Maestro
Ny medlem
Bytte olja i fredags efter jobbet och såg fram emot en härligt mc-helg. Tyvärr blev det dimma, regn och kyla lördag och söndag istället
Har inget lösenord. Nu har man tydligen bank-ID i sin bankdosa.
Den måste tydligen vara ANSLUTEN till datorn med sladd (behövs ej annars)
Och datorn får INTE vara en mac (funkar annars)
Nu fick jag igång skiten, och kan konstatera att jag får tillbaka på skatten
Du har förmodligen handelsbanken då antar jag (svärmor har samma lika lösning) och jag kan nämna att det funkar kalas med mac om man bara har koll på vad som behövs.
Well, jag installerade bank-ID på min virtuella windowspartition sen funkade det som det skulle....
Kan säkert få igång det i OSX också, men jag orkar inte hålla på.
Liten klen tröst, men jag har gett upp Bank-ID på min Mac med. Fattar inte hur bankerna inte kan fixa så dessa funkar på annat operativsystem än Windows... brist på pengar kan ju inte vara problemet i alla fall.
Varit på nya jobbet i fem veckor ungefär. Nästan varje morgon möter jag en sån där Peugot på tre hjul, typ ta en vespa och svetsa fast en segway som framhjul så förstår ni konceptet.
Vad är syftet med den? Den känns så jäkla bajsnödig på något sätt, vem fasen köper en sådan?
Skit i bankernas värdelösa länkar till hur man skall få det och funka... samma med deras "support" som inte heller kan någonting.
Utan gå in på https://install.bankid.com/ för att installera Nexus Personal och sen är det bara hämta hem ditt bankid som på vilken dator som helst och köra på, har funkat klanderfritt för mig i 4år nu.
Funkar som sagt även för svärmor på hennes Macbook och då har hon Handelsbankens uppfuckade lösning med dosa och allt sånt också...
Finns en poäng faktiskt, den har mer än 60cm mellan framhjulen och får därmed köras på B-kort men är lika smidig i stadstrafik som en vanlig hoj.
Åh fan, det ska jag helt klart pröva!
Försökt få skiten att fungera 1-5 gånger om året i säkerligen sex-sju år nu, blivit buggigt, motbjudande och irriterande varje gång.
Aha, har man lärt sig något idag med
Men vidhåller ändå att hela idéen med att några människor har tillsammans skissat fram den, tillverkat den, sålt den, köpt den och framförallt kör den (på allmän plats och för allmän beskådning), känns förjäkla bajsnödigt i alla aspekter (i brist på bättre ordval)
Chokladdoppade nötter? Hette väl bara M från början...På mitt jobb säljer vi "M&M" påsar. Och jag stör mig på att det är så oerhört många som inte vet vad det heter. Jag hör både det ena och det andra: "Har ni sånna dära M-kulor/M-karameller/M-godisar." Eller så säger dom bara "M".
Jag svarar: "Jaha, menar du M&M?"
Sen tittar dom som fån.
Chokladdoppade nötter? Hette väl bara M från början...
"tyvärr, vi har inte M, vi har M 'n M, nästan samma sak, fast inte riktigt, skulle det passa kanske?"Mycket möjligt, men när man sitter och kollar i en taxfree katalog där endast "M&M" visas så tycker jag det är konstigt att man referar till just dom färglada doppade jordnötterna som "M".
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|