Ozzi
Guest
Ha Ha..asg*...jag skulle då inte vilja vara den förste som kör över en bro som är beräknad av en sporthojsingenjör.
Grattis!Nu har ju tråden iofs urartat till en intellektuell snoppmätning. vilken har varit lärorik och underhållande. Så nu vet jag att jag ska dra mina skruv till den elastiska eller den plastiska delen av skruvens töjningsområde. Jag vet också att gasväxlingskrafterna eller topplocks värmeexpansionen utsätter skruven för störst belastning. Tack för det.
skitsamma, här är skruv. Det blev m10x1.25 med ynka 9.5 i midja som drogs till 75nm
View attachment 285561
Det tillkom även härdade brickor om fettades in för att minska friktionsförlusterna.
Eftersom datorjäveln släcktes ner och säkerhetsuppdaterades precis innan jag skulle trycka på skicka svar, vilket ledde till att jag fick skriva om allt, så skickar jag med en tube som speglar min sinnestämning.
Byt ut unreal tornament mot inte säkerhetsuppdatera and you get the picture...
Jag måste tacka för en mycket underhållande och bra lektion.
Men betyder allt detta att bultarna man bör välja, skall ha en sammanlagd hålfasthet som original+kraften som det ökade förbränningstrycket ger?
Så att man kan uppnå en förspänning som original+kraften som det ökade förbränningstrycket ger.
Är det sedan bara att prova och se om resterande motordelar håller?
p.s. Helst bara glada och vänliga svar d.s.
Grattis!
Hoppas du äntligen får ihop turbojycklet nu, så att du får åka lite innan sommaren är slut.
/J
Tack. Åka liite is the name of the game. Räknade ut att jag har hällt i lika mycke motorolja som soppa i härket i år.
Vill man åka turbo. -Ring marklund
Vill man lära sig allt, samt känna sig jävligt stolt -Bygg själv.
Har kört ca 400 mil med Mercan efter turbokonverteringen i vintras. Funkar perfekt. Vilken skillnad det blev när man drog släp till gelleråsen i juli. Nu var det lite mer tryck i uppförsbackarna jämfört med tidigare när man drog släp. Mindre diesel drar den också. Mitt första egna turbofordon
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4046458&postcount=624
Men turbo på hoj är inte riktigt min påse, lite som att sätta en turbo på en hotrod, gillar mer när hojar mullrar... och inte väser och visslar.
Men medge att man känner sig lite stolt när det lirar?
Turbo kanske inte var min ursprungs kopp té, men man tager vad man haver.
Det var mest en rolig utmaning och en vintersyssla i början, men nu har jag fått laddtryckssjukan.
Men en ratbobber med knucklehead motor o springergaffel i enbart tidsenliga delar, vore ju inte helt fel.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |