Starholk 1000r

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Hur går det med bygget??? uppdatering plz

ja, hojen är reggad och klar och åka med. har varit på 2 utställningar med 1:a pris i bägge.:D men man är ju alldrig nöjd. :va håller på och bygger om lite. gör ett nytt lågt avgassystem på höger sida istället. har brännt mig ett par gånger nu. som vinter projekt funderar jag på om jag skulle göra en sidovagn så min dobermann kan åka med. :D lite fränt men då ska det vara snabbfästen så det är lätt och plocka av. :D
 

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Det finaste man har, det ställer man i vardagsrummet :)
Kul att se något annat än alla Hd-chopprar som ser ut som påskägg.
Grattis till priserna och till ett riktigt bygge!
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Hur går det? Blir det någon sidovagn i vinter? Hoppas på en lika ordentlig dokumentation av det i så fall..
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Hur går det? Blir det någon sidovagn i vinter? Hoppas på en lika ordentlig dokumentation av det i så fall..

nä. jag tror inte det. har inte tid. har en jycke som kräver ganska mkt tid. det blir bara lite småfix på hojen. ska köpa pc3 och bänka den.
 

falsche

Robban
Gick med
17 Oct 2006
Ort
Kalmar (Trekanten)
Hoj
-99 Suzuki (törs inte skriva modell)
Tjo!, har inte sett denna tråden tidigare! SHIT!! vilken maskin du byggt! Ge mig första ching när den säljs / du känner för o bygga en till! Har själv tummen mittihanden.. Absolut de fetaste på väldigt länge! Gillar choppers så ja brukar leta bilder när tillfälle ges..
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Tjo!, har inte sett denna tråden tidigare! SHIT!! vilken maskin du byggt! Ge mig första ching när den säljs / du känner för o bygga en till! Har själv tummen mittihanden.. Absolut de fetaste på väldigt länge! Gillar choppers så ja brukar leta bilder när tillfälle ges..

tackar.. bygga en till? näää. har varken tid , ork ,eller lust. håller på och kittar upp min mountainbike istället. med 6 ekrade hjul och annat lull lull. he he. större projekt än det orkar jag inte.
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
hej. att man alldrig kan vara nöjd. dampnerverna börjar på och vibrera. är inte riktigt nöjd med ljudet på starholken. vill att den ska låta som en v-twin sporthoj. funderar på och göra ett 2-1 system med en yoshimura rs-5 i kolfiber. skulle det se dumt ut?:va vad tycker ni?
 

Bifogat

  • fax.jpg
    fax.jpg
    103.6 KB · Visningar: 538
  • RS5_CRB_main.jpg
    RS5_CRB_main.jpg
    50.3 KB · Visningar: 154

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
hej. att man alldrig kan vara nöjd. dampnerverna börjar på och vibrera. är inte riktigt nöjd med ljudet på starholken. vill att den ska låta som en v-twin sporthoj. funderar på och göra ett 2-1 system med en yoshimura rs-5 i kolfiber. skulle det se dumt ut?:va vad tycker ni?

Rs-5 tror ja nog inte blir så snyggt tyvärr, men ett TRC kanske isf?
R-77 e rätt snyggt me..
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
nja. tycker nog att alla blir för stora och klumpiga. hojen blir ju så bred. har ju en bakaxel som är nästan en halvmeter bred. ska försöka hitta nån liten smidig ljuddämpare.
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Frågan är vad det är man får för 4875 pix...

Kan kolla om intresse finns

går det köpa bara ljuddämparen?. det jag hitta var ju med krökar och grejer. då blir det ju lite dyrt. jag hittade en shark conic. måla den svart . då kanske det skulle funka. men jag får nog lägga detta på is i några veckor. måste fixa lite smågrejer på hojen. ska iväg och plåta den om 3 v.
 

Bifogat

  • Silencieux_Shark_Conic_stpz.jpg
    Silencieux_Shark_Conic_stpz.jpg
    87.3 KB · Visningar: 118

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
går det köpa bara ljuddämparen?. det jag hitta var ju med krökar och grejer. då blir det ju lite dyrt. jag hittade en shark conic. måla den svart . då kanske det skulle funka. men jag får nog lägga detta på is i några veckor. måste fixa lite smågrejer på hojen. ska iväg och plåta den om 3 v.

Kollar på Måndag.
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Nu har jag iaf (för ett tag sedan) träffat peter och hans cykel och hund, tagit lite bilder på den med och utan modell och sålt in den till några tidningar (iaf i italien, österrike, frankrike, tyskland, england och sverige...;)).

MVH

Johan
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top