Stalla hojjen pa farsan

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Om staten verkligen ville ha bort de kostsamma och tragiska olyckorna på sporthoj så hade man garanterat straffskattat sporthojar på samma sätt som man gör med tex cig och bensin.

skatten på bensin är ju inte för miljön å våran säkerhets skull de har, de är ju statens kassa kossa....

å de tänker nog inte göra ett skit åt bensin skatten så länge de märker att de lönar sig som de gör nu.

Tänk efter på detta, är det ett förslag som kan fungera i verkligheten?
med min nuvarande cykel så är det förslaget på försäkringsform ett alt. för mig iaf.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
skatten på bensin är ju inte för miljön å våran säkerhets skull de har, de är ju statens kassa kossa....

å de tänker nog inte göra ett skit åt bensin skatten så länge de märker att de lönar sig som de gör nu.

Du vet vad jag menar: Till skillnad mot cigaretter, sprit och bensin har staten har ännu inte gjort ngt större för att straffa ut (och tjäna pengar) på hojarna, vi behöver inte ens betala vägtull eller kameraböter. Kostnaderna för sporthojsägande är till det mesta helt generade av övriga flockmedlemmars förarbeteende.

njelger

Guest
Du ska ju vare ledsen att han inte har ett försäkringsbolag. Han vill ju ha minimala eller inga premier alls och samtidigt betala ut till allt å alla för allt å inget!! :näsblod

Jag hade i alla fall teckat en försäkring hos honom!! :tummenupp

veckan efter hade du slagit upp förkortingen KK o tecknat en ny någon annastans

Du vet vad jag menar: Till skillnad mot cigaretter, sprit och bensin har staten har ännu inte gjort ngt större för att straffa ut (och tjäna pengar) på hojarna,

Konstigt nog ligger fokus fortfarande på att straffa ut arbete...

Last edited:

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
veckan efter hade du slagit upp förkortingen KK o tecknat en ny någon annastans
:va
KörKort
KnullKompis

KonKurs...... :confused:

Varför då, han har ju berätta över flera sidor att det är skottsäkert. Försäkringsbolagen gör ju gigantiska vinster på sporthoj-åkare som han vill ska komma oss till godo..... :rolleyes:

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Har ingen...
:skrämd

Jaa..självklart har alla rätt att tänka och tycka. Personligen tänker jag dock att jag är glad att du inte äger ett FB-bolag.

Om du som ett FB-bolag har att välja på att kapa en bil och ersätta ägaren därefter eller att ersätta personskador...vilket väljer du?

Jag vet att jag iaf skullle tycka att det varit skönt att räddningstjänsten kapat taket för då hade jag bara behövt betala ut för en bil, vilket kostar bolaget MYCKET mindre pengar än för personskador! Jag skulle aldrig ens tveka att betala ut till en person som ställt upp med hjälp.

Rättare sagt så är JAG hemskt ledsen att såna som du har FB som skiter i vilket!

Men vad vet jag...du är säkert en sån som skulle mjölka pengar och skita fullständigt i om nån bil skulle kapas!!

Last edited:
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...