne och kolla vad hon ger för ränta på 12-månaders byggnadskreditiv? :rofl

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka